מלאכי שפר צילום:איתן אלחדד ברק

ביום פתיחת שנת הלימודים: הלך לעולמו המנהל המיתולוגי של תיכון ויצו

תלמידיו של מלאכי שפר ז"ל מספרים על מורה דרך ומנהל נערץ שהותיר בהם חותם עד היום

פורסם בתאריך: 1.9.20 17:34

-->

מנהל תיכון ויצו רחובות מלאכי שפר, הלך היום (שלישי) לעולמו. מותו היכה בתדהמה את תלמידיו הרבים. הוא ייטמן הערב בבית העלמין בקדרון, שבו התגורר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


שפר היה מוכר בעיר כמנהל תיכון ויצו. הוא שימש בתפקיד בין השנים 1980 ועד 1995. מנהל אההוב והנערץ פרש לגימלאות בתחילת שנות ה-2000.

"מלאכי שפר היה המנהל הדגול של בית הספר במשך הרבה שנים", מספרת יהודית כהן, אחת התלמידות שלו בעבר, "הוא לימד אותי דרך ארץ, כבוד, אהבת הארץ והוא היה אדם מיוחד במינו שכל חייו עבד בחינוך ילדים ונוער".

גם התלמיד שלו לשעבר, איתן אלחדז ברק ספד לו וסיפר: "אתמול הלך לעולמו אדם מיוחד שהביטוי 'מלח הארץ' הולם אותו יותר מכל. אבל מעבר למילים הגדולות שהוא ראוי להן יותר מכל, מלאכי שפר היה אדם של מעשים קטנים שעשו אור גדול. כך היה כאשר הייתי תלמיד פנימיית ויצו רחובות, שהייתה תחת אחריותו. הוא דאג לי למורה פרטי שהוא מימן מכיסו רק משום שהייתי צריך לעבור מגמה".

בחופשות ההוא היה מארח אותי בביתו כך שאני חב לו את העובדה שצלחתי את התיכון", מספר ברק, "מלאכי פעל בשקט ובנועם אך עם כריזמה שקטה שעוצמתה הילכה בפני כל. ללא הרמת קול וללא תרגילים כאלו ואחרים הוא הצליח לנהל בית ספר מורכב. השיעור היחיד שממש אהבתי היה גם השיעור היחיד שהוא לימד – אזרחות, שם לראשונה נטעו בי הזרעים של מקצוע העיתונות".

"הוא עודד אותי לכתוב בעיתון בית הספר ומאוחר יותר בעיתון מקומי. הוא היה 'ספרא וסייפא' במובן של איש המעשה והרוח כך מצד אחד איש חינוך בכל רמ"ח אבריו שאף הוציא דוטוקרט בנושא. מנגד הוא היה איש אדמה שהיה קם בשעות הבוקר אל המשק הקטן שלו בקדרון ויודע נפשו של כל עץ", מוסיף ברק.

"לעולם לא אשכח את השיחות הרבות בנינו שגלשו לנושאים שונים בהן הוא היה שולף ציטוט או ספר נכון שתמיד הוא היה מוצא באחת מהספריות שלו בביתו. בשנים שלאחר מכן שמרנו על קשר הדור, וכשנולד בני הבכור ביקשתי ממנו לשמש כסנדק בברית. זו הייתה סגירת מעגל עבורי. היום אבד לי מורה דרך, אדם צנוע ורב חסד שעליו נאמר 'היכן ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא'".

כאשר יצא שפר לפנסיה, הוא היה נוהג למסוק זיתים או להכין ריבות מיוחדות. הוא אף היה מתנדב ומעלה ערכים ספרותיים בפרוייקט 'בן יהודה' ברשת. שפר הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים ושישה נכדים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. רז הרפז

    וואו. כואב הלב. מנהל ואדם משכמו ומעלה היה מלאכי. היה מנהל בית ספר בחסד. יהי זכרו ברוך

  2. יעל אזולאי שביט

    מלאכי שפר היה מנהל בחסד עליון. זכר את שמות כל תלמידיו. האמין בנו, לא ויתר על אף תלמיד, חיפה מאיתנו להיות בני אדם עם ערכים. כמה נתונה הייתה בו, כמה עוצמה וכריזמה. הלוואי והיו עוד מנהלים רבים כמותו.

  3. קובי אלמקיס

    "שם טוב משמן טוב" היה איש מקסים…למרות היבוש)עונש מקורי שלו) תמיד יזכר לדברים טובים

  4. יהודה מייקון

    מלאכי שפר היה סגן מנהל תיכון צימטבאום בערד לפני כ 44 שנה, היה איש חינוך מיוחד שהיה הולך במסדרונות בית הספר אף אחד לא היה במסדון.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר