סמ"ר ע' מרחובות
סמ"ר ע' מרחובות

סמ"ר ע' מרחובות בין מסיימי קורס המכונאים המוטסים של חיל האוויר

בין מסיימי קורס המכונאים המוטסים של חיל האוויר נמצא גם סמ"ר ע' מרחובות, הצעיר מבין שלושה אחים, שלמד בתיכון אורט בעיר. ע': "חיל האוויר הוא החיל הכי מוסרי בעולם"

פורסם בתאריך: 8.1.20 07:06

-->

מחר (חמישי) יגיע לסיומו קורס מכונאים מוטסים מספר 43 של חיל האוויר. הקורס אורך כשמונה חודשים ושבעה מכונאים מוטסים ומכונאית מוטסת אחת סיימו אותו ונכנסו לטייסות המבצעיות.

בין המסיימים גם סמ"ר ע', בן 21, מרחובות, שלמד בתיכון אורט רחובות והוכשר כטכנאי מכונות. בזמנו הפנוי אוהב ע' לשחק כדורגל, לעשות ספורט ולצאת עם חברים. הוא בחר להגיע לתפקיד כי לדעתו מדובר בהצלת חיים, שזה מבחינתו הדבר הכי חשוב. התפקיד עניין אותו מאוד מכיוון שמבחינתו זה היה שילוב של שני העולמות – גם לעבוד בליין וגם לטוס. את הקורס הוא מסיים ביחד עם אדם נוסף שהכיר לפני כן, א' מטייסת 124.

ע' הוא האח הצעיר במשפחה של שלושה אחים. יש לו אח ששמו שי (28) ואחות ששמה לירון (26). אביו, בועז (53) עובד בחברת סיסטם, ואמו עפרה (51) היא מנהלת חשבון.

ע' מסיים את הקורס במגמת ינשוף, משפחתו וחבריו יגיעו לסיום הקורס. ע' מספר כי מבחינה חברתית הקורס מאוד מגובש: "עברנו הרבה חוויות ביחד. אני מאמין שחיל האוויר הוא החיל הכי מוסרי בעולם, ורואים זאת במיוחד בתפקיד המכונאי המוטס שבו שמים דגש על הצלת חיים ופינוי פצועים".

מכונאי מוטס הינו חלק מצוות האוויר הנכלל במסוק לצד הקברניט וטייס המשנה והוא מפקד תא המטען של מסוק סער. חלק מאחריות התפקיד: הפעלת מערכות המשימה, תפעול תא המטען והמערכות בתא הטייס, זיהוי תקלות וסיווגן תוך כדי טיסה. בנוסף המכונאי אחראי על העמסת, הושבת והורדת לוחמים, נוסעים או פצועים אל המסוק וממנו, ומסייע לצוות בהכנת משטחי נחיתה. כמו כן, המכונאי המוטס הוא איש המערך הטכני המאומן בטיפול בתקלות המסוק, בביצוע סבב אחזקה וקיום בדיקות כתנאי להמשך המשימה, כאשר המסוק מחוץ לבסיס האם.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר