השוק העירוני החדש במהלך הבנייה (צילום ג'ני גפטרשוסטר)
השוק העירוני החדש במהלך הבנייה (צילום ג'ני גפטרשוסטר)

כחצי שנה אחרי הקמת ועדה לטיפול במעבר השוק העירוני ברחובות: תמונת מצב

כחצי שנה עברה מאז הוקמה ברחובות ועדה ציבורית לטיפול במעבר השוק העירוני, וסוחרים חוששים כי גם הוועדה הזו לא מצליחה לקדם את הנושא. בעירייה משיבים: "נמשיך לפעול בנחישות לפתור את סוגיית השוק"

פורסם בתאריך: 4.8.19 07:26

-->

בעקבות דו"חות חמורים של מבקר המדינה, שקבע שהשוק העירוני הישן של רחובות אינו ראוי לשימוש ואף מתנהל באופן לא תקין, תוך חיבורים פיראטים של דוכנים לחשמל ומים, נבנה בצמוד למבנה הישן שוק עירוני חדש בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים לרווחת תושבי העיר והסוחרים. למרות זאת, חילוקי דעות בין הסוחרים לבין העירייה מונעים את מעבר הסוחרים לשוק החדש וכך נותר השוק הישן מוזנח ומלוכלך, והרבה מהתושבים פשוט מדירים ממנו את רגליהם.

בנוסף, תושבים רבים מבקרים את התנהלות העירייה על כך שהוציאה סכומי כסף אדירים לטובת הקמת השוק החדש, אך לא מוצאת פתרונות אל מול הסוחרים ומאפשרת למבנה המושקע לעמוד כבר שנים כ"פיל לבן" שאינו מנוצל.

המחלוקת של סוחרי השוק אל מול העירייה נעוצה בטענתם של הסוחרים כי המעבר במתכונתו הנוכחית לא ייטיב עמם. זאת מאחר והעירייה לא מבטיחה בשוק החדש את אותו השטח שיש לסוחרים בשוק הישן.

בחודש ינואר האחרון, החליט ראש עיריית רחובות רחמים מלול על הקמת ועדה ציבורית שתגבש פתרונות מוסכמים להפעלת השוק העירוני החדש בעיר. לוועדה מונו בין היתר יו"ר ועד העובדים ומנהל אגף השכונות רמי מדהלה, ליאור שוקרי, מנהל אגף התנועה, השילוט, הפיקוח והשיטור עירוני, סגן ראש העיר יניב מרקוביץ׳ וכמה מחברי המועצה.

רחמים מלול ויניב מרקוביץ' בשוק העירוני

רחמים מלול ויניב מרקוביץ' בשוק העירוני

 

מאז חלפה כבר יותר מחצי שנה וסוחרים בשוק חוששים כי שוב תהיה סחבת בנושא. כמה מהם אמרו ל"ערים": "כבר שנים שאנחנו תקועים ונופלים בין הכיסאות. מצד אחד לא עוברים לשוק החדש ומצד שני לא משקיעים בשיפוץ השוק הישן. התחושה היא שגם הוועדה החדשה לא מצליחה להביא את כולם להסכמה ועובדה שכלום עדיין לא זז".

מהעירייה נמסר: "ראש העיר רחמים מלול הקים ועדה ציבורית לטיפול במעבר השוק העירוני. בוועדה חברים סגן ראש העיר יניב מרקוביץ', חברי המועצה אבי קינד, אמיתי כהן, רוני באום ומנהלים מהעירייה, רמי מדהלה וליאור שוקרי. הוועדה התכנסה מספר רב של פעמים ונמצאת בקשר שוטף עם הסוחרים. במסגרת הוועדה הוסכמו העקרונות למעבר השוק ובקרוב אמור להתקיים כנס עם כלל בעלי הדוכנים בשוק. לא הייתה כל סחבת בנושא זה, ובוודאי שלא מצד העירייה. לצערנו, גורמים שונים המונעים מאינטרסים כלכליים ופוליטיים מנסים לטרפד את פתרון הנושא, אך העירייה תמשיך לפעול בנחישות לפתור את סוגיית השוק למען רווחת תושבי העיר והסוחרים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר