נפצים (צילום אילוסטרציה)

מרעידים את רחובות: הנפצים שוב כאן לקראת פורים והתושבים סובלים

שבועות ארוכים לפני פורים מרעידים פיצוצים עזים את הרחובות, מהווים מטרד רעש ומפחידים את הילדים, את הלומי הקרב ואת בעלי החיים. משטרת רחובות והשיטור העירוני פועלים כמדי שנה במספר מישורים על מנת לצמצם את התופעה, אך מדובר בטיפה בים

פורסם בתאריך: 9.2.20 08:35

-->

זה כבר הפך לשגרה: שבועות ארוכים לפני פורים מרעידים פיצוצים עזים את הרחובות, מהווים מטרד רעש ומפחידים את הילדים, את הלומי הקרב ואת בעלי החיים.

בעיר רחובות התופעה הזו רווחת כמעט בכל שכונה בעיר, ובכל שנה מנסים משטרת רחובות והשיטור העירוני לפעול במספר מישורים על מנת לצמצם את התופעה – לרוב בהצלחה חלקית בלבד. גם כאשר נעשים מבצעים סמויים שבסופם מוחרמים צעצועים מסוכנים ונפצים למיניהם, מדובר בטיפה בים. זאת משום שתמיד יהיה מוכר נוסף שלא נתפס, והאמת היא שבני הנוער כבר מצוידים הרבה זמן מראש באמל"ח שלא היה מבייש יחידות בצה"ל.

אמש (שבת) שוב נשמעו פיצוצים עזים בשכונת רחובות ההולנדית. "זה פשוט ביזיון להרעיד ככה את הבניינים ואת הדיירים", אומרים תושבי רחוב הר הצופים. "כל הלובי וכל החלונות בבית רועדים. זה פלילי וצריך לעשות משהו עם הנערים האלה אחת ולתמיד".

במרכז העיר הפיצוצים מלחיצים את התושבים כבר יותר מחודש, ולא אחת יש מי שחוששים כי מדובר באירוע על רקע בטחוני. "כשהפיצוץ מבוצע קרוב כל הבית רועד. הילדים מתעוררים וכלבים בכל השכונה נובחים בלחץ. גם לא מדובר בפיצוץ אחד, בדרך כלל זה בא בסדרות וזה מרגיז מאוד".

נפצים (צילום אילוסטרציה)

נפצים (צילום אילוסטרציה)

 

ברחובות החדשה ובשכונת חבצלת התושבים סובלים במהלך היום מהדי הירי מהמטווח הקרוב. לפני פורים הסבל מגיע גם בלילות, אז יוצאים הנערים לפוצץ את הנפצים שלהם. אחד הדיירים ברחוב מקס שיין אומר: "כל שנה אותו הסיפור. פעם זה היה קורה שבוע שבועיים לפני פורים, אבל עכשיו זה כבר מגיע שבועיים אחרי חנוכה. לפעמים גם באמצע הלילה יש פיצוץ מטורף שמעיר ומלחיץ את כולם. מעבר לזה שהנפצים האלה יכולים לרסק את הידיים של מי שמפעיל אותם, הם גורמים ממש טראומה לילדים. אני לא מדבר על כאלה שסובלים מפוסט טראומה מהצבא, שבטח חוזרים ברגעים כאלה לרגעי האימה. חייבים לעצור את התופעה הזו כבר ולהעיף למעצר כל מי שמוכר, קונה או מפעיל את הנפצים האלה".

צעצועים מסוכנים שנתפסו ברחובות (צילום: דוברות המשטרה)

צעצועים מסוכנים שנתפסו ברחובות בשנה שעברה לפני פורים (צילום: דוברות המשטרה)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר