ישיבת מועצת העיר

התחדשות עירונית בשעריים: 530 יחידות דיור ו-8,000 מ״ר תעסוקה ומסחר

מועצת העיר אישרה והתוכנית לשינוי שכונה הוותיקה תועבר לוועדה הארצית לתכנון ולבנייה 

פורסם בתאריך: 1.6.20 12:13

-->

האם השכונה הוותיקה שעריים עומדת בפני מתיחת בפנים? אתמול (ראשון) התקיימה ישיבת המועצה שבה נדונה תוכנית התחדשות עירונית בשכונת שעריים.

את התוכנית העלה ראש העיר רחובות, רחמים מלול, המחזיק גם בתיק ההנדסה, במטרה לקדם את התוכנית ככול שניתן באישור מועצת העיר.

על פי התוכנית על פני שטח של כ-22 דונם, אשר כיום מכילים כ-128 יחידות דיור, ייבנו כ-530 יחידות דיור, 8,000 מ״ר תעסוקה ומסחר, 7,500 מ״ר שטחי ציבור וארבעה דונמים נוספים יוקצו לשטח ציבורי פתוח. במשך חמש השנים האחרונות התוכנית קודמה אל מול הוועדה המחוזית , וכעת היא צפויה להיות מקודמת בקצב מהיר יותר, עם העברתה לוועדה הארצית לתכנון ולבנייה.

"מדובר בתוכנית חשובה אשר עד כה התנהלה בהליכים הרגילים ואיננו שבעי רצון מקצב הטיפול בה", הסביר מלול, "על מנת לזרז את תהליך חידוש השכונה לטובת התושבות והתושבים, בקשנו להעביר אותה לוועדה הארצית לתכנון ולבנייה  – אשר מקדמת במהירות יחסית תוכניות מסוג זה. כעת, עם קבלת אישור מועצת העיר לכך, נוכל לפעול ולחדש את האזור לרווחת התושבים".

בנוסף, אושרה בישיה הצעתו לסדר של חבר מועצת העיר רחובות, גיא צור, לקידום חיזוק התחום המדעי בעיר. רחובות המכונה עיר המדע, כוללת מוסדות מדעיים כמו הפקולטה לחקלאות ומכון וייצמן.

תחום המדע בישראל בכלל וברחובות בפרט מקבל דגש חזק יותר בשנים האחרונות עם משרד ממשלתי ייעודים תקציבים למחקר ופיתוח ימי מדע פסטיבלי מדע ועוד. הצעתו של צור נועדה לחזק עוד יותר את המחויבות של עיריית רחובות לתחום המדעי.

בהצעה לסדר צוין כי "עיריית רחובות תפעל ותעצים את פעילותה בתחום המדע על ידי  הנגשתו לתושבי העיר וחיזוק שיתופי הפעולה עם המוסדות המדעיים בתחומה. ותיטול חלק פעיל באירועים כמו לילי המדענים תקדם פסטיבלי מדע ועוד".

חבר מועצת העיר גיא צור, הוסיף: "אני מודה לכל חברי מועצת העיר שהוכיחו כי כאשר מדובר בקידומה ופיתוחה של רחובות אין קואליציה ואופוזיציה אלא חד אנחנו. ההצעה למעשה מעצימה ומחזקת דברים שנעשים בשנים האחרונות בחיזוק התחום המדעי חינוכי בהנהגתו של ראש העיר, רחמים מלול. העיר התברכה במוסדות המדעיים מן המובילים בישראל ואני רואה מחויבות להמשיך ולהנחיל ערכי שם חינוך מדע והשכלה כזכות וערך לכלל תושבי העיר יחד עם חבריי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר