בית משפט מחוזי מרכז (צילום: דודו בכר)
בית משפט מחוזי מרכז (צילום: דודו בכר)

הדיון המשפטי על היטל השצ"פ ברחובות: חוק העזר נותר בינתיים על כנו. העותרים ימנו מומחה מטעמם לגבי התחשיב

היום (שלישי) התקיים הדיון בעתירה שהגישו חברי המועצה מתן דיל וקארין ברגינסקי בנוגע להיטל השצ"פ ברחובות. בתום הדיון נקבע כי חוק העזר נותר בינתיים על כנו והעירייה תוכל להמשיך ולגבות את היטל השצ"פ כפי שעשתה עד כה. יחד עם זאת, העותרים יוכלו למנות מומחה מטעמם ועל חשבונם לגבי תחשיב ההיטל

פורסם בתאריך: 5.11.19 14:18

-->

בשנה האחרונה היטל השצ"פ ברחובות עלה לכותרות, לאחר שחברי האופוזיציה עו"ד מתן דיל וחברתו לסיעה עו"ד קארין ברגינסקי חשפו כי ייתכן שעיריית רחובות אינה גובה את ההיטל כחוק, לכאורה. השניים אף הגישו עתירה לבית המשפט המחוזי בלוד, בשבתו כבית המשפט לעניינים מנהליים.

היום התקיים הדיון בבית המשפט, בפני השופט צבי דותן, ובסיומו נקבע כי חוק העזר לא יבוטל והעירייה תוכל להמשיך ולגבות את היטל השצ"פ. יחד עם זאת, העותרים יוכלו למנות מומחה מטעמם ועל חשבונם, לגבי תחשיב ההיטל.

מהעירייה נמסר: "בסיום דיון ארוך בית המשפט הסביר לעותרים כי הוא לא מקבל ולא מבין כלל את הטענות שלהם כנגד חוק העזר שצ"פ ואופן גבייתו על ידי העירייה. בית המשפט המליץ לעותרים שאם הם רוצים לנסות להוכיח את טענותיהם לגבי התחשיב בלבד, עליהם להיעזר במומחים בתחום כאשר עלות המומחים תחול על העותרים".

עוד הוסיפו בעירייה: "בית המשפט אמר כי בכל מקרה חוק העזר לא יבוטל וכי הדבר אינו בסמכותו כלל, שכן החוק אושר כדין. למעשה חוק העזר נותר שריר וקיים.

"בכל הנוגע למידע שהתבקש על ידי העותרים, בית המשפט צמצם את היקף המידע הרב אותו ביקשו וקבע כי בעניין זה תינתן הכרעתו במסגרת פסק הדין הסופי בעתירה".

לעומת עמדת העירייה, חבר המועצה עו"ד מתן דיל הגיב בסיום הדיון בתחושת ניצחון: "לא היה ולא נברא. העירייה ממשיכה לזרות חול בעיני התושבים. בית המשפט קיבל באופן מלא את עמדתנו בנוגע לגילוי המסמכים והמליץ על מינוי מומחה ליישוב המחלוקת בינינו לבין העירייה. עורכי הדין של העירייה מיד נלחצו והתנגדו נחרצות. כמובן שאנחנו הסכמנו, כל זאת תוך כדי כך שהשופט שאל את עורכי הדין של העירייה ממה אתם כל כך חוששים. נמשיך לפעול למען התושבים לצמצום הפגיעה הקשה, הדורסנית והבלתי חוקית של היטל השצ"פ".

חברת המועצה עו"ד קארין ברגינסקי: "בית המשפט שמע את טענתנו. אנו שמחים על מינוי מומחה שישים סוף למחלוקת בנוגע להיטלי שצ"פ. שיהיה בהצלחה לכולנו".

מתן דיל וקארין ברגינסקי לפני הדיון בבית המשפט

מתן דיל וקארין ברגינסקי לפני הדיון בבית המשפט


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר