דני סיטרין בחוות הסוסים
דני סיטרין בחוות הסוסים

חוות הסוסים הטיפולית בסתריה נמצאת בסכנת קריסה בגלל הקורונה. הבעלים דני סיטרין פונה לעזרת הציבור

חוות הסוסים הטיפולית במושב סתריה, המעניקה מענה למאות ילדים, בני נוער ומבוגרים, נקלעה למשבר חמור לאור מגבלות התנועה בישראל. בעליה דני סיטרין נאלץ לפנות לגיוס תרומות: "נשארתי לבד עם 32 סוסים שחייבים מזון, טיפול רפואי וקורת גג, אחרת מפעל החיים הזה יקרוס ויפגע במאות ילדים"

פורסם בתאריך: 8.4.20 11:54

-->

הקורונה לא פוגעת בסוסים, אבל משאירה אותם ללא רוכבים. עד לפני כחודש ימים "החווה של דני" במושב סתריה הייתה שוקקת חיים. מראה של ילדים וסוסים שטפו את המקום, חיוכים ואושר התערבבו בקולות צהלה וקול פרסות. החווה היא מקום המפלט של 600 ילדים עם קשיים חברתיים, בעיות רגשיות ומוטוריות, בני נוער שנפלטו ממסגרות, חיילים הלומי קרב, מבוגרים שנמצאים בהליכי גמילה מהתמכרויות, ואסירים משוקמים.

דני סיטרין, שהקים את החווה לפני עשר שנים, מספר: "ברגע אחד כאילו מישהו כיבה את האור. אנו עובדים עם כל קופות החולים כחלק מהליכים טיפולים, אבל ברגע שהחלו מגבלות התנועה הכל נעצר. ברגע אחד הבנתי שהחווה לא יכולה לקפוא בזמן. 32 סוסים שנבחרו בקפידה בגלל המזג הנעים שלהם מחייבים טיפול סביב השעון: מזון, מעקב רפואי, ניקיון, קורת גג והמשך רכיבה על מנת לא לקטוע עבורם את השגרה".

דני סיטרין בחוות הסוסים

"הסוסים מחייבים טיפול סביב השעון". דני סיטרין בחוות הסוסים

 

סיטרין, שניסה לקבל סיוע מהמדינה, נתקל בבירוקרטיה בלתי נגמרת. "כדי להחזיק את החווה נדרש סכום של 60-70 אלף שקל בחודש ובמקום לקבל סיוע בדמות הלוואה, מבקשים ממני אינסוף ניירת ומאזנים כספיים. אני נתקל בסרבול, בכאוס. לא ידעתי מה לעשות. מעולם לא ביקשתי תרומות. כמה ימים התחבטתי עד שהבנתי שאין לי ברירה. אני לא אוכל לעמוד בזה לבד והחווה תקרוס".

דני סיטרין בחוות הסוסים

"אני לא אוכל לעמוד בזה לבד והחווה תקרוס". דני סיטרין בחוות הסוסים

סיטרין פרסם קמפיין למימון המונים באתר giveback בשם "החווה של דני", ובו הוא קורא להציל את מפעל החיים הזה. "בתוך שעות ספורות רבות קיבלתי עשרות תמונות וסרטוני תמיכה מהילדים שבעבורם הסוסים הן חברי אמת", סיפר. "אלה ילדים גיבורים. למרות שקשה להם ברמה האישית, חלקם מתקשים לדבר או לנוע באופן חופשי, הם דאגו לצייר ציור, לשלוח מילות תמיכה, לבקש שאפרסם את המסר שלהם לעם ישראל. חלקם אפילו שלחו את ההורים לכאן עם מעטפה ועם כסף, ויתרו מראש על מתנת האפיקומן שלהם. אני מתרגש עד דמעות מהם, הם מוקירים תודה מכל הלב לחווה ולסוסים. עבורם אני אלחם, אני אעשה כל מה שאני רק יכול כדי שמקום הזה יישאר ויפתח מחדש את שעבריו עבורם".

כל התשורות בקמפיין מימון ההמונים של סיטרין הן חוויות שניתן יהיה לעבור בחווה, משיעורי רכיבה דרך יום הולדת בחווה ועד קייטנה. "אני מאמין שבזכות הילדים הנפלאים ועם ישראל שמחבק אותנו נצליח לשרוד ואפילו ליצור חיבור חזק יותר בין אנשים", הוא מסכם.

לתמיכה בחווה ניתן להיכנס לקישור קמפיין התרומות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חל

    דני סיטרין נמצא בחובות ענקיים ולא בגלל החווה או הקורונ
    החווה לא מטפלת יפה בסוסים
    לא הייתי תורם לו שקל

  2. אורי

    דני סיטרין קשקשן
    המחירים שלו גבוהים מאד ומאות תלמידים כולל מדריכים משלמים הון. שילמד לחסוך

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר