הרצל בר רחובות
הרצל בר רחובות

"אנשים נכנסו לדיכאון": כיצד משפיע משבר הקורונה על ההרצל בר המיתולוגי?

תקופת הקורונה השאירה את עולם המסעדנות בהפסדים והרבה חוסר וודאות. גם דודי אדניה, מבעלי ההרצל בר, חווה מקרוב את המשבר העמוק

פורסם בתאריך: 5.6.20 10:05

-->

כבר יותר משני עשורים שדודי אדניה הוא חלק מנוף חיי הלילה ברחובות. אדניה, אחד הבעלים של "הרצל בר" המיתולוגי שנפתח לפני 23 שנה, עבר לא מעט בשנים האלה, אבל גם הוא לא זוכר משבר כל כך עמוק כמו הקורונה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


את הרצל בר פתח אדניה ביחד עם ניר ליברמן וירין גרימברגר, כשברחובות פעלו בעיקר בתי קפה. "פתחנו את המקום אז כי לא הייתה אלטרנטיבה בעיר. היינו אנחנו, קפולסקי, קפה פינתי ואפרופו. הם לא שרדו, אנחנו עובדים קשה בשביל לשרוד".

בחודשים האחרונים, עם משבר הקורונה, המקום נפתח בכפוף להגבלות, במתכונת מצומצמת. "אני זוכר את היום שבו הודיעו שהכול נסגר. זה היה שוק טוטאלי", מספר אדניה, "הייתי בטוח שייסגרו אותנו ליום-יומיים ומה ששיגע אותי הוא חוסר הוודאות. אתה קם בבוקר ואתה לא יודע מה אתה עושה היום. כולנו אנשי עבודה, עובדים כל יום המון שעות ופתאום אתה לא יודע מה לעשות".

איך התמודדת עם המשבר?

"בשלב הראשון שלחנו את כל 28 העובדים לחל"ת בכאב לב גדול. המקום הזה הוא משפחה אחת גדולה והוא עובד בזכות העובדים שלו. במהלך החופשה הכפויה עשינו להם יום גיבוש ושמרנו על קשר רציף. לשמחתי, החזרנו את כל העובדים לעבודה כולל עובדים שהיו בחו"ל"

ובאופן אישי איך התמודדת?

"בוא נאמר שתקופת הקורונה הייתה עם הרבה תובנות ואני חושב שלכל דבר שקורה יש סיבה. הקורונה הכניסה את כולם לפרופורציות. במהלך כל התקופה שלושתנו עבדנו וניסינו להפסיד כמה שפחות. ענף המסעדנות הוא הענף עם הבעיות והקושי הכי גדול שיש; לא נותנים הלוואות, לא עוזרים וצריך לעבוד מאוד קשה".

"אנשים שפותחים רוצים להתפרנס וברוב המקרים לא שורדים את השנה הראשונה. אגב, בעיניי הפגיעה הכלכלית והנפשית היא הרבה יותר חריפה, אנשים נכנסו לדיכאון ובסוף היום האזרח מחפש את כוס קפה או כוס הבירה שלו. אנשים טיפסו כבר על הקירות". 

 

ועכשיו חזרתם 

"לשמחתנו הקהל חוזר, הוא ממושמע ועם הרבה יותר סבלנות. זה מחמם את הלב. ההרגשה היא כמו לפתוח עסק מחדש. עשינו כינוס של כל העובדים מחדש ונהלים חדשים, אין ספק שהקורונה הביאה איתה עולם אחר לגמרי. לא היינו רגילים למסכות או מדידת חום והאחריות נופלת על בעלי העסקים".

"זה לא פשוט אבל אני מאוד אופטימי, אני בגישה של פרופ' יורם לס ואני מקווה שמקבלי ההחלטות יבינו שצריך להחזיר את המשק לשגרה. הקורונה החזירה המון עסקים אחורה ואני מקווה שזה ייגמר בקרוב"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר