צילום: סמואל מלכה

לא כל חדרי הכושר ייפתחו מחר: "המתווה של משרד הבריאות לא הגיוני ולא כלכלי"

 "אנשים מתקשרים ומבקשים את הכסף חזרה": על אף המצוקה שאליה נקלע, ירון הראל, הבעלים של רשת הסטודיו Pulse לא מתכוון לשוב מחר לפעילות

פורסם בתאריך: 6.5.20 11:06

-->

בהתאם למתווה משרד הבריאות ואם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, מחר (חמישי) ייפתחו גם חדרי הכושר ברחבי הארץ. אלא שרבים מותחים ביקורת על המתווה וההנחיות החדשות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


בישראל מועסקים כ-150 אלף איש בענף חדרי הכושר והחוגים הנלווים, שרבים מהם לא יחזרו לפעילות מלאה. גם ירון הראל, הבעלים של רשת הסטודיו Pulse ברחובות וגדרה, לא מתכוון לחזור לפעילות. "קיבלתי החלטה לא לפתוח את הסטודיו", הוא אומר, "המתווה שהתגבש הוא בלתי אפשרי ובעיקר – גורם להפסדים גדולים יותר במצב הנוכחי".

חדרי הכושר וכל מכוני הפעילות הגופנית הושבתו מפעילות ב-17 במרץ. "כל העובדים והמאמנים יושבים בבית. ניסינו כמו כולם להעביר שיעורים למתאמנים בזום, וזה לא ממש עבד", מספר הראל, "אחרי פחות משבוע, אנשים איבדו את הסבלנות לעשות תרגילים מול המרקע וזה לא באמת פיתרון. עכשיו, משרד הבריאות יצר התלהבות של מתאמנים שמחכים לחזור לכושר, אבל המתווה שנקבע הוא בלתי אפשרי למימוש ובעיקר, לא כלכלי".

צילום: גל גואטה

"לי יש שני חדרי סטודיו במתחם ברחובות, האחד בגודל של 110 מטר והשני בגודל של 70 מטר", מסביר הראל, "בימים רגילים יכולנו לאכלס בכל שעה של אימון 41 אנשים, אבל במתווה הנוכחי אנחנו יורדים ל-11 אנשים בכל שעה. המשמעות היא שעל מנת להפעיל את המקום, אני צריך לשלם יותר למאמנים שיעבדו על כמות קטנה של לקוחות. המצב הזה ייצור רשימות המתנה ארוכות. כל זה עוד לפני שאני מתייחס לשכירות של המקום, החשמל והשאר. זה ממש בלתי אפשרי להחזיק מקום במתווה הנוכחי".

איך שורדים יותר מחודש וחצי בלי עבודה?

"לא שורדים. כבר 50 יום שאני לא מכניס שקל הביתה וכל שיחת טלפון עם מספר שאני לא מכיר, היא שיחה שאני חושש לענות לה כדי שלא יהיה עוד ביטול של מנוי. אנשים מתקשרים, מבקשים את הכסף חזרה ולעתים גם משתמשים ביטויים לא נעימים. כל בוקר אני פותח את היום עם ארבע-חמש שיחות של ביטולי מנוי וזה עוד לפני החזרה הזו, שמי יודע מה יהיה אחריה".

מה תעשה מחר, המועד שבו אפשר לפתוח?

"החלטתי שאני לא פותח את הסטודיו שלי כי אין לי שום הצדקה לעשות זאת במתווה הנוכחי. עלויות התפעול גבוהות מדי, ואני לא ערוך לגל של ביטולים מאסיבי. זו רק החלטה פופוליסטית של הממשלה ואני לא מבין מה ההבדל בראייה שלהם בין נסיעה באוטובוס עמוס שלא מחוטא ובו אין מרווח לבין המכונים וחדרי הכושר. אנחנו הכי סטריליים, הכל נקי ומסודר, יש לנו מרווחי פעולה. בכל מצב, הממשלה ממשיכה לטפטף מידע שגוי. אני הכי חושש מהיום שאחרי הקורונה, מי מבטיח לי שהלקוחות בכלל יחזרו ולא יחששו לבוא אלינו? אני אמור לחדש חוזה שכירות ביוני, ולא בטוח שאעשה זאת אם המצב הזה יימשך".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אמנוןנהגדול

    יאללה תן גז, אל תביא לנו הסברים שאין לך מושג בהם, כנראה העסק שלך לא היה כזה רווחי.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר