ערכות מזון שחולקו לנזקקים ברחובותאמש
ערכות מזון שחולקו לנזקקים ברחובותאמש

ראש השנה תשפ"א: עלייה ב-50% בכמות מבקשי הסיוע מהרווחה

בצל העלייה בכמות הפניות לסיוע, מחזיק תיק הרווחה, מתכונן לחלוקת חבילות מזון, ומספר: "ישנה עלייה גם באגף לאלימות במשפחה"

פורסם בתאריך: 11.9.20 11:06

-->

החגים בצל משבר נגיף הקורונה: עלייה ניכרת במספר הנזקקים שפונים לסיוע, רבים מתגייסים לחלוקת חבילות מזון. עובדי "רשת חוויות רחובות" התגייסו השבוע למבצע אריזת חבילות מזון לחג אשר יישלחו למשפחות שידן אינה משגת, זאת במסגרת המיזם "משפחה אחת", אותה מובילה המכינה הקדם צבאית "שובו אחים".

במקביל, עו"ד שמוליק דאנזאן, מחזיק תיק הרווחה, עובד בימים האחרונים מסביב לשעון על מנת לספק את כל חבילות המזון לתושבי העיר לקראת ראש השנה. "אנחנו עושים עבודה מאוד מאומצת בסיוע של כל הגורמים השונים על מנת שלא יישאר בעיר אף תושב רעב", הוא אומר.

לדבריו, השנה עלתה כמות הפניות למחלקת הרווחה בשיעור של יותר מחמישים אחוזים, "באופן כללי קיימת עלייה בכל התחומים, כולל נוער ודול"ב, האגף לאלימות במשפחה, והמחלקות הכלליות. זו עלייה שנובעת ככל הנראה מהמצב בו החברה מצויה. אין ספק שהמשברים הם כפועל יוצא של משבר הקורונה ומשפחות שבעבר לא היו זקוקים לסיוע ועקב המשבר נדרשים לסיוע מהאגף". 

ואיך אתם מתמודדים עם זה? הרי התקציב לא גדל.

"זה לא פשוט אבל אפשרי, ההתמודדות היא עבודה אינטנסיבית של העובדים הסוציאליים, לפעמים גם על זמנם החופשי. אני מקבל לא מעט פניות מהצוות שלי שהם בתפוסת עבודה מלאה, אבל לשמחתי אין נקודות משבר ואנחנו נתקלים בערבות הדדית של המתנדבים בעיר שבכל פעולה בה הם נדרשים לסייע קיימת היענות רבה". 

אז מה יהיה עם חלוקת סלי מזון?

"בימים אלה אנחנו עובדים עם מחלקת הרווחה והמתנדבים שלנו על אריזת סלי מזון לתושבי העיר, נחלק השנה כ-1,000 סלי מזון ובמקביל חבר המועצה, אבי קינד, ארגן תרומה של עוד כמה מאות סלי מזון לקשישים עריריים, תושבי העיר, וזו תרומה מבורכת וחשובה. אין ספק שזו תהיה שנה מאתגרת מכל הבחינות ואנחנו מאמינים שנצלח אותה. אנחנו נתקלים בכל יום במקרים קשים ומנסים ממש לעזור לכולם".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר