הלימודים, העסקים, התפילות וכל המגבלות לקראת הסגר ברחובות

פחות מיממה לסגר חגי תשרי: המדריך המלא

פורסם בתאריך: 17.9.20 16:20

-->

בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה ייכנס לתוקפו החל ממחר (שישי) בשעות הצהריים, סגר למשך שלושה שבועות. ברחובות, המוגדרת כעיר אדומה בשל היקף התחלואה, נערכים מראש למתן מענה במהלך ימי החג ולאחריהם.

מוסדות החינוך 

במהלך הסגר תתקיים למידה מרחוק לכלל התלמידים. לימודים פרונטליים יתקיימו רק לתלמידי החינוך המיוחד. כל מסגרות המיוחד יפעלו שישה ימים בשבוע, סיום הלימודים יהיה ביום שישי בשעה 12:45, גנים לעיכוב התפתחותי – סיום לימודים בשעה 14:00, גני לימן וכיתות מוגבלות שכלית התפתחותית בעידוד – סיום לימודים בשעה 14:00, כיתות חנ"מ ל"ל, התנהגותי ורגשי בבתי ספר יסודיים – סיום לימודים בשעה 12:45.

מגרשי הספורט בבית הספר שפרינצק

בית ספר שפרינצק

כיתות חנ"מ ל"ל בבתי ספר על יסודיים יפעלו בהתאם למתווה משרד החינוך ובשיתוף פיקוח ורשות. מסגרות התקשורת: גני התקשורת, כיתות תקשורת בבתי ספר רגילים, בתי ספר עידוד ולוטם – סיום לימודים 14:30.

תלמידי שילוב בעלי זכאות לסל אישי (תלמידים דיפרנציאלים) – ילמדו לפי המתווה העירוני- שישה ימים בשבוע בבתי הספר שבו הם לומדים בשגרה עד השעה 12:45 כולל זכאות לסיעת בבית. ההסעות יתקיימו כרגיל.

השוק העירוני

לאחר התערבות ראש העיר, רחמים מלול, שפנה למשטרה ולמשרד הבריאות, נקבע כי השוק העירוני יישאר פתוח במהלך הסגר, בדומה לשווקים אחרים ברחבי הארץ.

תפילות בראש השנה וביום כיפור

ניתן להגיע למקום התפילה בטווח של 500 מטר בלבד ממקום המגורים.

בשטח פתוח – בקבוצות קבועות של עד 20 אנשים, עם מרחק בין הקבוצות וסימון פיזי, מושב ריק בין אנשים שלא גרים יחד וללא הגשת מזון.

בית הכנסת על שם יצחק רבין ברחובות (צילום: מתוך דף הפייסבוק של בית הכנסת "אהל יצחק")

בית הכנסת על שם יצחק רבין ברחובות (צילום: מתוך דף הפייסבוק של בית הכנסת "אהל יצחק")

במבנה סגור – הושבה במתחמים בקבוצות קבועות של עד 10-25 אנשים, מחיצות ניילון בין המתחמים, שמירת מרחק בין המתחמים, הצבת שלט עם מספר המתפללים המותר, גודל המקום, וכללי הפעלה. כמו כן, נדרשת שמירת שני כיסאות מרחק בין אדם לאדם, וללא הגשת מזון.

התפוסה המותרת ברחובות לגבי תפילה במבנה בימים נוראים: עבור שתי הכניסות הראשונות עד 30 אנשים, עבור כל כניסה נוספת עוד 20 אנשים.

בכל מקרה, מספר האנשים לא יעלה על יחס של אדם לכל 4 מ"ר משטח המקום המיועד לתפילה. יובהר כי יציאה לתפילה, גם לפי מתווה ימים נוראים – כפופה להגבלת מרחק של 500 מטרים

יציאה מהבית

מותרת יציאה ממקום המגורים, עד למרחק של 500 מטר בלבד. הגבלה זו מאפשרת לצאת למרחב הציבורי, כולל פארקים וגינות שעשועים בטווח של 500 מטר.

בנוסף, ניתן לצאת מעבר לטווח ה-500 מטר לאחת מהמטרות הבאות: הגעה של עובד או חייל למקום עבודתו; הצטיידות בתרופות, במזון ובמוצרים ושירותים חיוניים; סיוע לאדם בעל קושי או מצוקה; טיפול רפואי, טיפול פסיכולוגי, טיפול ברפואה משלימה (עם מטופל אחד בלבד); יציאה למסגרות רווחה ולטיפול סוציאלי חיוני; יציאה לכנסת, להפגנה, להליך משפטי או לתרומת דם; פעילות ספורטיבית של יחיד או אנשים הגרים יחד – ללא הגבלת מרחק ובתנאי שהיציאה לפעילות היא ממקום המגורים, שלא באמצעות רכב; יציאה להשתתפות בהלוויה או ברית; יציאת אישה לטבילה במקווה; בעל תפילה (חזן או תוקע בשופר) שקיבל אישור לכך מהמשרד לשירותי דת לשם השתתפות בתפילות הימים הנוראים; טיפול חיוני בבעלי חיים; העברה של קטין בין הורים שלא חיים יחד, או העברת קטין להשגחת אדם אחר, שלו הורה יחיד שיוצא לצורך חיוני; הגעה למסגרת יום חינוכית שפעילותה מותרת (חינוך מיוחד, ילדי עובדים חיוניים); יציאה לשדה התעופה לצורך טיסה מחוץ לישראל שמונה שעות טרם הטיסה; יציאת דיירים במסגרות רווחה, בעלי מוגבלות, לביקורים אצל קרובי משפחה מדרגה ראשונה, וביקורים של בני המשפחה במסגרות; יציאה של בני משפחה מדרגה ראשונה לאזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים.

כמו כן, בתקופה שמיום ה' בתשרי (23.9.20) ועד יום י"ג בתשרי (1.10.20), תותר יציאה ממקום המגורים לצורך רכישת ארבעה מינים, מוצרים לבניית סוכה ולקיום מנהג כפרות. כמו כן, באותה תקופה ניתן יהיה לפתוח מקום למכירת ארבעת המנים או מוצרים לבניית סוכה.

הגבלת שהייה

חל איסור על שהייה בבית מגורים של אדם אחר, שלא למטרת ביצוע עבודה או סיוע לאדם בעל קושי; איסור התקהלות – עד 10 אנשים במבנה ו-20 בשטח פתוח ויוגבל מספר נוסעים ברכב – עד שלושה (למעט אנשים הגרים יחד), כולל הנהג.

מסחר, בילוי ופנאי

חל איסור על פתיחת עסקים ומקומות הפתוחים לציבור, כולל מסחר, מסעדות, בריכת שחייה, מכון כושר, מספרה, מכון יופי, מקומות בילוי ופנאי, בתי מלון, וכן קבלת קהל במקומות עבודה. אין הגבלה לעובד להיכנס לעסק, שלא לצורך פתיחה לציבור, כמו, למשל, לביצוע עבודות תחזוקה או סידור סחורה.

חריגים

  • חנויות חיוניות שיוכלו לפעול: חנויות מזון, אופטיקה, בית מרקחת ומוצרי היגיינה, מוצרים לתחזוקת הבית, מכבסה, מוצרי תקשורת ומעבדה לתיקון מוצרי תקשורת ומחשבים.
  • קבלת קהל במקומות עבודה חיוניים, לגבי שירות חיוני שלא ניתן לקבל מרחוק, בהם שירותי דואר ובנק.
  • מלונות ויחידות אירוח – כאשר המקום משמש חלופת מגורים (ארוכה או קצרת טווח) עבור מי ששוכר את המקום וללא שימוש בשטחים ציבוריים. בנוסף, חריג זה כולל מלונות למבודדים, או מלוניות המיועדות לשימוש של מטופלים ובני משפחות, לצד מוסד רפואי.
  • מקום המשמש לאימון של ספורטאי תחרותי מקצועי, שאושר על ידי מנכ"ל משרד התרבות והספורט.
    יובהר – כי מותר להפעיל חנויות מזון וחנויות חיוניות בלבד המפורטות לעיל, בתוך קניון או שוק.

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר