יוחננוף רחובות צילום אמיר לוי
יוחננוף רחובות צילום אמיר לוי

בעקבות קמפיין לאחר פיטורי עובד: יוחננוף תובעת 286 אלף שקל מ"ישראל חופשית"

לאחר שהשף הראשי של הסניף ברחובות נדרש על ידי משגיח הכשרות להוכיח את יהדותו, יצאה "ישראל חופשית" בקמפיין נגד רשת המרכולים. כעת דורשת הרשת פיצויים והתנצלות

פורסם בתאריך: 13.5.20 16:56

-->

רשת יוחננוף הגישה תביעת לשון הרע נגד תנועת "ישראל חופשית". זאת, לאחר שהתנועה המלווה את עובד הרשת לשעבר, קראה לחרם צרכנים והובילה קמפיין נגד הרשת מחאה על פיטוריו של העובד. הרשת דורשת פיצויים בסכום של 286 אלף שקל והתנצלות באמצעי המדיה השונים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


המאבק בין התנועה לבין רשת המרכולים החל בעקבות פיטוריו של יורי לוגביננקו, הטבח הראשי במחלקת האוכל המוכן של הסניף ברחובות. לוגביננקו פוטר לאחר שנאלץ להתמודד עם הליך בירור יהדות, שנעשה לו על ידי משגיח הכשרות של הסניף. המשגיח דרש לבחון את יהדותו של לוגיבננקו, שטען כי מעסיקיו לא עמדו לצידו. בנוסף, הוא הושעה מעבודתו בסניף ולטענתו לאחר שחזר, הטילו עליו מגבלות שלא אפשרו לו לבצע את העבודתו.

מי שנרתמה ללוות את העובד, שמאז הוכיח את יהדותו, היא תנועת "ישראל חופשית", שסייעה לו בקבלת ייעוץ משפטי, ויצאה בחודש פברואר האחרון בקמפיין הקורא לחרם צרכנים נגד הרשת, בטענה שזו משתפת פעולה בהדרות גזעניות. הקמפיין צבר תאוצה, ותוך זמן קצר תיבות המייל של מנכ"ל הרשת וסמנכ"ל הסחר הוצפו ביותר מ-1,000 מיילים זועמים, הקוראים לרשת לעמוד לצד עובדיה ולא לתת יד לגזענות. גם הזמרת מרינה מקסימיליאן בלומין התייחסה לנושא. 

מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית" אורי קידר, אמר בתגובה: "כאשר המשפט הראשון שאומר שחשוב לרשת יוחננוף לכתוב בתביעה שלא מדובר בתביעת השתקה, כל בר דעת מבין שזוהי בדיוק תביעת השתקה, שכל מטרתה לגרום ל'ישראל חופשית' להפסיק להילחם את מלחמתו הצודקת של יורי, שפוטר מעבודתו ביוחננוף לאחר שזכה ליחס מזלזל ומשפיל מהרשת. לצערנו, רשת יוחננוף ממשיכה בהתנהלות בריונית, במקום לקחת אחריות על מעשיה ולתקנם. אנחנו נגיב בבית המשפט, ונשמח לנהל הליך משפטי מלא". 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


מרשת יוחננוף נמסר בתגובה: "התביעה של הרשת נגד ישראל חופשית הוגשה לאחר קמפיין נבזי ברשתות החברתיות, סביב כתבה מלפני שלושה חודשים בחדשות 12. הקמפיין שיזמה ישראל חופשית נועד לפגוע בשמנו הטוב ולהוציא את דיבתנו. העובדות כפי שהן מתוארות על ידי 'ישראל חופשית' רחוקות מן המציאות ומנגד מפורטות כהווייתן בכתב התביעה שהגשנו. כל אדם שעיניו בראשו יכול לראות כי הרשת מעסיקה את כל האוכלוסיות ללא אפליה או הבדל".

עוד נמסר מהרשת כי "השיח לדיכוי הגזענות בישראל חשוב מאין כמוהו, ולכן כאשר גוף אינטרסנטי פועל ללא כל מעצור ולא בוחל בכל אמצעי בכדי לפגוע בגורם עסקי, הדבר חוטא למטרה. היעד של המתקפה הפרועה של 'ישראל חופשית' הוא מקבלי ההחלטות והם מוזמנים לפנות אליהם בכדי לייצר שינוי משמעותי היכן שנדרש. לגופו של עניין, יש לציין כי העובד יורי פוטר מסיבות מקצועיות בלבד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר