בני זוג מחזיקים ידיים (צילום אילוסטרציה)
צילום אילוסטרציה

דיירי אקי"ם רחובות ישתתפו בערב היכרויות מיוחד לבעלי מוגבלויות

בשבוע הבא ייערך בראשון לציון ערב היכרויות מיוחד לבעלי מוגבלויות מהאזור. זיו נחמה, פעיל ציבור שאחראי על ארגון הערב, מספר כי מאחורי היוזמה יש את הרצון לממש את הכמיהה של דיירי ההוסטלים לחברויות, קירבה וזוגיות

פורסם בתאריך: 7.11.19 12:34

-->

"מאז שאני זוכר את עצמי היה לי קשה עם הבדידות". כך אומר ל"שקמה" ראשון לציון מ', תושב העיר שעתיד להשתתף ביום שלישי הקרוב בערב היכרויות של פנויים פנויות המיועד לבעלי מוגבלויות שמשוועים לזוגיות.

"אני בן 26 ולא כיף לי להיות לבד", ממשיך מ' ומספר: "מסביבי יש לא מעט זוגות, במשפחה שלי האחים והאחיות בזוגיות ואני לבד. אולי זה בגלל הנכות, אולי זה בגלל סיבות אחרות, אבל עובדתית אני לבד ואני לא רוצה להמשיך ככה".

ניסית להכיר נשים בעבר?

"כן, בטח, אבל זה הרבה יותר קשה מהרגיל ואתה נתקל בהמון לא. זה מייאש, מתסכל ונורא ובסוף היום אתה חוזר ללבד שלך וזו באמת תחושה נוראית. אני אגיע לערב הזה כדי לנסות להכיר, בתקווה שתהיה לי בת זוג לחיים".

זיו נחמה, פעיל ציבור שאחראי על ארגון הערב המיוחד, מספר כי מאחורי היוזמה יש את הרצון לממש את הכמיהה של דיירי ההוסטלים לחברויות, קירבה וזוגיות. "מה שקורה זה שבמקום המגורים ובעבודה הם לא תמיד מוצאים את החברויות ואת בני ובנות הזוג המתאימים עבורם. הפלטפורמה היא למטרת ההיכרות ההתחלתית ובמידה ונוצר חיבור אז צוות ההוסטלים אחראי לממש את הקשר ולעזור להגשים את הקשר בין בני הזוג: לעבור לדיבורים בטלפון ומפגשים מחוץ למסגרת הפרויקט".

לדברי נחמה, לערב יגיעו בסביבות 60 דיירים מאקי"ם רחובות, אקי"ם אשדוד, אקי"ם גן יבנה, אקי"ם נס ציונה, הוסטל בית אנדרו, הוסטל בית מיכל שמארח את הפעילות, והתוכנית האמנותית תהיה מורכבת מערב שירה, קריוקי, ריקודים, מעגלי היכרויות, גיבוש ואוכל.

נחמה: "במשך הרבה מאוד זמן העו"ס אנה ג'יין ממעונות גל, ויואב קדם, מנהל מערך דיור מוגן במעונות דגל, חיפשו דרך למצוא שיתוף פעולה עם מסגרות אחרות על מנת להקים את הפרויקט. לשמחתנו הם הצליחו לרתום את אקי"ם בעזרת רכזת סנגור קהילתי, דגנית הירש, והיום הם מובילים ביחד את הפרויקט. חשוב לציין כי הערב יתקיים ללא דמי השתתפות והמטרה היא שיתוף פעולה בין המסגרות ללא שום עלות ולמען מטרה משותפת. יש לנו דוגמא מצוינת למה שנוצר בפרויקט – זוג שחי באותה המסגרת באחד הבתים והם כבר מכירים המון זמן. רק בפרויקט הזה הם קיבלו את הפוש של להיות ביחד וזה כבר מחמם את הלב".

הערב יתקיים ביום שלישי הקרוב, 12.11, החל מהשעה 17:00 בבית מיכל שברחוב אברהם הוברמן 3, נחלת יהודה, ראשון לציון.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר