רחובות ההולנדית
רחובות ההולנדית

תושבי רחובות ההולנדית יוצאים למאבק נגד בניית בית כנסת בשכונה

בשכונה קיים בית כנסת במבנה זמני, וכעת מתכוונים בחב"ד לבנות מבנה קבוע. אבל התושבים מתנגדים וזועמים: "יש דברים דחופים יותר"

פורסם בתאריך: 1.7.20 13:46

-->

בימים אלה הסתבר כי עמותת צעירי חב"ד הגישה בקשה להקצאת קרקע מעיריית רחובות גם ברחובות ההולנדית. הבקשה היא לשטח בגודל של 500 מטר מתוך 4 הדונמים הנותרים להקצאת שטחים ציבוריים בשכונה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תושבי השכונה המתנגדים להקצאה פתחו עצומה, שעליה כבר חתומים מעל 700 מתושבי השכונה, כמו כן הוגשו עשרות התנגדויות פרטניות לאגף נכסים בעיריית רחובות. "אין שום סיבה שבשכונה בעלת אופי חילוני, בה השטחים הציבוריים מוגבלים, שטחי הציבור יוקצו לצרכי דת לפני שהם מוקצים למטרות המשרתות את כלל הציבור על כל גווניו. השטח הציבורי שנותר להקצאות בשכונה עומד על 4 דונם וחסרים לנו בשכונה כל כך הרבה שירותים ציבורים כגון: מתנ"ס, מבנה ראוי לתנועת הצופים הפועלת בשכונה, השלמת כיתות לימוד, קונסרבטוריון, מגרשי טניס, שבילי אופנים ומתקני ספורט. לא ברור לנו מדוע חשוב לעירייה להקצות 12% מהשטח שנותר לצעירי חב"ד"

חשוב לציין כי בשכונה פועלים כיום שני בתי כנסת אשר במרבית ימות השבוע נזקקים להשלמת מניין מתושבי השכונה הסמוכה, כפר גבירול, אשר בה גם קיימים מספר בתי כנסת.השבוע התקיימה פגישה עם הרב, במטרה ליצור אמון ודיאלוג אישי ומכבד, מתוך התפיסה שבשכונה חיים יחד דתיים וחילוניים, תוך כבוד הדדי והתחשבות בצרכים של כולם. לפגישה עם הרב הגיעו כ- 20 מדיירי השכונה, בעלי דעות מגוונות. הפגישה התקיימה באווירה טובה והובהר בה כי השיקול המרכזי שאמור להוביל את הקהילה הינו רווחת התושבים והקצאות שטחי הציבור למען כלל הציבור.

זו הפעם השלישית שדיירי השכונה עוצרים את ההקצאה, ומבקשים לשתף אותם בהחלטות על עתיד, אופי וצביון השכונה ואז ביקשו מהרב למשוך את בקשת ההקצאה, ובשיתוף התושבים למצוא פתרון אשר יביא לשמירה על אחדות הקהילה ובניית אמון התושבים מחדש,  אמון אשר נפגע מאוד מעצם הגשת הבקשה בעוד נציגי השכונה ממתינים לתחילתו של הליך גישור (שאמור היה להתחיל עם ביטול הקצאה לפני כשנה).

"אנו אופטימיים מאוד ומאמינים שרב צעירי חב"ד ידע למצוא את הדרך לשיתוף הקהילה. הדבר קורה כיום בחגים ומועדים בהם הוא נעזר בדוברות השכונה להפצת פעילות בית חב"ד. לדעתי עליו למשוך את בקשת ההקצאה ולהתחיל בתהליך של הדברות עם הקהילה ולא לפעול בניגוד לרצון התושבים" אמר תושב נוסף מהשכונה.

מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "מדובר בבית כנסת אשר כבר פועל מזה מספר שנים במבנה זמני בשכונה. מתוך ראיית כלל צורכי השכונה, בעת תכנון השכונה יועד מראש מיקום בשכונה לשני בתי כנסת – ספרדי ואשכנזי וזהו אחד מהם. חשוב לציין כי המיקום בנושא בקשת ההקצאה הוא בהתאם להסכמות שוועד השכונה והתושבים היו שותפים להם במסגרת תהליך גישור במרכז הגישור העירוני, שלווה על ידי ממלא מקום ראש העירייה, זוהר בלום. הוסכם בין הצדדים להקים את בית הכנסת במיקום שונה בשכונה מהמיקום המקורי שהוצע ובהתאם להסכמה – זהו המיקום נשוא פרסום ההקצאה".

"חבל כי יש מי שאינם מכבדים את תוצאות תהליך הגישור המשותף. בימים הקרובים תתקיים ישיבה נוספת בנושא, בהשתתפות ועד השכונה הנוכחי ונציגי בית הכנסת. יצוין כי הליך ההקצאה נערך על פי חוק – הבקשה להקצאת קרקע פורסמה וניתן להגיש התנגדות עד 27 ביולי. לאחר מועד זה תתכנס ועדת הקצאות קרקע ותדון בהתנגדויות".

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מינה

    שיתנגדו בכל תוקף. חבד פשוט חוצפנים. שכונה חילונית…אין סיבה לזה. בושה

  2. פגןטבןטבןטבטג

    אם בחוץ לארץ היתנ התנגדות לבניית בית כנסת תושבי רחובות ההולנדית, שלוחה של כפר גבירול היו צועקים אנטישמיות. נראה לי כי היהודים הם השונאים הגדולים של עצמם

  3. יהודה

    זו כבר קהילה קיימת עם כמות של מתפללים שנמצאים במבנה זמני.
    למה תמיד מנסים לדחוף בתי כנסת לתוך מקלטים וקראוונים?
    צריך לתת שירותי דת מכובדים.

  4. נירית

    וואי כתבות כאלה מכאיבות לי ברמות! כשלא הייתה מדינה ושהיהודים סבלו מאנטישמיות בגולה היו התנגדויות לדברים כאלה אבל כאן במדינת היהודים עצומה???? על בית כנסת??? פשוט מזעזע וכואב שככה יהודים מתנהגים

  5. תושב

    כולל או בית כנסת יש הבדל עצום, בית כנסת משרת את השכונה ומתפלליה כולל בית ספר כולל פנימיה גם ילדים שאינם מהשכונה

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר