אורית שרגאי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
אורית שרגאי (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

הורים למתבגרים? בית הספר העירוני להורים ברחובות פותח בשלוש תוכניות מיוחדות שיקרבו אתכם לעולמם

קבוצת ריצה משותפת להורים ומתבגרים, סדנת חוק ומשפט להורים בעידן האינטרנט, וסדנה מיוחדת שתקרב את ההורים לעולמם של מתבגרים. כל אלו ייפתחו להורים תושבי רחובות בשבועות הקרובים

פורסם בתאריך: 6.2.20 08:23

-->

בית הספר העירוני להורים של החברה העירונית רחובות, וחברת המועצה מחזיקת תיק בית הספר להורים, אורית שרגאי, משיקים שלוש תוכניות חדשניות המיועדות לענות על הצרכים הייחודיים של הורים למתבגרים בעידן הנוכחי.

סדנת חוק ומשפט בעידן האינטרנט: סדרת הרצאות ללא עלות להורים ולמתבגרים ביוזמת חברי המועצה עו"ד שמואל בר דאנזאן, מחזיק תיק השירותים החברתיים, ואורית שרגאי. הסדרה כוללת שלוש הרצאות שתועברנה על ידי עו"ד מעיין חיימוביץ', יו"ר ועדת סייבר הארצית וסגנית יושבת ראש ארצית של ועדת זכויות נחקרים ועצורים בלשכת עורכי הדין בישראל, שמטרתה להביא את ההורים למודעות לסכנות הרבות שהמתבגרים שלהם עשויים להיקלע אליהן ללא ידיעתם.

ההרצאה הראשונה תתקיים ביום חמישי ה-13.2 בשעה 20:30 ותחשוף את ההורים לסכנות במפגש עם ההליך הפלילי (הליך פלילי, פדופיליה וסמים ברשת, dark net ועבירות סייבר).

ההרצאות הנוספות יעסקו בסכנות האורבות ברשת: שיימינג, אפליקציות כגון טיק טוק ומה עומד מאחוריהן, הפרטיות ברשת ושמירה עליה, אלכוהול והתנהגות לא ראויה בהשפעתו, ועוד. כמו כן, יתקיים מפגש עם נציג מוקד 105 – המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת שיכלול שיח ושאלות.

עו"ד שמוליק בר דאנזאן, מחזיק תיק השירותים החברתיים ויוזם הסדנא בשיתוף עם חברת המועצה שרגאי: "זיהינו פער בתחום של ההדרכות להורים למתבגרים המוצאים עצמם מול אתגרים בהורות בעידן האינטרנט, כשהטכנולוגיה מקדימה את החוק ולא תמיד הכל ברור וכללי המשחק משתנים כל הזמן. אני מזמין את ההורים תושבי העיר לקבל מידע רלוונטי ממי שמכירה היטב את נבכי החוק בתחום זה, ואת הסכנות הרלוונטיות ברשת".

"רצים ומדברים יחד": הסדנה מזמינה הורים למתבגרים לעבוד במקביל גם על שיפור הכושר הגופני וגם על חיזוק הקשר בינם לבין המתבגרים. בנוסף לאימון הספורטיבי ישולבו תכנים אדלריאניים (הקשבה, עידוד, חוקים וגבולות, ביקורתיות וכו') והמשתתפים יקבלו כלים שיסייעו לבנות ולחזק את הקשר עם המתבגרים.

הקבוצה מיועדת להורים למתבגרים בגילאי 11-16. המשתתפים ילמדו לרוץ יחד עד לפעילות שיא של השתתפות במרוץ השישה בעיר ב-24.04.2020. הסדנה בהנחיית שני יולזרי, מנחת הורים ומאמנת ריצה, מוסמכת מכון אדלר ומשרד החינוך וגם מאמנת ריצה למבוגרים ומכינה למרתונים, בוגרת מכללת שיאים באוניברסיטת תל אביב.

הסדנה תיפתח ביום ראשון ה-09.02.2020 למשך 12 שבועות, בימי ראשון ורביעי בין השעות 18:30-19:30 בעלות מסובסדת של 780 שקלים להורה ומתבגר.

"נראה אותך במקומי": סדנה ייחודית להורים ולמתבגרים בקרית החינוך רון ארד. במהלך המפגשים ייפתח להורים צוהר לעולם המתבגרים והם ידברו על הכל. המפגש הראשון והאחרון בלבד יהיו משותפים להורים ולמתבגרים. הסדנה תועבר על ידי אורית יוסף, מנחת הורים ומתבגרים מוסמכת, מתמחה בתקשורת אמפתית. המפגש בנושא יחסים ומיניות יועבר על ידי עדי קורן, מנחה מוסמכת בתחומי הוויסות הרגשי, יחסים חברתיים ומיניות.

הפתיחה ב-18.2.20, בימי שלישי למשך 7 מפגשים, בעלות מסובסדת של 196 שקלים לזוג. מספר המקומות מוגבל.

פרטים נוספים אודות התוכניות והרשמה אפשר למצוא באתר החברה העירונית, בעמוד של בית הספר העירוני להורים, או במספר טלפון 089459397 שלוחה 7.

אורית שרגאי: "בשנה האחרונה, מאז קיבלתי את תיק ביה"ס להורים, שקדנו יחד עם אודי קדם מנהל ביה"ס, אגף החינוך בעיריית רחובות והנהגת הורים העירונית, על הכנסת תוכניות חדשות וייחודיות על מנת לתת מענה לצרכי ההורים. התוכניות החדשות הינן רק מעט מן הפעילויות וההתחדשות של בית הספר להורים. אנו נמשיך ונפתח תכנים ונקדם פרויקטים למען ההורים בעיר. תודה רבה לראש העיר רחמים מלול על תמיכתו בתוכניות שלנו, לממלא מקום ראש העיר מחזיק תיק החינוך זהר בלום, למנהלת אגף החינוך אפרת צוקרמן, ליו"ר הנהגת ההורים העירונית צופית גולן וסגנה גלעד ירון, ולמנהל בית הספר להורים אודי קדם על השותפות והעשייה. יחד אנו הופכים חלומות למציאות".

אודי קדם, מנהל מחלקת תרבות ידע והשכלה וביה"ס להורים בחברה העירונית: "רחובות הינה אחת הערים המובילות בארץ במודל פעולה ייחודי המסייע להורים באתגרים הרבים העומדים בפניהם בחינוך המתבגרים לחיים בריאים ומוגנים, תוך הנגשת התכנים האיכותיים בעלות מסובסדת".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר