ברז מים
צילום אילוסטרציה

גם אתם קיבלתם חשבון מים מנופח? זו כנראה הסיבה

בעקבות טענה של משפחה מרחובות על חשבון מנופח, מסבירים בתאגיד העירוני מה עומד מאחורי הגידול בצריכה

פורסם בתאריך: 2.8.20 15:50

אם ובנה המתגוררים ברחובות, גילו השבוע דרישת תשלום על סך 600 שקל לתאגיד המים העירוני "באר השלישית". "אנחנו בסך הכל שני אנשים בבית, חשבון המים מנופח ולא פרופורציונלי", הם טוענים.

האם מירי שמש, אימו של עומרי חיון, בשנות ה-50 לחייה מתגוררת עם בנה הנוסף, מתן, ולדברי השניים זו אינה הפעם הראשונה שהם מקבלים חשבונות מים מנופחים. "מבדיקה שערכתי עם חברים ושכנים מתברר שמדובר בתופעה נרחבת בכל העיר ולא במקרה חד פעמי", טוענת האם.

"בשנה האחרונה אנחנו משלמים חשבונות מים אסטרונומיים שלא הגיוניים למשפחה קטנה שצורכת כמות מים יחסית מעטה ונמצאת כל היום בעבודה", היא ממשיכה, "בין החודשים מאי-יוני קיבלנו חשבון מים של 615 שקל בזמן שבחודש הזה שהתה בבית רק נפש אחת והסכום התייחס לכמות של 55 קוב מים לנפש אחת".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


"פניתי לתאגיד המים, שלחתי להם מייל, פקס ופנייה מקוונת וקיבלתי שיחת טלפון יבשה, שם נאמר לי שמד המים לא משקר", מוסיף הבן, "שלחו אותי לבדוק אם יש נזילה ביתית, כמובן שבדקתי ואין שום נזילה ביתית, הזמנתי אינסטלטור במיוחד על חשבוני, כמובן. בבאר השלישית אמרו לי שישנם שני סוגי תעריפים; האחד תעריף מוזל עד לסכום מסוים ולאחר מכן התעריף גדל, ואז עוברים לשלם על תעריף שני, שהוא יקר יותר. הבטיחו לי שאם אשיג אישור מאינסטלטור שאכן יש נזילה בבית – הם יוכלו לזכות אותי רטרואקטיבית בשני חשבונות בלבד לתעריף הזול".

"הסברתי להם שאין שום נזילה ביתית והמונה פשוט טועה", ממשיך הבן, "אבל הם סרבו להקשיב ורק דרשו שאארגן אישור לכך שהייתה נזילה בבית ואז הם יוכלו לזכות אותי. אלא שמיותר לציין שגם הזיכוי שהם כביכול מבטיחים לשקול לתת, הוא לא זיכוי הגיוני או שפוי, אלא זיכוי נמוך מאוד שיכול להוזיל את החשבונית בסכום פעוט. בשלב הזה, הם מכריחים אותי להביא אינסטלטור לבית שיכתוב על גבי הקבלה שהוא תיקן כביכול נזילה בבית שלא הייתה קיימת מעולם כדי לקבל זיכוי נמוך וזעום".

 

מתאגיד "הבאר השלישית" נמסר בתגובה: "חשוב לציין כי החיוב החודשי מחושב על פי הצריכה בפועל, אשר מופיעה במונה הרלוונטי. במקרה זה הייתה עלייה בצריכה הביתית וכן בצריכה המשותפת בבניין בהשוואה לחודשים קודמים. בקיץ באופן כללי עולה הצריכה, ובפרט בתקופת הקורונה המאופיינת בגידול בשיעור השימוש במים. אנו ממליצים לבדוק את תשתית המים בדירה וכן בבניין המשותף לגילוי נזילות המביאות לשיעור צריכה גבוה יותר במונה ואף לעקוב אחרי שיעור הצריכה במונה. המונה המדובר הוחלף לפני שנתיים בלבד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. גילי

    צריך לשנות את החוק לגבי אגודות המים. מאחר וניתנה להם שליטה על ניתוקים מים ועל עיקולים בנקים ללא צורך שלהם להגיש תביעה הם שמים פס על התושבים ולא מעניין אותם מה הם אומרים. לשנות את החוק דחוף ביותר

  2. שרי

    חשבון מים מנופח כולם קיבלו זה ממש עלה בשבעים אחוז מהצריכה הרגילה , ואין קשר לקורונה אנחנו צורכים רגיל ולא מעבר ,הבאר השלישית הטעות אצלכם לא יתכן שכולנו קיבלנו חשבונות כ"כ גבוהים בחיים לא היה ככה

  3. נמאס לממן מושחתים

    אני גם לא הבנתי למה חשבון המים על כך והסתכלתי בזמנים שונים בדיון לראות אם יש נזילות מאז שהמים הפכו לתאגיד אנחנו ממנים את המשכורות המנופחים של המושחתים.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר