קבוצת עושים טוב לניצולי השואה
קבוצת עושים טוב לניצולי השואה

משמחים שורדי שואה בחנוכה: מאות ניצולי שואה מרחובות ומרחבי הארץ יזכו לאירוע בלתי נשכח

שבעה אנשים שהכירו במקרה הפיקו אירוע ענק עבור ניצולי שואה, בהם גם 100 ניצולים מרחובות. "המטרה היא לתת עוד כמה רגעים של אושר לאנשים האלה, במעט הזמן שעוד נותר להם להיות כאן איתנו", אומרים המארגנים

פורסם בתאריך: 19.12.19 13:17

-->

"התחלנו חבורה של שבעה אנשים שהכירו במקרה לפני שלושה שבועות. כל אחד בדרכו ניסה לחשוב על דרך לעשות קצת טוב לניצולי שואה. דרכנו נפגשו במקרה משיחת טלפון רנדומלית. בשיחה כל אחד סיפר על הרצון שלו לעשות קצת יותר ואז נרקם הרעיון: להרים ארוחת חג עבור הניצולים בחנוכה".

בין שבעת האנשים הללו, בעלי החזון הגדול והרצון הענק לעזור לניצולי השואה ולעשות להם טוב על הלב, נמנים תושבת רחובות, שרון ירון, העוסקת בתחום השואה והנצחתה עוד מימי התיכון. שרון היא בוגרת קורס מדריכים ביד ושם, מרצה בארגונים על נשים בשואה ורואה בשימור הזיכרון ערך עליון. ביחד איתה נרתמו למהלך עירית בר, דפנה קפלנסקי, רונן גרובר, אמנון לנדמן, בר בלסקי ומיכאל מיליס.

לדבריהם, "המטרה היא לתת עוד כמה רגעים של אושר לאנשים האלה, במעט הזמן שעוד נותר להם להיות כאן איתנו".

"התחלנו בגיוס אולם. לשם כך יצרנו קשר עם אולם TESORO ברמת השרון, שם נפגשנו לראשונה כולנו. הבעלים, אבי עורקבי, נרתם גם הוא למשימה והחליט לתרום את שירותי האולם והארוחה במלואם. התאריך נקבע: יום שישי ה-20.12.2019 בין השעות 12:00-14:00. בתכנית: ארוחת צהרים, הופעות, ריקודים, חגיגות וחלוקת מתנות".

איך איתרתם את ניצולי השואה?

"יצרנו קשר עם עיריות שונות, הפעלנו קשרים אישים והצלחנו לגייס 400 ניצולים. 100 מהם דרך עמותת עמך רחובות, בעזרתם של חני וזהר בלום, והיתר דרך עיריית אשדוד, מגדלי הים התיכון באור יהודה, רמת השרון, ראש העין וכפר סבא".

מאיפה התקציב לאירוע?

"פרסמנו פוסט בפייסבוק ונדהמנו מכמות הפניות. נתרמו לנו עד כה 800 קרמים לעור יבש מחברת ללין, קרוב ל-800 עוגות לאירוע עצמו ולמתנות הביתה, 300 סופגניות, קרוב ל-400 חלות אישיות ולחמים למרכזי שולחן, מארזי שי שכוללים 400 יחידות מהדברים הבאים: בקבוקי תירוש, קפה עלית, קופסת עוגיות ותה ליפטון, 120 צנצנות ריבה מיד מרדכי. בנוסף, קיבלנו גם תרומות כספיות של למעלה מ-14,000 שקלים לעת עתה, לא כולל התרומה של מארזי המזון שעמדה בפני עצמה על סך 17,000 שקלים מרשת ויקטורי. כמו כן ישנה התגייסות של כ-100 אנשים לסיוע ביום עצמו, וזו רק ההתחלה מבחינתנו".

מי יהיה בחלק האמנותי?

"מיכל ינאי, עלמה זוהר וירמי קפלן התנדבו לתת הופעה ואנחנו ממשיכים בכל הכוח לגייס עוד. חשוב לנו מאוד לשמח את ניצולי השואה ולערוך להם אירוע מכבד ובלתי נשכח.

"בכל התקופה האחרונה, למרות שלא הייתה בנינו היכרות מוקדמת, הכל התחבר בצורה כל כך מדויקת, כאילו שהדבר הזה נועד לקרות. נפגשנו לא מעט ואנחנו בשיחות יומיומיות בתוך הקבוצה. אף פעם לא שוחחנו על מה מניע אותנו, אבל נראה כי לכל אחד מאתנו יש זיקה לנושא השואה ורצון עז לחלוק כבוד ולתת עוד כמה רגעים של אושר לאנשים האלה במעט הזמן שעוד נותר להם להיות כאן איתנו. אנו מוקירים תודה, מתרגשים ונפעמים מכמות העזרה והטוב שאנשים מפגינים בסביבתנו. שום דבר לא מובן מאליו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר