לקראת יום כיפור: כיצד ייראו התפילות בבית הכנסת הוותיק ברחובות?

איציק ראובן, בנו של אחד ממקימי בית הכנסת "גיבורי ישראל", מספר על התחושות לקראת יום כיפור

פורסם בתאריך: 26.9.20 17:47

-->

בית הכנסת "גיבורי ישראל" הממוקם בשכונת נווה יהודה ברחובות, פועל ברצף כמעט 50 שנים. כעת מתכוננים בבית הכנסת ליום הכיפורים שיצויין בצורה לא שגרתית השנה, תחת הסגר המהודק עליו הכריזה הממשלה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


בית הכנסת "גיבורי ישראל" הוקם בשנות ה-70 מתרומות של אנשים קשיי יום. התפילות במקום נעשות בנוסח עדות המזרח ומתפללים בו בני העדה העיראקית, התימנית, הטריפולטאית ועדות נוספות.

אחד המתפללים הותיקים בבית הכנסת הוא איציק ראובן שפוקד את המקום עוד מאז שהיה ילד. "בית הכנסת הוקם על ידי אבא שלי, ויקטור רובין ועוד כמה אנשים", מספר ראובן, "לאחר מכן, כשהמקימים נפטרו, ניהל את בית הכנסת חכם יחזקאל ביד רמה וזה היה מצויין".

לדבריו, במהלך השנים החלה הקהילה לגדול והכילה בתוכה יהודים רבים, החל מדתיים ומסורתיים ועד כאלה שאינם. במהלך החגים אולם בית הכנסת היה מתמלא במתפללים עד שלא היה מקום לשבת בתוכו. "בית הכנסת היה מפוצץ. בחגים אנשים ישבו אפילו בחוץ", מספר ראובן.

כיצד משפיעה הקורונה על בית הכנסת והתפילות בו?

"בגלל הקורונה המצב קצת בעייתי אבל שומרים מרחק ובית הכנסת די גדול. כולם נמצאים עם מסיכות".

כיצד לדעתך ייראו התפילות בבית הכנסת ביום כיפור?

"אנחנו גדלנו על התפילות האלה של יום כיפור, כל נדרי וכן הלאה. אני לא יודע להגיד איך זה ייראה. זה פשוט כמו לקיים סעודת שבת בלי בשר ודגים. התפילה הזו היא משהו משמעותי עבורנו. ביום הזה באים אל בית הכנסת חילונים ודתיים כאחד. יש גם זקנים וזקנות שהיו מגיעים ביום הזה. השנה אני לא יודע מה הם יעשו בכיפור, זה ממש מצער מה שקורה".

לסיום, נזכר ראובן באירוע בר המצווה שלו, אותו קיים בבית הכנס בעיצומה של מלחמות יום הכיפורים. מאירוע מכונן זה הוא מנסה לקבל השראה גם למצב בו נמצאת הקהילה היום בעקבות משבר הקורונה ולעבור אותו בהצלחה. "בר המצווה שלי היה בשנת 1973, במלחמת יום הכיפורים. זה ממש היה אירוע קשה לכולם. זו הייתה התקופה של המלחמה ובכל זאת עישנו את האירוע בבית הכנסת", מספר ראובן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר