רונן לוברסקי ז"ל
רונן לוברסקי ז"ל

זוכרים את רונן: על אף הקורונה יתקיים המרוץ לזכרו של לוחם דובדבן

"לאחר מותו מצאנו את הכתבים שלו וגילינו איזו עבודה מנטלית הוא עשה על עצמו לאורך כל חייו", מספר אביו של רונן לוברסקי שיזם את תוכנית החינוכית "לאורו"

פורסם בתאריך: 2.6.20 14:24

-->

ב-26 באוגוסט 2018 נפטר מפצעיו סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל לאחר שנפצע אנושות מזריקת לבנת שיש על ידי מחבל במהלך פעילות מבצעית ברמאללה. רונן, תושב רחובות, שירת כלוחם ביחידת דובדבן. בן 20 היה במותו. מאז בני המשפחה פועלים להנצחתו ושמירת המורשת שהשאיר אחריו.

"רונן היה ילד מאוד עקשן וממוקד מטרה", אומר ולדימיר, אביו של רונן. "הוא היה מקצוען וחברותי וכל מה שהוא נגע בו היה על הצד הטוב ביותר. המוות שלו הכה אותנו בתדהמה. הוא חסר לנו בכל שעה של היום אבל החיים ממשיכים ואני יודע שזו המורשת שהוא רצה להותיר לנו".

"הוא ניהל יומן שבו הוא סיפר את כל מה שקרה לו. לאחר מותו מצאנו את הכתבים האלה וגילינו איזו עבודה מנטלית הוא עשה על עצמו לאורך כל חייו", מוסיף האב.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


על מנת להנציח את זכרו ופועלו זו השנה השנייה בה פועלת תוכנית העצמה חינוכית ערכית בקרב ילדים ובני נוער. אירוע השיא של התוכנית הוא מרוץ שליחים המתקיים מגבעות רונן שברחובות ועד הכותל בירושלים ובסיומו טקס אזכרה בהר הרצל.

מועד האירוע נקבע בתאריך העברי של יום מותו של רונן, ולמרות המגבלות השנה בצל הקורונה, הוחלט לקיים את המרוץ במועד המתוכנן במתכונת מצומצמת. "השנה הייתי בטוח שזה לא ייצא לפועל אבל ברגע האחרון החליטו לא לבטל אבל לעשות זאת במתכונת שונה שתכבד את זכרו וזה מה שחשוב", מציין ולדימיר.

 בתמיכתו של ראש העיר, רחמים מלול, יתקיים השנה המרוץ בסימן השקת תוכנית "לאורו", תוכנית ערכית, חינוכית ושנתית שתפעל בקרב ילדים ובני נוער תושבי העיר רחובות במסגרות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי בשנת הלימודים הבאה (תשפ"א). "הרעיון של התוכנית הוא להראות לכל ילד שגם אם אין לך את הכישורים המלאים אתה יכול להגיע לכל דבר, בדיוק כפי שעשה רונן לאורך חייו", אומר האב.

המרוץ יערך ביום רביעי, 3 ביוני, ויחולק לשני חלקים: במסגרת החלק הראשון, יתקיים מרוץ עממי בו ייקחו חלק חברי ילדות, חברים לנשק, חניכי תוכנית "לאורו" וכ-100 תלמידי תיכון קציר. בחלק השני, ישתתפו כ-30 מבוגרי התוכנית, במסגרתו ייצאו לאירוע לילי שיחל בגבעות רונן שברחובות, יסתיים בכותל המערבי בירושלים וייחתם בטקס האזכרה השנתי שיערך בהר הרצל, מקום מנוחתו של רונן.

לדברי רחמים מלול, ראש עיריית רחובות: "לאורו" היא "תוכנית ייחודית וערכית, אשר מנציחה את רונן לוברסקי ז"ל בדרך שמתאימה לאישיותו המיוחדת. מצאנו את הדרך לקיים את האירוע הספורטיבי למרות התקופה המאתגרת, במתכונת מצומצמת. יהי זכרו ברוך".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר