שוק רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
שוק רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

הושגה הסכמה: סוחרי השוק לא יעברו לשוק העירוני החדש

בפגישה שהתקיימה באחרונה בין יושבת ראש ועד הסוחרים, סמדר כהן, לבין ראש העיר מלול וקברניטי העירייה, דובר על העברת המתחם החדש ליזם פרטי במקביל לשיפוץ השוק הישן

פורסם בתאריך: 8.8.17 12:39

-->

אחרי כמעט חמש שנים מאז הוכרז על בנייתו של שוק עירוני חדש ברחובות, נראה כי המבנה שהוקם בסמוך לשוק הישן יומר בסופו של דבר לשימוש אחר. כך הוחלט בפגישה שהתקיימה באחרונה בין סוחרי השוק והעומדת בראשם, לבין ראש העירייה רחמים מלול.

בחודש מאי נבחרה סמדר כהן כיושבת הראש החדשה של ועד סוחרי השוק העירוני ברחובות. נראה כי עם השינוי  הפרסונאלי גם מגיע שינוי במדיניות העירייה והסוחרים כלפי השימוש בשוק העירוני החדש.

ממידע שהגיע לידי "ערים" עולה כי ביום ראשון בשבוע שעבר נערך בעירייה מפגש של כהן עם ראש העיר רחמים מלול, מנכ"ל העירייה דורון מילברג, היועצת המשפטית של העירייה ומנהלי אגפים שונים. יום לאחר מכן גם נערך סיור בשוק החדש, שבו השתתפו סוחרי השוק. במהלך המפגש ציין ראש העיר כי הונחה על שולחנו הצעה של יזם פרטי שמעוניין לקחת לידיו את מתחם השוק החדש.

השוק העירוני החדש במהלך הבנייה (צילום ג'ני גפטרשוסטר)

השוק העירוני החדש במהלך הבנייה (צילום ג'ני גפטרשוסטר)

 

סמדר כהן: "אכן התקיימה פגישה כזו בשבוע שעבר והייתה שיחה מאוד נעימה וברוח טובה. זו הייתה למעשה הפגישה הראשונה של ראש העיר עם הוועד החדש ומלול דיבר איתנו בגובה העיניים. הוא העלה את ההצעה של היזם ומפה התקדמנו. קראנו לכל הסוחרים, שייכנסו לשוק החדש ויבחנו אותו. כולם ראו שהמקום מאוד מושקע ויפה, אבל לא מתאים לצרכים של השוק שלנו. עם כל הרצון הטוב זה פשוט לא מתאים לנו. כל החלטה של הוועד נעשית בשיתוף פעולה ובשקיפות מלאה עם כל הסוחרים, ולכן ערכנו סוג של הצבעה. למעט עשרה אנשים כולם ציינו שהם מעדיפים להישאר בשוק הישן והוחלט שנשפץ אותו בשיתוף פעולה של העירייה ושל הסוחרים עצמם".

אז למעשה הוחלט שלא תעברו לשוק החדש?

"נכון. אותו יזם יקבל את המתחם של השוק החדש ואנחנו נישאר בשוק הישן שיעבור שיפוץ. אם תשים לב, כמעט אף שוק בארץ לא נמצא במבנה סגור. העירייה השקיעה במקום ובאמת רואים שהמקום מושקע, אבל זה פחות מתאים לנו. אנו מקווים שהישיבה שהתקיימה עם ראש העירייה מסמלת על דרך חדשה. ממה שאני ראיתי שני הצדדים היו מרוצים ובינתיים החתמנו את כל האנשים מהצד שלנו על ההחלטה להישאר בשוק הישן".

זאב אפרים, בעל "פלאפל השוק" שכבר נמצא במקום 40 שנה, אומר: "אנחנו רוצים להשאר מאוחדים כגוף אחד. במשך שנים אנחנו יחד ומעדיפים שזה יישאר כך. אנחנו בעד שיפוץ המבנה הקיים ושדרוג המעברים. אם כך יוחלט אני ורוב גדול של החברים בהחלט בעד שכל אחד ישפץ את הפינה שלו".

זאב אפרים (צילום: ניר שמול)

זאב אפרים (צילום: ניר שמול)

 

מהעירייה נמסר: "עדיין אין הסכם סופי אבל מתנהל מו"מ חיובי ששותפים לו שני מגשרים מקצועיים. ברגע שיהיה הסכם סופי העירייה תפרסם אותו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא יאמן, למה מלכתחילה לא תוכנן שוק עם הסוחרים שיענה על הצרכים שלהם????? למה להוציא כסף על מבנה מסחרי נוסף בלב העיר ??????

  2. בועז

    הייתי השבוע בשוק השוק ריק ,המחירים בשמיים והסחורה לא משהו ! לדעתי צריך לפתוח בשוק החדש חנויות לדברים חד פעמיים לתבלינים לפיצוחים ומאפיות ועוד ולא לירקות ופירות.

  3. עדי

    טפשים. הקימו להם שוק למופת כמו מיטב השווקים בעולם, והם רוצים להשאר בזבל המכוער שלהם.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שוק כשמו כן הוה בכל מקום זה מתחם פתוחה ולא קניון.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    השוק החדש נבנה על שטח החנייה של השוק. מה שהבטיחו לנו שהשוק הישן יהפוך לחניון !!
    אז מה קורה ? אין לנו חניון וקיבלנו פיל לבן מיותם ושומם וקונסנו בדוחות חנייה. אז מי צריך עוד מתחם ?

  6. תנו לחיות בשקט

    עיריה של גנבים
    במשך 10 שנים האחרונות רק גזרות רעות בקשר לשוק סגרו את החנייה החליפו את הפחים לפחים מסריחים והפסיקו לתפל בשירותים ממש מיפגע תברואתי עיריה ביזיון בעלי החניות בשוק הם אלו שמשלמים מיסים וחיים בתנאים של ביזיון אני רוצה ליראות את אחד מימכם ניכנס לשירתים של השוק ומישתמש בהם 4 שנים של סבל בישביל הקומבינות של העיריה פשות מגעייל

  7. צוף

    על שטח החניון נבנה השוק החדש.
    הובטח לנו שהשוק הישן יהפוך לחניון. מה קורה פה. אין שוק חדש ואין חניה ? הוצאתם כספים לריק על חשבון משלם המיסים וכל אותו זמן שהפיל הלבן עומד על תילו אנחנו מקבלים קנסות? כדי לממן את ההוצאות של מבנה שלא משרת אף אחד כמה שנים !!!

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    השוק ברחובות מתאים לשנות השישים
    על נבחרי העיר להגיע לשווקים כמו ראש העין רמלה וירושלים
    וללמוד איך להקים שוק מודרני,לא מגיע לעיר המדע שוק כזה
    ואין איצדיון כדור רגל….חבל חבל חבל…. שתושבי רחובות
    אחת הערים הגדולות בארצנו צריכים ללנסוע לשוק ברמלה
    ולאצטדיון הכדורגל ברמלה..
    עצוב מאוד

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פשוט עצוב.בזבוז עצום של כספי ציבור על בניה מיותרת של מרכז מסחרי שעומד כמו פיל צבעוני במקום הכי מרכזי בעיר ,ויותר חמור מזה,הפצע המזוהם הגדול במרכז העיר,כיעור,והתקווה הגדולה לשיפור משמעותי בעיר , נגוזה.כמה שנים עוד ייקח עד שהגועל הזה יעלם מחיינו. .

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר