מימין: דני בן אבו, ויקטור ברנס, שרון דקל נחשוני, יאיר אסולין ושמואל שבח (צילום: דורית גוזי)
מימין: דני בן אבו, ויקטור ברנס, שרון דקל נחשוני, יאיר אסולין ושמואל שבח (צילום: דורית גוזי)

רשת חוויות ערכה ערב מרגש עם סיפורים מעוררי השראה של פצועי צה"ל

לוחמים בגוף ובנפש: רשת חוויות ציינה את יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל עם סיפוריהם מעוררי ההשראה של אל"מ שמואל שבח, רס"ן ויקטור ברנס ורס"ר יאיר אסולין

פורסם בתאריך: 16.12.19 11:31

-->

רשת חוויות רחובות ציינה את יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה במפגש מעורר השראה בחוויות שוויץ רחובות החדשה, במעמד סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זהר בלום, יו"ר רשת חוויות אמיתי כהן, יו"ר מחוז השפלה של ארגון נכי צה"ל שרון דקל נחשוני, יו"ר מועצת מחוז השפלה בארגון נכי צה"ל דני בן אבו, מנכ"ל רשת חוויות אלרואי אסרף, סמנכ"ל רשת חוויות גולן ביטון, חברי מועצה, בני משפחה ותנועות נוער.

משמאל: מירב אהרון, איתמר הרשקו, אמיתי כהן, אלרואי אסרף ואתי מקדסי (צילום: דורית גוזי)

משמאל: מירב אהרון, איתמר הרשקו, אמיתי כהן, אלרואי אסרף ואתי מקדסי (צילום: דורית גוזי)

 

במסגרת הערב הובאו סיפוריהם של שלושה פצועים:

אל"מ שמואל שבח, אשר התגייס לגולני בשנת 1955 וסיים את הצבא כסמ"פ. כחצי שנה לאחר השחרור משירות סדיר הגיע כמתנדב לחיל הים לקורס חובלים ושם גויס חזרה לשירות. בעקבות התקלות עם הסורים, הוא פעל לחילוץ ספינות דייגים ועל כך קיבל צל"ש. שבח הוא ממקימי שייטת 11, שייטת הנחיתה. במסגרת תפקידו כמפקד שייטת, התאמן בקישון וחלה במחלת הסרטן. הוא השתחרר מצה"ל בשנת 1971, הקים את חטיבת המילואים להבטחת בסיסי חיל הים – חטיבה 985 וכיום משמש כקונסול כבוד כללי של ליבריה בישראל.

רס"ן ויקטור ברנס התגייס בשנת 1982 לאמ"ן ושירת בחיל המודיעין ביחידת עילית מסווגת ומבצעית. בשנת 1985 בעת מארב בעומק לבנון, נפצע במצב אנוש ונותח בשטח תחת אש האויב. הוא חולץ על ידי יחידת 669. כיום עוסק במתן הרצאות בנושאי טרור ואסלאם.

רס"ר יאיר אסולין התגייס למשטרת ישראל בשנת 2011, לאחר שרות בחטיבת גבעתי. בשנת 2015, בעת צו חיפוש, הותקף ונפצע יחד עם חבריו לצוות על ידי מספר חשודים. לאחר סידרת ניתוחים הוכר כנכה צה"ל. כיום הוא חבר ומזכיר פורום נכי צה"ל הצעירים.

זהר בלום: "אני נפעם מהכוחות המדהימים של הלוחמים, אשר גברו כנגד כל הסיכויים על רגעי האימה בצל מוות וטרור, וגם לאחר מכן התמודדו בעוז עם רגעי הכאב והשיקום והמשיכו קדימה, מתוך תחושת שליחות ואמונה בדרכם. סיפוריהם מלווים אותנו מדי יום, בכל אשר נעשה. באנו להקשיב, להוקיר ולחזק ויצאנו מחוזקים מהדרך שבה הם בחרו להמשיך את חייהם, לא לוותר ולשאוף תמיד לסייע לזולת ולחברה הישראלית".

זהר בלום (צילום: דורית גוזי)

זהר בלום (צילום: דורית גוזי)

 

אמיתי כהן: "רשת חוויות מובילה ערכים קהילתיים ורואה חשיבות עצומה בקיום הערב המרגש, ביכולת של הלוחמים לשתף אותנו בסיפורם ולהאיר לכולנו את הדרך. מדובר באנשים משכמם ומעלה, אשר בגופם ונפשם פועלים באופן מעורר השראה, מתוך תעצומות נפש וערכים של סולידריות, נחישות, אהבת הארץ והאדם וערבות הדדית. סיפוריהם הם נר לרגלנו אשר ננחיל לדורות הבאים. אירועים מסוג זה הם המקום הטבעי של רשת חוויות ובהזדמנות זו אני רוצה להודות למירב אהרון, מנהלת חוויות שוויץ רחובות החדשה על הדחיפה, ההפקה וההוצאה לפועל של אירוע חשוב וערכי זה".

אמיתי כהן (צילום: דורית גוזי)

אמיתי כהן (צילום: דורית גוזי)

 

זהר בלום וגולן ביטון (צילום: דורית גוזי)

זהר בלום וגולן ביטון (צילום: דורית גוזי)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר