ניידת משטרה
ניידת משטרה

הונאה מתוך הכלא: כך הצליחו האסירים להשיג כספים וסחורה במרמה

הונאה מתוך בית הכלא - כך זה עבד

פורסם בתאריך: 31.8.20 16:24

-->

פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום לבית המשפט השלום בפתח תקווה נגד אילן ראובן מרחובות ואושרי אבוטבול, בן 28, בגין קשירת קשר לפשע וריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ביחד.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


על פי כתב האישום, בזמן שהשניים שהו במאסר באגף "השמור" בכלא "השרון",  בין החודשים ינואר ליולי, יצר ראובן קשר עם אבוטבול ואנשים אחרים שהיו מחוץ לכלא. זאת על מנת לקבל במרמה כספים רבים וסחורה מאנשים שונים באמצעות שיטת פעולה שהוא הגה.

במהלך חודש ינואר, פנו הנאשמים למשרדי עורך דינו של ראובן בתקופה זו והונו את מזכירת המשרד. השניים הפעילו שירות "עקוב אחרי" כשהתקשרו ממערכת הטלפוניה של שירות בתי הסוהר למספר הטלפון הקווי של משרדו של עורך הדין, באופן שהשיחה התקשרה ישירות למספרי "פריפייד" שביצעו שיחות מרמה לחנויות ולנהגי המוניות.

בהמשך, יצרו הנאשמים קשר עם עורך הדין יורם שפטל וביקשו שהוא ייצג את אבוטבול במסגרת חקירה פלילית בה נחשד. כל זאת בכוונה לרמות את עורך הדין, ולקבל הרשאה משירות בתי הסוהר לכלול את מספר הטלפון הקווי של עורך הדין כחלק ממספרי הטלפון המותרים לו לחיוג, בשל הגבלותיו של אבוטבול.

בהמשך, לאחר שאושר לאבוטבול לשוחח טלפונית עם עורך הדין, הונו הנאשמים את עורך הדין ואת מזכירת משרדו באותו אופן שבו פעלו מול משרדו של עורך הדין הקודם, ובכך למעשה יצרו עוד אפיק להתגבר על מגבלות שב"ס שנועדו להגן על הציבור.

מכתב האישום עולה כי במהלך התקופה, בין החודשים מרץ ועד ליולי 2020,בזמן שהשניים  אסירים, במספר רב של הזדמנויות, הם ביצעו מעשי מרמה רבים מהכלא תוך הפעלת אחרים מחוץ לכלא באופן שיטתי כלפי בתי עסק שונים ברחבי הארץ.

בין היתר, התקשרו השניים לחנויות ובתי עסק ורימו את העובדים כשהתחזו לבעלים של העסק והנחו אותם להעביר כסף או סחורה לנהגי מוניות ששלחו למקום. העובדים נשמעו להנחיותיהם, והעבירו לנהגים אשר העבירו את הכסף והסחורה לאחרים מטעמו של ראובן.

 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר