יום הזיכרון לשואה: העירייה תחלק לניצולים נרות נשמה ומסכות

מנציחים את השואה ודואגים לניצולים: מיזם הנצחה יעלה לסטורי של בני נוער, במקביל לחלוקת נרות נשמה לניצולים שנמצאים סגורים בבתים

פורסם בתאריך: 19.4.20 17:59

-->

רגע לפני יום הזיכרון לשואה והגבורה, בעיריית רחובות דואגים להנצחה ולניצולים. במסגרת ההנצחה, אגף החינוך והנוער יחבר את דור המסכים ליום הזיכרון לשואה ולגבורה באמצעות העלאת סטורי והחלפת התמונה בפרופיל, יחד עם שמו של אחד מששת המיליונים שנספו בשואה.

כך, יוכלו בני הנוער לקחת חלק פעיל בהנצחה ובזיכרון ביום הקדוש ובפרט בתקופה זו שבה אין התקהלויות וטקסים במערכת החינוך ובכלל. בפועל, כל הפעילות בתחום עברה למישור הווירטואלי. בנוסף, בעירייה יחלקו לניצולים נרות נשמה ומסכות להגנה מהקורונה. 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


בתחום מיזם ההנצחה, עירייה עיצבו פורמט תמונה להנצחה המתאים להעלאה בסטורי ובפרופיל ברשתות החברתיות, והוא הופץ באמצעות מערכת החינוך העירונית לתלמידים. כל אחד מהתלמידים יבחר אחד מניספי השואה מאתר יד ושם, יוסיף אותו לתמונה ויעלה אותו בסטורי ובפרופיל שלו ברשתות החברתיות השונות.

ואיך עושים זאת? על התלמידים להיכנס למאגר המרכזי של שמות קורבנות השואה באתר "יד ושם" כאן, ולבחור שם של אדם שניספה בשואה. על הפרטים לכלול שם פרטי, שם משפחה ומקום לידה. את הפרטים יש להכניס בהתאם לפורמט המעוצב, ולשמור אותו כקובץ JPG. התמונה תועלה לאינסטגרם או לפייסבוק בסטורי ובפרופיל, כדי להנציח ולעורר מודעות בקרב חברים ובני משפחה.

ראש העיר, רחמים מלול, ציין: "השנה נציין את ימי הזיכרון הממלכתיים באופן וירטואלי ובנפרד, כל אחד בביתו. חיפשנו ומצאנו דרך חדשנית לזכור ולהזכיר את יום הזכרון לשואה ולגבורה, יחד עם חיבור לדור הצעיר בתפוצה רחבה. אני קורא לכלל הרשויות המקומיות ולגופים וארגונים נוספים להצטרף למיזם במשימה החשובה של זיכרון השואה והנצחת הניספים". 

ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "אגף החינוך והנוער יזם דרך חדשנית ומקורית להנציח את הניספים ולהעלות את זיכרון השואה באמצעות מיזם OUR STORY #. בדרך זו, יוכלו כל התלמידים בעיר להדליק נר וירטואלי לניספים ולהשתתף בחוויית זיכרון השואה בדרך חינוכית ועצמאית".

מנהלת אגף החינוך והנוער, אפרת צוקרמן: "השנה יום הזיכרון לשואה ולגבורה ייראה אחרת. לא יתקיימו טקסים בבתי הספר ולא נוכל לכנס את התלמידים בכיתות כדי לדון בחשיבות היום. באמצעות יוזמה זו ביקשנו לחבר את בני הנוער למשמעות העמוקה של היום באמצעות הרשתות החברתיות, בהן הם מבלים שעות רבות במהלך היום. אנו מאמינים כי הפרויקט יוכל להגביר את המודעות בקרב בני הנוער ויאפשר להם ללמוד מעט על ששת המיליונים שקיפחו את חייהם בשואה". 

יוזמה נוספת של העירייה ביום הזיכרון לשואה, שעומד בצל ההתמודדות עם נגיף הקורונה היא חלוקת מסכות ונרות נשמה. 

כידוע, רוב ניצולי השואה עברו את גיל 80 כך שהם נמצאים בקבוצת סיכון הפגיעה ביותר. לכן, העירייה בשיתוף עמותת "עמך" לניצולי השואה הפועלת בעיר ויחד עם מתנדבים רבים, מחלקת בימים אלה מסכות רב פעמיות לניצולי השואה שספונים בבתיהם. יחד עם המסכות, יחולקו להם נרות נשמה על מנת לסייע להם בזיכרון יקיריהם שניספו בשואה.

ראש העיר, רחמים מלול: "זהו עוד אחד מהמענים שעיריית רחובות מספקת לניצולי השואה בעיר. אנו פועלים למענם מזה מספר שבועות עם תחילת תקופת הבידוד החברתי וגם כעת, לפני יום השואה. נגיע אליהם עם מסיכות רב פעמיות שישמרו עליהם ועם נר נשמה שידליקו לזכר יקיריהם"

ד״ר רוני באום , חברת המועצה מחזיקת תיק אזרחים ותיקים: "בשל המצב, ניצולי השואה לא יוכלו השנה להשתתף בטקסי יום הזיכרון. חשבנו על מחווה קטנה ואישית שתזכיר להם שעל אף היותם בבידוד – הם לא לבד. אני רוצה להודות לעומר ויינריך, בחורה צעירה ומקסימה שהתגייסה לחלוקת המסכות, יחד עם צוות מתנדבים צעירים מתנועת הצופים"

סגן ראש העיר, עו"ד יניב מרקוביץ: "גם כאשר ניצולי השואה רחוקים מאיתנו ויושבים בבתיהם אנחנו לא שוכחים ומחבקים אותם מרחוק. בכדי שלא יצטרכו לצאת מהבית להצטייד במסכות, אנחנו מגיעים עם המסכות אליהם". 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר