מצעד הגאווה השני ברחובות
מצעד הגאווה השני ברחובות

למעלה מאלף איש הגיעו למצעד הגאווה ברחובות

כוחות משטרה גדולים מאבטחים את מצעד הגאווה ברחובות. עוד בטרם החל האירוע, כלבני משטרה סרקו את האזור ואת המצעד מלווה כל העת רחפן משטרתי

פורסם בתאריך: 11.7.19 18:54

-->

בשעה זו מתקיים מצעד הגאווה השני בתולדות העיר רחובות, בהשתתפות למעלה מאלף איש. כוחות משטרה גדולים מאבטחים את האירוע בפיקודו של מפקד תחנת משטרת רחובות, שרון מנור. המשתתפים קיבלו בכניסה צמידים, אך במשטרה לא היו ערוכים לכמות המשתתפים הגדולה והצמידים אזלו.

עוד בטרם החל האירוע, כלבני משטרה סרקו את האזור ואת המצעד מלווה כל העת רחפן משטרתי שגם מוסר אינדיקציה על פקקי תנועה ועל במקומות בהם ריכוזי הקהל גבוהים במיוחד.

מצעד הגאווה השני ברחובות

מצעד הגאווה השני ברחובות

 

מצעד הגאווה השני ברחובות

מצעד הגאווה השני ברחובות

מצעד הגאווה השני ברחובות

מצעד הגאווה השני ברחובות

 

מצעד הגאווה השני ברחובות

מצעד הגאווה השני ברחובות

 

בין הנואמים באירוע הייתה גם חברת המועצה איטל בציר אלשיך (רחובות חופשית מרצ), שאמרה: "ערב טוב לכל התושבים הגאים והגאות, לכל מי שהגיע לתמוך ולא משנה לנו מאיזה מוצא. לא משנה מאיזו דת אתם, ובטח שלא משנה מהי ההעדפה או הנטייה המינית שלכם. ערב טוב לכל מי שחושב שהגיע הזמן לשוויון אמיתי, שהגיע הזמן להגיד לא לאפליה.

מרשים לראות כאן הערב, משפחות עם עגלות וילדים. במעמד זה אני רוצה להודות לראש העיר שלנו רחמים מלול, למנכ"ל העירייה דורון מילברג, לאיציק עובדיה ממלא מקום מנכ"ל החברה העירונית, ולליאור שוקרי מנהל אגף תנועה, שילוט, פיקוח ושיטור עירוני, שתמכו בקיום האירוע, סייעו ונענו לכל בקשת הצוות המוביל והיוזם מהקהילה הלהט"בית.

לצערנו, בישראל 2019 יש עדיין אזרחיות ואזרחים, תושבות ותושבי המדינה, שזוכים ליחס מפלה בשל מוצאם, מינם או דתם. מדינת ישראל מתייחסת לאזרחים אלו כאילו תעודת הזהות הכחולה שלהם בעצם שקופה. זה נכון שבשנים האחרונות החברה הישראלית עברה תהליך של שינוי ביחסה לקהילה. עד לפני כ-20 שנה הומוסקסואליות נחשבה לעבירה, מצעד הגאווה היה רק בת"א, והנה היום הוא מתקיים בכל רחבי הארץ ובעיר רחובות. לראשונה הוכר אדיר שטיינר, הומוסקסואל, כאלמן צה"ל בפס"ד תקדימי של בג"צ. ישנה תנועת נוער "איגי" לקהילה הגאה ברחבי הארץ. הערב אסף אל בר – שותפי לרשימה ולדרך, ואנוכי, מודיעים שאנו מתכוונים לסייע בהרחבת הפעילות של "איגי" גם כאן ברחובות.

אך חברים, אל תטעו, עדיין יש לנו כברת דרך לעשות. בשעה שעדיין שולטות הדעות הקדומות המובילות להסתה, בורות ולקנאות דתית, כשהמציאות הוכיחה שהיא עלולה להוביל לסכנה של ממש, עדיין עלינו להיאבק כחברה סולידרית למען שוויון זכויות לקבוצות מוחלשות בחברה הישראלית שזוכות להדרה ולשלילת זכויות; מהקהילה הלהט"בית, מנשים, מערביי מדינת ישראל ומהקהילה האתיופית שבמשך שנים רבות החזיקה הכל בבטן. למרות האפליה בתקציבים, למרות היחס המשפיל והמזלזל כלפיה, ולמרות הדעות הקדומות והחשוכות כלפי אנשים בצבע "הלא נכון" הם עדיין נותרו בעיננו כ"נחמדים" עד שסיר הלחץ התפוצץ לנו בפנים וגבה11 קורבנות מבני הקהילה, והם כבר לא רצו להישאר "נחמדים" בשל כך.

הערב, מהעיר רחובות אני יוצאת אליכם בקריאה לאיחוד כוחות למען אותן קבוצות מוחלשות בחברה הישראלית, למען חברה צודקת יותר וגזענית פחות. אסף אל בר שותפי היקר ואנוכי, נציגי ציבור וחברי מפלגת "רחובות חופשית מרצ", מתחייבים פה קבל עם ועדה להוסיף עוד בקדנציה זו ולעשות את המיטב לקידום הקהילה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. סבבה

    אוקיי יוסי. ו…מה? מי שהיה כל הכבוד. וגם כל הכבוד לך שהיית. ותודה לעיריית רחובות.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר