הכנס השנתי למנכ"לים ומזכירים ברשויות (צילום: יוד צילומים)
הכנס השנתי למנכ"לים ומזכירים ברשויות (צילום: יוד צילומים)

רחמים מלול בכנס השנתי למנכ"לים ומזכירים ברשויות: "אי אפשר לקבוע לטווח רחוק כי גם לשלטון המרכזי אין אסטרטגיה"

עוד הוסיף מלול בכנס: "במקום שהשלטון המרכזי ינהל ויממן אותנו אנחנו מממנים אותו. המדינה חייבת לעיריית רחובות רק על בניית גני ילדים 30-40 מיליון שקל"

פורסם בתאריך: 4.9.19 07:26

-->

יו"ר איגוד המנכ"לים ברשויות המקומיות בישראל ומנכ"ל עיריית רחובות, דורון מילברג, הוביל אתמול (שלישי) את פאנל "תפיסת ניהול בשלטון המקומי", שעסק בשוני בין ניהול עסקי פרטי ועסק ציבורי. בפאנל השתתפו רחמים מלול ראש העיר רחובות, שמואל בוקסר ראש העיר נס ציונה, אביחי שטרן ראש העיר קרית שמונה, בני ביטון ראש העיר דימונה, מוטי ששון ראש העיר חולון, ומחמוד עאסי ראש מועצה מקומית כפר ברא.

רחמים מלול דיבר על הדור הצעיר של ראשי רשויות, אשר החליף בבחירות המוניציפליות האחרונות ראשי רשויות ותיקים רבים, ויצא בקריאה לראשי הרשויות הצעירים: "מעל 112 ראשי רשויות התחלפו, ואת רובם החליפו צעירים והם מרגישים נבגדים. אל תזלזלו בניסיונם של הוותיקים. אני מציע לצעירים – קחו מנטורים, תלמדו היטב את המערכת, תלמדו מההצלחות ומהכישלונות ורק אז תתחילו לתכנן ולפעול. צעירים שבאים עם בטחון עצמי בלי היכרות מעמיקה עם המערכת עלולים להיכשל".

עוד הוסיף מלול בנושאי פיתוח העיר וראייה אסטרטגית: "מי שרוצה להצליח מראשי המועצות הצעירים חייב להשקיע בתעסוקה, התחדשות עירונית, חדשנות, דיגיטל, עיר חכמה. זה העולם. חשוב מאוד לקדם את המשאב האנושי בכל הקשור להתפתחויות הטכנולוגיות. רק כך אפשר להתמודד עם היעדר כוח אדם מקצועי מתאים. השלטון המרכזי היה צריך לאפשר תנאים, השתלמויות ולימודים על מנת שיפתחו את הרשות.

"לנו ראשי הערים קשה לדבר על אסטרטגיה לטווח רחוק. אנחנו נאבקים יום-יום. אי אפשר לקבוע לטווח רחוק כי גם לשלטון המרכזי אין אסטרטגיה, אי אפשר לתכנן תקציב. רק ל-32 רשויות יש יחידה אסטרטגית. במקום שהשלטון המרכזי ינהל ויממן אותנו אנחנו מממנים אותו. המדינה חייבת לעיריית רחובות רק על בניית גני ילדים 30-40 מיליון שקל. משרד החינוך לא מזרים לעירייה כספים אז איך אפשר לתכנן? כל חוק שהמדינה מחוקקת אנחנו מבצעים ומממנים".

עוד הוסיף מלול: "אם העובדים רואים את ראש העיר מקדיש לעבודה עם מוטיבציה, עם רצון לקדם את העיר, שהוא אוהב את העיר והתושבים, אז הם לומדים לקחת דוגמא אישית ומבצעים כל פרויקט על הצד הטוב ביותר. בנוסף, חייבים להוות דוגמא אישית בהתנהלות. לי למשל אין מאבטח אישי".

ראש עיריית נס ציונה, שמואל בוקסר: "לפני שנה וחודש עסקתי בניהול חברות. באתי בתחושת שליחות לתפקיד, תושבי העיר הם בעלי המניות, הם בעלי הבית שלנו. קשה לי להחדיר לעובדים שללקוחות יש כח והם משלמים את המשכורת שלנו. הרבה יותר קל לנהל במגזר העסקי. כל 3 חודשים חותמים על מאזן ונבחנים על כך. ניהול כח אדם ברשות הוא מורכב, ההסכמים הקיבוציים הם בלתי נתפסים, לא יכול להיות שצוברים ימי מחלה לכל השנים. גם העומס של הפנסיה התקציבית בלתי נתפס. יוצא אדם לפנסיה ויש לו 800 יום מחלה שהוא צבר".

לשאלת מילברג מה הוא מתכנן לעשות, ענה בוקסר: "צריך לנתק את הפוליטיקה מהמערכת הביצועית. אני מעביר הכל לפסים כלכליים. המערכת שמפעילה את העיר – פה צריך לעשות את השינוי".

עוד נכחה בכנס יוספה חליבה, מנכ"לית המועצה המקומית מזכרת בתיה, שאמרה: "אני מאז ומתמיד האמנתי שמנכ"ל רשות, ובכלל כל מנהל במגזר הציבורי, חייב לנהל ולהתנהל בסטנדרטים של עסק פרטי לכל דבר ועניין. הן מבחינת ההתנהלות התקציבית, תוכניות עבודה מקושרות תקציב ובוודאי בשירות ושיח עם התושבים שהם הלקוחות שלנו. כיום, עם ההתפתחות הדיגיטלית, יש שפע של אפשרויות להקל, לייעל ולהביא להתחדשות בכל תחומי הדיגיטציה הקיימים. בסוף, בידינו ורק בידנו להשפיע באמת על איכות החיים של תושבינו".

בכנס השנתי שנושאו "המנכ"ל בעידן החדש", משתתפים כ-140 מנכ"לים מכלל הרשויות והמועצות המקומיות ו-10 ראשי רשויות, והוא מתקיים עד יום חמישי ה-5 בספטמבר בעיר אילת.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר