הרחובות ריקים ושקטים בעקבות התפשטות הקורונה
הרחובות ריקים ושקטים בעקבות התפשטות הקורונה

רחובות אדומה: אלה המקומות עם מספר חולי הקורונה הגבוה ביותר בעיר

בעיריית רחובות נערכים למאבק בתחלואה באמצעות מתחם בדיקות נוסף, חקירות אפידמיולוגיות עצמאיות והגברת האכיפה

פורסם בתאריך: 24.9.20 16:40

-->

שיעור התחלואה ברחובות הוא בין הגבוהים ונכון להיום (חמישי) העיר מוגדרת כאדומה על פי המתווה הממשלתי. שיעור החולים הפעילים עומד על 866 חולים, כאשר היחס הוא 62 חולים פעילים ל-10,000 נפש.

על פי נתוני משרד הבריאות האזור עם שיעורי ההדבקה הגבוהים ביותר הוא מרכז העיר, ברחובות גורודיסקי וההגנה, שבו מספר חולי הקורונה עומד על 87 חולים. עוד עולה מהנתונים כי בשכונת שעריים מזרח, מספר החולים הגיע ל-81, בשכונות אפריים וסלע – 75 חולים וברחוב אבן גבירול ואזור רחובות מערב – 71 חולים. ברחובות יעקב ועזרא ישנם 70 חולי קורונה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


בעקבות נתוני התחלואה הגבוהים הוקצו פקחים נוספים לאכיפת הנחיות הקרונוה והסגר
והאגף לשירותים חברתיים יסייע לחולים מאומתים. בנוסף, יוקם מתחם בדיקות נוסף והכשרת מתשאלים לחקירות.

ראש העיר, רחמים מלול, מסר: "הנהלת העיר מחוברת לשטח ולכל אתגרי ההתמודדות עם נגיף הקורונה. אנו ממשיכים כל העת בהיערכות ובשיפור המענה לכל צורך קיים ועתידי, על מנת שתושבי העיר רחובות יקבלו את כל המעטפת הנדרשת. אנו עומדים לרשות התושבים במוקד העירוני 106, ונמצאים כעת במלחמה על הבריאות של כולנו".

בעיריית רחובות מציינים כי שוטרים ופקחים מהשיטור העירוני באגף תנועה, שילוט, פיקוח עסוקים מתחילת התפשטות הקורונה בפעילות אכיפה שוטפת, כולל בעסקים הפעילים ברחבי העיר לצד אכיפת הנחיות הקורונה. אתמול התווספו למערך זה עוד 10 פקחים
ו-10 פקחים נוספים יתווספו בשבועות הקרובים.

במסגרת האכיפה פקחים ושוטרים ממערך השיטור העירוני נמצאים במחסומים בכניסות וביציאות מהעיר, פרוסים במרכזים מסחריים ברחבי העיר, בקניון, במתחמי קניות גדולים בעיר ולאורך רחוב הרצל בסיורים רגליים. זאת, על מנת לוודא כי תושבים מקיימים את ההנחיות וכי העסקים בעיר פועלים בהתאם להנחיות.

מלבד האכיפה, בשבועות האחרונים עוסקים במחלקת החירום שבאגף הביטחון בעירייה בהכשרת חוקרים לחקירות אפידמיולוגיות לחולים מאומתים. החוקרים מטעם העירייה יסייעו בביצוע התהליך, שכיום בוצע על ידי משרד הבריאות בלבד. מדובר ב-10 עובדי עירייה, שעוברים הכשרה מיוחדת במשרד הבריאות ובפיקוד העורף. ההכשרה צפויה להסתיים בימים הקרובים.

בנוסף, הוקם מתחם בדיקות נוסף לגילויי הנגיף. בשבוע שעבר החלה מחלקת החירום באגף הביטחון של עיריית רחובות בהקמת מתחם דרייב אין נוסף לביצוע הבדיקות, שיפעל בנוסף למתחם הדרייב אין הקיים בסמוך למשרדי הוטרינר העירוני.

בימים אלה הושלמו העבודות להכשרת השטח למתחם הנוסף, הכוללות סלילת אספלט, חיבור לתשתיות חשמל ומים, הקמת מסלולים למכוניות רגילות ומסלול לרכבים גבוהים יותר וכן אוהל שיצל על עבודת הבודקים. המתחם יחל לפעול אחרי יום כיפור, במקביל למתחם הקיים ברחוב מוטי קינד.

עוד במסגרת המאבק בהתפשטות: עובדי הרווחה באגף לשירותים חברתיים נערכים למתן מענה בתחומים שונים לחולים מאומתים בעיר, בהתאם לפרטים שיימסרו ממשרד הבריאות. הדגש יינתן לתושבים עריריים ולאוכלוסיות הדורשות תשומת לב מיוחדת, משפחות חד הוריות, משפחות ובהן ילדים עם צרכים מיוחדים ועוד. הסיוע יכלול העברת חבילות מזון, מתן תווי רכישה ברשתות, סיוע בתרופות, צעצועים לילדים, פינוי אשפה, סיוע לפינוי למלוניות במידת הצורך, תיווך לקהילה ולמנהיגות מקומית וכן תמיכה רגשית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא רואים שום פקח.
    בריכוזי החרדים,קרעטשינף ואזור בית כנסת פא"י

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר