משמאל: לואיס בר ניר, תמר זנדברג, איטל בציר אלשיך, עיסאוי פריג' והרן יקיר
משמאל: לואיס בר ניר, תמר זנדברג, איטל בציר אלשיך, עיסאוי פריג' והרן יקיר

תמר זנדברג ועיסוואי פריג' במפגש עם תושבי רחובות: "ללא פתרון מדיני לא נוכל להתקדם לשום מקום"

זנדברג: "כולי תקווה ותפילה, למרות שאני אדם חילוני, שבזכות החיבור והאיחוד נגדיל את כוחנו כך שהשמאל יקום על רגליו ויוכל להציג את סט הערכים שכה חסר היום". פריג': "איפה המוסריות והערכיות שלכם? לשלוט בעם אחר זה הפך לנורמלי"

פורסם בתאריך: 3.9.19 08:05

-->

ביום ראשון הוזמנו תמר זנדברג ועיסאוי פריג' מ"המחנה הדמוקרטי" למפגש עם הציבור הרחובותי, בו הציגו בפני המשתתפים את עיקרי מצע המפלגה לאחר איחוד השמאל עם אהוד ברק, סתיו שפיר ו"התנועה הירוקה".

האירוע התקיים בביתו של לואיס בר ניר, חבר הנהלת מרצ רחובות, בהשתתפות ד"ר רוברטו דה לרוקה יו"ר סניף מרצ רחובות, חברת המועצה איטל בציר אלשיך, הרן יקיר וורד הורניק חברי רשימת "רחובות חופשית מרצ", סמדר שמואלי (מקום 6 ברשימתו של אהוד ברק ומקום 15 במחנה הדמוקרטי) ותושבים מכל רחבי העיר.

סמדר שמואלי וד"ר רוברטו דלה רוקה

סמדר שמואלי וד"ר רוברטו דלה רוקה

 

תמר זנדברג (מקום 4 ברשימה) אמרה בפתח דבריה: "במערכת בחירות זו קרה לנו משהו אחר. נקרתה לנו הזדמנות לפתוח ולהרחיב את השורות. כולי תקווה ותפילה, למרות שאני אדם חילוני, שבזכות החיבור והאיחוד נגדיל את כוחנו כך שהשמאל יקום על רגליו ויוכל להציג את סט הערכים שכל כך חסר היום".

זנדברג תיארה את האיחוד בין המפלגות כפועל יוצא של שאיפה להגדיל את הכוח, לרענן ולהרחיב את השורות במרצ, ואף שיבחה את אהוד ברק על מהלך האיחוד: "אהוד ברק הבין את הסיטואציה ואת צו השעה באופן נדיר שלא קיים הרבה אצל מנהיגים פוליטיים, ולא נשכח שהוא היה ראש ממשלה ושר בטחון לשעבר. מרצ נענתה לכמיהה הציבורית להרחיב את השורות לטובת איחוד ושינוי, למען הגדלת הכוח והגדלת ההשפעה הפוליטית".

כשנשאלה על ידי הקהל מה בכל זאת מייחד את מרצ על פני מפלגות אחרות, השיבה זנדברג: "אנחנו איחוד וסיעה מלאים בתוכן, עם עשייה מוכחת של עשרות שנים בקשת רחבה של תחומים, אם זה התחום החילוני, התחום הירוק, חינוך, בריאות, פמיניזם ועד התחום המדיני. אחד צריך לגלח שפם כדי שיקשיבו למה שהוא אומר והשנייה לעשות משהו אחר. אנחנו באים נטו עם תוכן משמעותי ועשייה".

הצטרפו למפגש עם Tamar Zandberg ו@עיסוואי פריג' מוזמנים לשאול שאלות בשידור חי.כל מי שרוצה לוודא שישראל תישאר מדינה דמוקרטית ותשים את האדם במרכז ותהיה המצפן של החברה הישראלית ….ישקול בבחירות הללו היטב כי אלו הבחירות שיכריע את עתיד החיים כאן ועתיד ילדינו.

Geplaatst door ‎איטל בציר אלשיך‎ op Zondag 1 september 2019

עיסאווי פריג' (מקום 6 ברשימה) חזר והדגיש את העובדה שהמחנה הדמוקרטי היא המפלגה היחידה המעלה את הצורך בהתנעת מהלך מדיני, זאת בשעה שאחרים לא רוצים בכלל לדבר על זה: "ממוטטת אותי המחשבה שאתם עם שסבל, עם שנרדף, עם שעבר צרות, שואה. איפה המוסריות והערכיות שלכם? לשלוט בעם אחר זה הפך לנורמלי.

"הייתי עם נועה רוטמן אצל אבו מאזן לפני שבועיים. נכנסנו ושמענו מהאיש ומאנשיו שישבו סביב השולחן שהם מודעים לכך שלא תהיה מדינה פלשתינאית ולא יהיה שלום עוד 20 שנה, אבל תתייחסו אלינו, תדברו איתנו, שלפחות נדע שאנחנו קיימים. במקום זה אתם מתעלמים מאיתנו ואז מה שהורג אותי זה איך אתם כיהודים למודי סבל הפכתם את המצב לנורמה.

"איך יכול להיות שבעוטף עזה אנשים יושבים 200 יום במקלט ואומרים רק ביבי. לא מזיז להם. זה מדהים. לקבל טיל בת"א ואחרי זה בכפר סבא זה נורמה וזה בסדר".

עיסוואי גם התייחס למפלגת כחול לבן ואמר: "בנוף הפוליטי של היום המחנה הדמוקרטי, עם כל המורכבות, עדיף על פני חיבור וירטואלי של "הסופר של כחול לבן". אתמול גנץ הופיע עם בן גביר ועם סמוטריץ בחוגי בית וזה מביש. כשזה קורה בכנס זה אומר דרשני. הכתובת על הקיר".

עיסוואי סיכם את נאומו: "חייבים להבין כי ללא פתרון מדיני לא נוכל להתקדם לשום מקום, לא מבחינה כלכלית, חברתית או ביטחונית. כל מי שחושב שהכל טוב, עובד, חוזר הביתה, יש מלחמות מדי פעם ובטוח שאליו זה לא יגיע, כדאי שיידע שזה יגיע לכל אחד ואחת. החיים זה לא רק שכר ומשכורת, החיים זה לשמור על צלם האנוש שקיים בכל אחד ואחת מאיתנו".

בתוך כך, המרכז לצדק חברתי מזמין ביום שני ה-9 בספטמבר את התושבים לפאנל בחירות בהנחיית העיתונאית מרב בטיטו ובהשתתפות נציגי המפלגות. האירוע יתקיים במתנ"ס "תקוותנו", ברחוב הרצל 108. אישרו את השתתפותם: ח"כ מיקי זהר (ליכוד), ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן), ח"כ מוטי יוגב ('ימינה'), חגי רזניק (העבודה-גשר), יא יא פינק (המחנה הדמוקרטי). הכניסה ללא תשלום אך מותנית בהרשמה מוקדמת בקישור זה. לפרטים נוספים, איזי: 0542177407.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר