יובל כרמי פוגש את פרופ׳ קובי ג׳ורג׳, מנהל המערך הקרדיולוגי בקפלן, שהציל את חייו.

שלושה התמוטטו במהלך פעילות גופנית: מתברר שיש לזה קשר לקורונה

בשלושת החודשים האחרונים אירוע שלושה מקרים של התמוטטות במהלך פעילות ספורט, אחד מהם נגמר במוות. פרופ׳ קובי ג'ורג', מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי קפלן, בטוח שיש לזה קשר למגפה

פורסם בתאריך: 13.8.20 17:16

-->

בשלושת החודשים האחרונים, שלושה תושבי רחובות התמוטטו במהלך פעילות ספורטיבית, כאשר אחד מהם, אף נפטר לאחר שבוצעו בו פעולות החייאה.

לפני שלושה חודשים התמוטטה תושבת העיר, כבת 46, בעת שעסקה בפעילות גופנית בגינה ציבורית. היא פונתה לבית החולים במצב קשה. ביום שישי שעבר התמוטט במהלך משחק כדורסל  דוד דים, בן 57. כוחות ההצלה שהגיעו למקום ביצעו בו פעולות החאייה אך בסופו של דבר הצוותים הרפואיים נאלצו לקבוע את מותו. ביום רביעי האחרון התמוטט גבר כבן 40, במהלך פעילות גופנית בחדר כושר ברחובות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


פרופ׳ קובי ג'ורג', מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי קפלן, סבור שישנו קשר בין האירועים לבין מגפת הקורונה. בשיחה עם "ערים", מסביר פרופ' ג'ורג': "הקורונה הביאה איתה גל של התקפי לב. לקורונה יש לא מעט השפעות על הגוף, מבחינת הסטרס. כמו כן, אנשים עושים פחות פעילות ספורטיבית בגלל הבידוד, ווזה גורם לכך שכל פעילות ולו הקטנה ביותר יוצרת מצב סיכון. מערכת החיסון שלנו מייצרת מנגנון שגורם להאצה של תהליכים שקשורים ללב, הם יוצרים קרישי דם ומשם הדרך להתקפת לב היא קלה".

הוא מוסיף כי בעקבות המגפה והחשש מהידבקות בנגיף, רבים מעדיפים שלא להגיע לבתי החולים ובכך פוגעים בבריאותם. "מחלקות הקרדיולוגיה בבית החולים קפלן כמעט ריקות בימים אלה", הוא אומר, "זה לא כי אין מקרים של התקפי לב או צורך בטיפולים, אנשים פשוט לא מגיעים לבדיקות בגלל החשש מקורונה בבתי החולים, ולא שמים לב לתסמינים המוקדמים".

"בשלושת החודשים האחרונים היו לנו שלושה מקרים ברחובות של אנשים שהתמוטטו במהלך פעילות ספורטיבית, לשניים מהם היו כאבים בחזה כמה ימים קודם והם לא הגיעו לבדוק את זה, ובמהלך פעילות ספורטיבית זה התפרץ והם התמוטטו. זה יכול היה להימנע אם הם היו מגיעים לבדיקות", אומר פרופ' ג'ורג'.

"גם אם עושים פעילות ספורטיבית בימים אלה, חייבים לעשות אותה בצורה מבוקרת, אבל מה שחשוב יותר זה להגיע ולהיבדק, אם יש כאבים בחזה, או מחושים דומים חייבים להגיע ולהיבדק, אל תקחו סיכון על החיים שלכם", הוא מסכם.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. קיקי

    חבל שלא ציין והדגיש שפעילות גופנית יש לבצע ללא מסכה על מנת לשמור על בריאות.

  2. ארנון ברנדס הילר מרפא מורה

    כל חודש מטמוטטים מספר אנשים מפעילות גופנית מאומצת, במשך כל השנים.
    זה לא חייב להיות דווקא בגלל ה"קורונה".

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר