יום הולדת 38 ליניב מרקוביץ'
יום הולדת 38 ליניב מרקוביץ'

סגן ראש העיר: "לצערי, יהיו לא מעט עסקים שיקרסו"

יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר שאחראי על רישוי העסקים, מתייחס למשבר הכלכלי העמוק שלא פסח על רחובות

פורסם בתאריך: 15.5.20 11:51

-->

משבר הקורונה הביא מסעדות ועסקים רבים לקשיים כלכליים כאשר חלקם עלולים אף להיסגר בסיומו וחלקם ייפתחו במתכונת מצומצמת. לכולם ברור המציאות בתום המשבר תהיה אחרת. סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר, שאחראי על רישוי העסקים יניב מרקוביץ' מתייחס למשבר ואומר בריאיון ל"ערים": "אין לנו מה לעשות עם המצב הנתון הזה, לצערי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


"ברחובות יש אלפי עסקים ומתוכם יותר מ-1,600 טעוני רישיון", מסביר מרקוביץ' ומתייחס למצב העסקים בפארק המדע: "פארק המדע ברובו המכריע מאוכלס על ידי חברות הייטק, ביוטק, תוכנה, מקצועות חופשיים ועוד. לפי הנתונים הנמצאים בידינו, מצב האיכלוס בפארק מצויין ורוב השטחים מושכרים. לגבי מסעדות ובתי קפה ברור שבתחומים אלו חלה פגיעה משמעותית בעסקים, כפי שקרה בכל הארץ".

"המסעדות נדרשות מעתה לפעול תחת ההנחיות המחמירות של הממשלה, ובעניין זה אין לנו אפשרות לשנות את התנאים ואף יותר מכך: מחובתנו לדאוג שהעסקים מקפידים על ההנחיות במלואן. אנו יודעים שרוב המסעדות בפארק פתוחות במתכונת של משלוחים ולהערכתי מדובר בקרוב ל-90 אחוז מהן. מי שלא עובד כרגע, הם בעיקר הברים שלא יכולים לבצע שירותי משלוחים ואין לנו מה לעשות עם המצב הנתון הזה לצערי".

מה עשיתם בעירייה מבחינת ההקלות לעסקים?

 "מבחינת העירייה העלנו פלטפורמה ייעודית לעסקים מקומיים שעושים משלוחים, במטרה לעודד רכישה מבתי עסק עירוניים. בנוסף, יישמנו את ההקלות בארנונה במלואן בהתאם להנחיות משרד הפנים ועוד טרם הפטורים שניתנו לחלק מהעסקים – דאגנו לדחות את תשלום הארנונה לעסקים קטנים בחודשיים".

ובשגרה מה אתם מתכוונים לעשות כדי להקל על בעלי העסקים?

"עם החזרה לשגרה של העסקים האלה נבחן דרכים נוספות להקל עליהם. בין היתר, באמצעות שימוש בשטחים ציבוריים להצבת שולחנות ללא תמורה, מתוך כוונה שיוכלו להציב יותר שולחנות בלי לפגוע בהולכי הרגל. מחלקת רישוי עסקים מכינה סדנאות והכשרות מקצועיות באמצעות הקרן לעסקים קטנים, שיוכלו לתת הכוונה לעסקים כיצד לצאת מהמשבר. אנחנו רוצים לקדם קורסים בתחומי השיווק, המדיה, המכירות, הדיגיטל, הניהול הכספי ועוד תחומים הקשורים לעסקים – ללא עלות ולרווחת בעלי העסקים. אנו עובדים על יישום מלא של הרפורמה ברישוי עסקים שנועדה להקל על בעלי העסקים ובקרוב, יהיה ניתן לקבל שירותים רבים בצורה מקוונת מבלי להגיע למחלקה".

 נתקלתם בפניות מצד בעלי עסקים שהתריעו על קריסה?

"לא קיבלנו פנייה על עסקים קורסים, אבל אני מתאר לעצמי שיהיו לא מעט כאלה, לצערנו. הכלים של העירייה מוגבלים מאוד ובכל זאת, נעשה כל מאמץ לסייע באמצעות כלים שעומדים לרשותנו מבחינת החוק והסמכות. עם החזרה לשגרה, נקים פורום עסקים עירוני שיקיים קשר רציף מול העירייה, יציף בעיות ויעזור לנו בקידום העסקים העירוניים שכל כך חשובים לנו".  

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר