אסף ליפקו
אסף ליפקו

בחור אנלוגי בעולם דיגיטלי: אסף ליפקו, שהצמיח ברחובות אימפריית סושיאל מדיה, בריאיון

אסף ליפקו, בעלים ומנכ"ל של 'ליפקו דיגיטל', אחת מחברות הסושיאל מדיה הגדולות בישראל, בריאיון בלעדי ל"ערים": "העובדה שאנחנו יושבים ברחובות ושאין לנו את הפלצנות התל אביבית שיש לחברות האחרות זה היתרון הכי גדול שלנו"

פורסם בתאריך: 3.1.20 06:04

-->

בשקט בשקט ובצניעות שלא מאפיינת רבים ממתחריה, צמחה בשנים האחרונות ברחובות אימפריה דיגיטלית של ממש, שמנהלת ממשרדים הממוקמים בפארק הורוביץ את עולמות הדיגיטל של כ-130 לקוחות. האיש העומד מאחורי התופעה הזו הוא אסף ליפקו בן ה-34, שייסד את החברה שנקראת 'ליפקו דיגיטל' לפני 6 שנים ומאז הוא משמש כבעלים וכמנכ"ל שלה.

ליפקו מודה כי הוא לא תכנן מגיל צעיר לעמוד בראש חברת דיגיטל, מצליחה ככל שתהיה. כנער הוא בכלל התאמן באגרוף תאילנדי ואף היה אלוף ישראל 3 שנים ברציפות. אם תהיתם – הוא מעולם לא הפסיד קרב. בטרם מלאו לו 22, היה ליפקו בעליו של מועדון המטרוק המיתולוגי בפארק המדע, שמשך את כל צעירי האזור לרחובות. שנתיים לאחר מכן החל לימודי תואר ראשון והמשיך לתואר שני במנהל עסקים בהתמחות שיווקית במרכז האקדמי פרס שברחובות, שם הוא כיהן כיו"ר אגודת הסטודנטים והיה ממקימי העמותה. בתוך שנה הצמיח ליפקו את המחזור השנתי של האגודה מ-10,000 שקלים בלבד לחצי מיליון שקלים.

לאחר סיום לימודיו, הקים ליפקו את חברת הדיגיטל ושימש בה כעובד יחיד שמטפל בכמה לקוחות מקומיים. מאז כאמור צמח, התמקצע והפך למומחה בתחום, אך לא ויתר על מקום מושבו ברחובות גם כשנחשב לבעליה של אחת מחברות הסושיאל מדיה הגדולות בישראל.

ליפקו: "כשאני מגיע לפגישות עם שחקנים מובילים במשק והם שומעים שאנחנו יושבים ברחובות, הם מיד מרימים גבה ושואלים בהפתעה 'מה, אתם לא יושבים בתל אביב?'. כאילו רחובות זו מילה גסה, ואם אתה מתחום השיווק אבל לא מתל אביב מיד יורדות לך כמה נקודות זכות".

מה אתה עונה לאותם אנשים?

(מחייך) "התשובה שלי תמיד היא שהעובדה שאין לנו את הפלצנות התל אביבית שיש לחברות האחרות זה היתרון הכי גדול שלנו. תתפלא, כמעט ב-90 אחוז מהמקרים הם מסכימים איתי ובסופו של דבר המקצועיות והמסירות שלנו, והתוצאות שאנחנו מביאים ללקוחות, הם שעושים את השינוי התפיסתי".

מה מבדיל אתכם לעומת חברות אחרות, כולל כאלה שכן יושבות בתל אביב?

"חברות הדיגיטל הגדולות שיושבות בתל אביב הן לרוב 'זרוע תפעולית' של משרדי פרסום שהוקמו רק בשביל לענות על הצורך של לקוחותיהם הקיימים בתחומי הפרסום. לכן בדרך כלל המומחיות בתחומי הדיגיטל של הזרועות הללו מאוד נמוכה. כלומר, הוקם מענה לא מושלם ללקוחות הקיימים, בעיקר למקסום רווחים וכדי למנוע נטישת לקוחות לטובת חברות מוכוונות דיגיטל. החברות שעושות קצת מהכל עושות זאת לרוב בחובבנות.

"לעומת זאת, אנחנו נולדנו מתוך עולמות הדיגיטל ומשם המומחיות והיתרון שלנו. עובדה שאנחנו בין סוכנויות המדיה היחידות בארץ שפייסבוק העניקה להן וי כחול לעמוד, מתוך שיתוף הפעולה הפורה שלנו ביחד עם הנציגים שלהם באירלנד".

עובדי 'ליפקו דיגיטל'

עובדי 'ליפקו דיגיטל'

 

בין לקוחותיה של 'ליפקו דיגיטל' ניתן למנות את גזית גלוב ישראל המחזיקה במתחמי G, ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, האיגוד הקרדיולוגי בישראל, חברות נדל"ן כמו מעוז דניאל, גיא ודורון לוי, יסודות איתנים, מסעדות כמו וויסקי בר מוזיאון והמסעדה במרכז שרונה תל אביב, רשתות כמו מיאון דה מייק, משחקיות פעלטון, סוכנות המכוניות "אוטודיל", מקסיקנה, פאזל בורגר, פוליטיקאים מובילים שלא ניתן לציין עקב הסכמי סודיות, ועוד.

מה אתם עושים בפועל?

"אז ככה. מכיוון שרוב אוכלוסיית ישראל גולשת מדי יום ברשתות הללו – מעל 6 מיליון ישראלים בפייסבוק ומעל 3 מיליון ישראלים באינסטגרם, נאסף המון מידע על הגולשים האלו. למשל, אם הם עשו לייקים לעמודי מסעדנות ניתן להסיק שמסעדנות מעניינת אותם, או אנשים שהגדירו את עצמם כמאורסים יאפשרו לנו להגיע אליהם עם מסר שמקדם את אחד הלקוחות שלנו בתחום החתונות. אנשים שהגדירו עצמם כעצמאיים, נוכל להגיע אליהם עם מסר שמקדם שירות עבור עסקים ועצמאיים, וכן הלאה. מדובר במודעה אלגנטית שקופצת להם ב"מפתיע" (או שלא) בקיר החדשות בין שלל הפוסטים של החברים, וסביר שזה גם מאוד יעניין אותם ולא סתם יגיע אליהם.

"אנחנו גם דואגים לכך שהארגונים שעובדים איתנו ייראו במיטבם בעולמות הפייסבוק והאינסטגרם, שזה למעשה ממש חלון ראווה לארגון שלהם. במקביל, נדאג שהמסרים הנכונים יגיעו גם לאנשים הנכונים על פי הפילוחים שהזכרתי קודם. ישנם לקוחות שאנו עושים עבורם קמפיינים להבאת לידים, כלומר אנשים שמשאירים פרטים כי הם מתעניינים ברכישת דבר מה – למשל נדל"ן. ישנם לקוחות שאנו בונים עבורם שפה דיגיטלית כיפית לקריאה, וכך מוציאים את מרכולתם כלפי חוץ בצורה אטרקטיבית שגורמת לצרכן להבין את הערך של המוצר, למשל מסעדות ועולמות הריטייל. ישנם לקוחות שקמפיינים אחרים מתאימים להם יותר, כמו פוליטיקאים".

איפה נמצא גוגל בכל העסק הזה?

"בגוגל אנו דואגים שאתרי הלקוחות שלנו יופיעו ראשונים בתוצאות החיפוש כאשר לקוח הקצה יחפש אותם או משהו בסגנון שלהם, מתוך מטרה שיבחר באתר שלהם לפני שיבחר באתרים אחרים וזה יוביל לעסקה פוטנציאלית. גם שם יש משחק אנליטי ובחינה של מילות מושכלות וחכמות שלאו דווקא הברור מאליו הוא זה שיביא את התוצאות הטובות והזולות ביותר".

עובדי 'ליפקו דיגיטל'

עובדי 'ליפקו דיגיטל'

מדובר בתחום מאוד דינאמי. פייסבוק ואינסטגרם למשל לא מפסיקות להתפתח. איפה אתה מעריך שנראה אותן בשנים הקרובות?

"קודם כל בוא לא נשכח את וואטסאפ, שגם היא בבעלות פייסבוק. אחד מהממשקים הקיימים הוא האפשרות לטרגט אנשים בפייסבוק ובאינסטגרם באמצעות מספרי טלפונים ניידים, למשל של מועדוני לקוחות ולקוחות מתעניינים מהעבר שאולי כעת 'בשלים'.

"אני מאוד מאמין שבשנים הקרובות נראה שינוי צרכני משמעותי. בעתיד הקרוב פייסבוק תשיק בישראל את האפשרות להעברת כספים דרך המסנג'ר, מה שלדעתי יוביל לשלב הבא בתהליך, שדפים עסקיים יאפשרו מכירה ישירות. זה ייתר מעט את אתרי האי קומרס וישאיר את הגולש בתוך פלטפורמת הפייסבוק, ואולי גם יאפשר לפייסבוק לקבל עמלה מכל עסקה. כמובן שזו רק דעתי ועם שלל הפיתוחים היום יומיים שמתרחשים במערכות האלה הכל יכול להיות. מה שבטוח, פייסבוק שבה נכללים וואטסאפ ואינסטגרם תופסת נתח משמעותי בחיים שלנו, וסביר שהיא תשאף לקחת חלקים נכבדים יותר מחיינו בעיקר בצריכת התוכן והמוצרים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר