איטל בציר-אלשיך
איטל בציר-אלשיך

יוזמה מקומית: צוות לטיפול בקורונה שיכלול נשים וערבים

חברת המועצה איטל בציר אלשייך פועלת להקמת צוות אלטרנטיבי, לאחר שלוועדת הקורונה של המל"ל מונו רק גברים

פורסם בתאריך: 22.4.20 17:48

-->

חברת המועצה איטל בציר אלשיך מותחת ביקורת על הרכב ועדת המומחים של המל"ל, הכוללת 23 מומחים-גברים לטיפול ויציאה מן הקורונה – ללא ייצוג של נשים וערבים.

בפוסט שהעלתה, מציעה איטל לתייג נשים מומחיות במגוון תחומים, להקמת צוות לטיפול במשבר בטווח הקצר. לפי הצעתה, הצוות יטפל בסוגיות השונות גם בטווח הארוך של אחרי תקופת היציאה מימי הקורונה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


"בוועדה של המל"ל אין כל התייחסות לתחומים כמו הפסיכאטריה, איכות סביבה, חינוך, כלכלה, בריאות הציבור ועוד. בנוסף, אין כל התייחסות לבני הגיל השלישי ולסקטורים נוספים בחברה הישראלית" כותרת איטל.

בפוסט נוסף שפרסמה, ציינה כי "זוהי שעתן היפה של הנשים. זה הזמן להוביל את העולם לפי עקרונות הניהול הנשי שנודע כניהול דמוקרטי יותר, משתף, עם יכולת לרתום את המערכת ולהוות דוגמה אישית".

"תסתכלו על המדינות המנוהלות על ידי נשים כמו גרמניה, דנמרק, ניו זילנד, איסלנד, בלגיה ופינלנד", היא כותבת בהמשך, "הן מתחילות להראות סימני התאוששות עם אסטרטגיה מובנית של יציאה. נשים נוספות שזוכות לבולטות על ניהולן בתקופת המשבר הן יונג און קונג שזכתה לכינוי 'ציידת הנגיפים', מי שניהולה היווה השראה לכל העולם, ד"ר לילא ראנם, מושלת רמאללה שזכתה לתואר אשת הברזל הפלסטינית ואצלנו למשל – פרופ' תמי שוחט, אפדימיולגית בכירה שמעבירה ביקורת גלויה על חוסר השקיפות מצד הממשלה שלא חושפת מידע ונתונים".

  

בנוסף, פנתה איטל לארגוני נשים ובהן עמותת כ"ן והעומדת בראשה ד"ר מזל שאול, למטה הפמינסטי לשעת חירום, ויצו ועוד, במטרה לאחד כוחות, לשלב מומחיות ממגוון תחומים ולהקים מועצת נשים לביטחון אזרחי. 

יצוין, כי עם רשימת המומחיות-נשים מהעיר רחובות נמנות ד"ר חגית אולונבסקי, מומחית בניהול סיכונים, ד"ר מיכל צרפתי אקולוגית-אנטומולוגית בעלת ניסיון רב במחקר ובפיתוח בשוק הפרטי, עו"ד דקלה הרמן מומחית בתחום דיני עבודה, נזיקין ומסחרי,  מומחית בהערכות סיכוני ביטוח וליטיגציה, יעל גוראון וחברת המועצה, אורית שרגאי. 

ד"ר מזל שאול, מנכ"לית עמותת כ"ן: "לאור פרסום הרכב ועדת המל"ל המציג חוסר ייצוג נשי, קמו ארגוני ועמותות נשים ואף ראשי ערים, שיצאו נגד ההתעלמות המוחלטת מהסקטור הנשי והערבי. כמובן, נשמח לתיקון העיוות אך אין אנו מחכות לטלפון מראש המל"ל ומתחילות כבר לפעול בשטח".

איטל מסכמת: "אין דרך אחרת מאשר לדחוף את עצמנו הנשים גם בתקופה זו. כך, במעגלי קבלת החלטות בדרגים השונים כמו הוועדות ממשלתיות, דירקטוריונים או ועדות ציבוריות, יהיה זה טבעי שנשים ייזכו לייצוג הולם וכך – גם ייצוג הולם למגזר הערבי".  

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אמת

    שתלך קיבינימט היא והערבים שלה משועממת מנוזלת חסרת יחס מחפשת תשומת לב אשכרה לא התבגרה יאללה ביי לכי תישבי קפה והל אצל מחמוד

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר