שירי קנטור
שירי קנטור

הרופאה מרחובות חושפת: "בגיל 14 סבלתי מאנורקסיה"

ד"ר שירי קנטור מספרת כיצד מנערה שסבלה מאנורקסיה הפכה לרופאה אסתטית שמטפלת בעיקר בבני נוער

פורסם בתאריך: 3.7.20 12:31

-->

בגיל 30 ד"ר שירי קנטור מרחובות מביטה אחורה עם לא מעט תובנות, אותן צברה במהלך מסע חייה הלא פשוט.

בגיל 14 החלימה מאנורקסיה אחרי שהגיעה למשקל של 40 ק"ג. במהלך השיקום עברה ניתוח פלסטי באף, רק כי חלמה להיות דוגמנית. אחרי שהצליחה להשתקם, היא החליטה לפנות ללימודי רפואה. חלק מהשיקולים שהביאו אותה ללימודי רפואה היה הרצון לסגור מעגל לאחר שהרופאים הצילו את חייה.

כיום היא עוסקת ברפואה אסתטית. גם תחום הרפואה שבחרה הוא חלק מסגירת המעגל. היא מתמקדת הקהל הצעיר שמגיע אליה, הכולל לא מעט נערות דימוי גוף נמוך. כפי שהייתה כנערה.

ד"ר קנטור היא רופאה אסתטית שמתמקדת בייעוץ ומניעת טיפולי אסתטיקה שלא לצורך. היא מרצה בבתי ספר בנושא אנורקסיה ואת הסטאז' שלה כרופאה עשתה במחלקה בה היא עצמה הייתה מאושפזת. "תחום הרפואה משך אותי מאז ומתמיד", כך היא מספרת, "למדתי מדעים בתיכון כי ידעתי שזה הכיוון. כשהתחלתי לחשוב על רפואה, די מהר ירדתי מזה כי הייתי בטוחה שזה 'לגאונים בלבד' ושאני לא מספיק כזו. אמרתי לעצמי שאעשה משהו בתחום הפארמה או הביוטק, אבל הרעיון לא סיפק אותי, לא יכולתי לחיות עם המחשבה שאחיה בפשרה כי אולי משהו הוא לא בר השגה. בצבא כבר היה לי ברור שאין אופציה אחרת, שבועיים לאחר השחרור כבר הייתי באוניברסיטה. אני שמחה שצדקתי, עם כוח רצון, נחישות והתמדה הכול אפשרי".

בדיעבד, מה היית אומרת היום לשירי הילדה בת ה-15?

"וואו. הרבה דברים. בעיקר שהיא יפה, שהיא כשרונית וצריכה להאמין בעצמה ולתת לה יותר קרדיט. לקחת פחות ללב את מה שאומרים לה, לאהוב ולקבל את עצמה כמו שהיא מבלי לחפש מה לשנות במראה החיצוני. שהיא טובה בדיוק כפי שהיא ככה ושהיא תגיע רחוק".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


בחרת בתחום מתוך רצון לסגור מעגל. עד כמה יש ממשק בין החיים הפרטיים לבין החיים המקצועיים שלך?

"זו לגמרי סגירת מעגל. אני מביאה לעיתים את החיים האישיים שלי אל המטופלות, אין אצלי דיסטנס. אם הן מספרות לי בזמן הטיפול משהו שקרה להן ויש לי משהו מחיי הפרטיים לספר שגם קשור, אני לא חוסכת במילים. בתור עצמאית שעובדת גם בבית מאחורי הקלעים ההפרדה בין החיים המקצועיים לבין החיים הפרטיים מאוד מטושטשת. אני מביאה איתי הביתה מחשבות על מטופלות, מתייעצת  לעיתים עם בן זוגי, שהוא גם רופא אבל בעיקר הוא הפסיכולוג שלי והחבר הכי טוב שלי. אני ממשיכה בעבודות הרקע גם בסופי שבוע ובשעות הקטנות של הלילה".

איפה הקו האדום?

"היו לי מספר פעמים שנאלצתי לסרב בנימוס לטפל בנשים וגברים שפנו אליי. לרוב אלה שאני לא מסכימה לטפל בהם פשוט באים עם בקשות או פנטזיות לא מציאותיות, אנשים שחושבים שבטיפול של פחות משעה הם יהיו דומים לקיילי ג׳נר, או אישה בגיל מבוגר שצריכה כבר ניתוח וזה פשוט יהיה לא אתי מבחינתי לתת לה טיפול שלא תראה בו הבדל משמעותי. אלה מטופלים שלעולם לא יהיו מרוצים ויתאכזבו מהתוצאה. בנוסף, אנשים שמבקשים ממני משהו שלפי דעתי לא תואם את מבנה הפנים שלהם ויראה מגוחך, אני מסרבת, הפנים שלהם הם כרטיס הביקור שלי ואני לא יכולה להרשות לעצמי שיסתובבו כך ברחוב. כשאני בעצמי מזהה טיפול או ניתוח שבעיניי לא צלח, אני באלגנטיות שואלת מי עשה אותו".

את עדיין חולמת להיות דוגמנית?

"רציתי להיות דוגמנית בשלב מסוים בחיי וזה נשאר שם. אין ספק ואין זה סוד שמאוד כיף להרגיש מהממת וזוהרת, אבל לצערי נראה לי שדוגמנית כבר לא אהיה. עם זאת, אני לגמרי חושבת שאני מדגמנת את המותג שלי; גם כי את הטיפולים שאני מציעה אני גם מבצעת על עצמי וגם כי אני אוהבת את מה שאני רואה במראה היום וזה מה שחשוב".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר