מקבלי המלגות הקהילתיות
מקבלי המלגות הקהילתיות בעבר

הושגה פשרה: כמות הסטודנטים שזכאים למלגות הקהילתיות ברחובות לא תפחת

יו"ר ועדת המלגות ומחזיק תיק הצעירים והנוער, אסף אל-בר, סבר כי באותו סכום כולל צריך להגדיל את סכום המלגה הקהילתית ואת שעות ההתנדבות ולהציע פחות מלגות. בסופו של דבר התקבלה הצעת פשרה משותפת של אביב איטח, גיא צור ורוני באום, לפיה מספר הזכאים לא יירד אך הם יתנדבו 5 שעות יותר. איטח: "כמות הזכאים למלגות לא צריכה לפחות, אלא רק לעלות"

פורסם בתאריך: 3.11.19 09:04

-->

שנת הלימודים האקדמית נפתחה ברחובות עם מעל ל-10,000 סטודנטים וסטודנטיות ב-6 מוסדות לימוד: הפקולטה לחקלאות (האוניברסיטה העברית), המרכז האקדמי פרס, מכון ויצמן למדע, מכללת אורט (הנדסאים), האוניברסיטה הפתוחה ובית הספר לסיעוד בבית החולים קפלן. זאת בנוסף לאלפי סטודנטים וסטודנטיות תושבי רחובות הלומדים במוסדות השונים מחוץ לעיר.

בשנה האחרונה הגישו 500 סטודנטים מרחובות בקשה למלגה הקהילתית בסך 2,000 שקלים, לה זכאים 250 תושבים. בשבוע שעבר החליט חבר המועצה ומחזיק תיק הצעירים והנוער המשמש גם כיו"ר ועדת המלגות, אסף אל-בר, לכנס את חברי הוועדה כדי להעביר הצעה לפיה שעות ההתנדבות לטובת קבלת המלגות הקהילתיות יוכפלו ל-50 שעות, בתמורה להכפלת סכום המלגה בהתאם. מהלך זה היה צפוי להוריד את כמות הזכאים, מבלי לפגוע בסכום הכולל של המלגות כמובן.

במהלך ועדת המלגות, אל-בר טען כי הוא סבור שצריך להוריד משמעותית את מספר הזכאים בתמורה לסכום גבוה משמעותית, גם של שעות ההתנדבות וגם של התמורה הכספית שיקבלו הסטודנטים. לעומת זאת, חברי הוועדה אביב איטח מהאופוזיציה וגיא צור וד"ר רוני באום מהקואליציה סברו כי אסור להוריד את כמות הזכאים. כשהתברר כי ההצעה עלולה לרדת, החלו חברי המועצה להעלות הצעות חלופיות, כשרצון כל הנוכחים היה להגיע לפשרה ולצאת מהוועדה כמקשה אחת. כך התקבלה בסופו של דבר הפשרה שהציעו איטח, צור ובאום, לפיה כמות הסטודנטים שזכאים למלגה לא תפחת, אך שעות ההתנדבות בקהילה יעלו ב-5 שעות ל-30 שעות.

אביב איטח: "הסטודנטים והצעירים הם המשאב האנושי החשוב בעירנו למען עתידה של רחובות. כמי שהחזיק בתיק הנוער והצעירים וכיהן כנשיא התאחדות הסטודנטים הארצית, אני רואה בכל שנה את הכמות הגדולה של סטודנטים ברחובות שמגישים מועמדות ולאכזבתם אינם מקבלים את המלגה הקהילתית. העיר רחובות התפתחה בשנים האחרונות וגדלה משמעותית במספר התושבים, ולכן לא רק שאסור להקטין את הכמות אלא להפך, יש להגדיל את הכמות וכן את מקומם של הצעירים והסטודנטים בסדרי העדיפויות העירוניים.

"כחברי ועדת המלגות טובת הסטודנטים עומדת לנגד עינינו לפני השיקולים הפוליטיים, וחשוב שנצא משם כמקשה אחת ומאוחדים. לכן היה חשוב לי להציע הצעת פשרה שגם תשמור על כמות הזכאים וגם תרצה את מחזיק התיק בהצעתו להעלות את שעות ההתנדבות בקהילה. אני מודה לחבריי גיא צור וד"ר רוני באום על השותפות והראייה המשותפת, וכן על המאמצים להגיע לפתרון כדי שנגלה אחדות וקונצנזוס כשמדובר בסטודנטים שלנו. אני מודה למחזיק התיק אסף אל-בר שנענה להצעתנו ואני מוכן לתרום לו מזמני וניסיוני בכל שאלה וסיוע למען הצעירים והסטודנטים בעיר".

אביב איטח

אביב איטח

ד"ר רוני באום: "אני רוצה להודות ליו"ר הוועדה אסף אל-בר על ניהול דיון ענייני ומכבד. לצד הרצון להגדיל את תרומת הסטודנטים לקהילה, לא רצינו להקטין את מספר הסטודנטים מקבלי המלגה ולכן אני מברכת על ההחלטה המשותפת שהגענו אליה ומאחלת שנת לימודים פורייה ומוצלחת לכל הסטודנטים והסטודנטיות מהעיר רחובות".

ד"ר רוני באום

ד"ר רוני באום

 

אסף אל-בר : "מטרת המלגות הקהילתיות הנה בראש ובראשונה לתמוך ולחבק את הסטודנטים שלנו ולעודד השכלה גבוהה, אבל לא סתם לחבק, אלא לחבק מתוך חיבור עמוק לעיר, לאוכלוסיותיה השונות ולצרכיה. המצב הקודם של 25 שעות התנדבות יצר מצב שבו הסטודנטים לא יכלו להתחבר חיבור משמעותי לגופי ההתנדבות. הצעתי המקורית הייתה להכפיל את המלגה ל-4,000 שקלים ולהכפיל את שעות ההתנדבות בהתאם. לאור הרצון להציע תמיכה לסטודנטים וסטודנטיות רבים, הוחלט להשאיר את גובה המלגה על כנה ולהגדיל מעט את היקף ההתנדבות. יש לציין שהנושא הובא לשולחננו גם מטעם גופי ההתנדבות שדיווחו לנו שהיקף של 25 שעות אינו מספיק לתפקידי התנדבות משמעותיים.

"כמי שהיה סטודנט לדוקטורט עד לפני חודש וגם ניהל מלגות, המצב שבו אתה מתנדב מבלי יכולת להיות משמעותי ותורם הוא הכי גרוע. אם כבר מתנדבים, עדיף לעשות את זה כמו שצריך ולקבל הזדמנות לחוויה משמעותית ולחיבור אמיתי. בהזדמנות זו אני מבקש לאחל לסטודנטים ולסטודנטיות שנת לימודים מהנה ומשמעותית".

אסף אל-בר

אסף אל-בר


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר