מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל
מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל

עו"ד קארין ברגינסקי מציעה להקים מוזיאון להנצחת הווטרנים במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל

עו"ד קארין ברגינסקי בניסיון נוסף להנצחת הווטרנים: מציעה להקצות מתחם במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל לטובת מוזיאון

פורסם בתאריך: 19.8.19 06:04

-->

חברת מועצת רחובות, עו"ד קארין ברגינסקי, עושה ניסיון נוסף להנצחת הווטרנים. בהצעה לסדר שהעבירה השבוע היא מפרטת: "ביום 18.2.19 הגשתי הצעה לסדר להקמת בית עולה, אשר יכלול בתוכו את מחלקת הקליטה, מוזיאון להנצחת וטרנים שנלחמו למעננו במלחמת עולם השנייה נגד הנאצים ומרכז תרבות. זאת בהתאם לתכנון בשנים האחרונות, אשר היה אמור לקום ברחוב לוין אפשטיין 14 והיה צפוי להתפרס על שטח כ-600 מטר. התכנון, שהיה מבורך, לא יצא לפועל ובינתיים מחלקת הקליטה עברה לרחוב הנביאים בשטח של כ-220 מטר. מיותר לציין כי בשטח כה קטן לא היה ניתן ליישם ולתת ביטוי למוזיאון לווטרנים, ושוב התנפץ חלומם של מאות הווטרנים שנותרו, ושל אלפי ילדיהם ונכדיהם שחלמו להנציח את זיכרון הוריהם, הסבים והסבתות שלהם.

"אני מקבלת המון פניות מהקהילה שמתחננת להקים מוזיאון כדי להנציח את אהוביהם אשר הקריבו את עצמם למעננו. במוזיאון הזה חולמים להנציח מכתבים, תמונות, מזכרות של אלה ששבו מהמלחמה ושל אלה שלא שבו, ושכל מה שנותר למשפחתם זה פיסת נייר או תזכורת שהם מייחלים להעביר כדי להנציח את זכר הגיבורים".

עו"ד קארין ברגינסקי

עו"ד קארין ברגינסקי

ברגינסקי מסיפה: "ידוע לי כי אין תקציב זמין להקמת המוזיאון, ולכן אני מוצאת לנכון לבקש להקצות מקום במוזיאון של מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל, עד שבעתיד, כך אני מקווה, ייבנה בית עולה כפי שתוכנן, אשר יכלול את המוזיאון.

"מרכז המורשת נבנה בשטח של 3,000 מ"ר ומשתרע על פני 3 קומות. עיריית רחובות השקיעה בו כ-27 מיליון שקלים והמרכז נבנה על מנת לשמר את מורשת יהדות תימן וגם את כל קהילות ישראל. לכן אני פונה ומבקשת למצוא מקום בתוך השטח הענק הזה כדי להנציח את גיבורנו. הקצאת מקום בתוך השטח הענק יגשים חלום, יכבד את אלה שעדיין איתנו ואלה שכבר לא, יעביר מסר גדול שכולנו משפחה אחת, הרבה מעבר לסיסמאות. הקצאת המקום במרכז למורשת לא יפגע בתקציב, יעניק תקווה ויגרום לאושר למשפחות שיצליחו להנציח את היקר להם מכל".

מהעירייה נמסר: "ההצעה תידון בישיבת המועצה כמקובל".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יפית

    לא צריך לערבב, ב220 מטר שיש יקצו מעט מקום וכשינמצא הכסף ירחיבו. אבל לא ע"ח המוזיאון ליהדות תימן. מילא היו עשרות כאלה… אבל עד שנפתח איזה אחד לא צריך לעשות סלט.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר