זהר בלום (צילום: יח"צ)
זהר בלום (צילום: יח"צ)

זהר בלום: "היעד שלנו הוא שתוך שנה כל נושא הגיל הרך יהיה תחת אגף החינוך בעירייה"

ממלא מקום ראש עיריית רחובות ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום, חגג השבוע 53 והתפנה לריאיון מיוחד ל"ערים" שבו הוא מדבר על הסערות שמעסיקות את תושבי העיר והמדינה בכלל, ועל שאיפותיו הפוליטיות: "אהיה ראש העיר אחרי שרחמים מלול יבחר לפרוש"

פורסם בתאריך: 12.7.19 07:33

-->

זהר בלום, ממלא מקום ראש עיריית רחובות ומחזיק תיק החינוך, חגג השבוע 53 שנים כאשר 20 מהם הוקדשו לעשייה ציבורית. בלום ידוע במסדרונות העירייה כבר שנים כאיש שמגיע ראשון בשש בבוקר ויוצא אחרון. היום שלו מתחיל בדרך כלל בפגישות עם הורים שפונים אליו בבקשה למצוא פתרונות לילדיהם, וגם הוא לא יכול להישאר אדיש בשבועות האחרונים לשתי הסערות הציבוריות הגדולות שמטלטלות את המדינה – הגילויים המזעזעים על מטפלות מתעללות, ומחאת האתיופים.

זהר, יש לרשות המקומית יכולת לפתור את הבעיות שצצות ברחבי הארץ בתחום החינוך הרך, מגיל לידה עד גיל שלוש? מי כמוך יודע עד כמה הגילויים המזעזעים מגבירים את הפחד של הורים מהיעדר פיקוח ובקרה על המסגרות הללו.

"מה שהכי חשוב לי, תמיד, הוא ראיית הילד במרכז. אני עוסק 24 שעות ביממה כל יום בשנה בלבנות עוד ועוד מסגרות שיתאימו לכל תלמיד ותלמידה ולייחוד שלו ושל המשפחה שלו, בין אם מדובר בילדים עם צרכים מיוחדים ובין אם מדובר במצוינות, בין אם בחינוך רגיל או פחות קונבנציונלי כמו למשל בית הספר הדמוקרטי. המטרה שלי היא שילדים וילדות מרחובות לא יצטרכו לצאת מהעיר.

"בנוגע לכל מה שקורה כעת במדינה, היעד שלנו הוא שתוך שנה כל נושא הגיל הרך יהיה תחת אגף החינוך בעיריית רחובות, כי אלו הן השנים הכי מכריעות בהתפתחות הילד. העירייה תהיה אחראית על המסגרות לילדים מלידה, ולמסגרות הללו יהיה תו תקן עירוני".

זהר בלום וילדי העיר

זהר בלום וילדי העיר

 

איך זה יעבוד?

"אנו פועלים להעביר את המעונות והמשפחתונים מגורמים פרטיים לאחריות שלנו. יהיו שני מפקחים מטעמינו שיעברו ויבחנו את המקומות ויתבצע מטעמינו פיקוח מלא על המקצועיות של הצוות, המזון שניתן בו, המתקנים וכל ההיבטים הנוספים שקשורים לביטחון והתפתחות הילד בגיל הרך, בדיוק כפי שיש כיום על גני ילדים בעיר".

זה משהו שיכול לקרות תוך שנה?

"בנינו תכנית לגיל הרך שנמצאת בשלבי הסיום שלה. אנחנו לא עובדים על זה מהיום, אנחנו עובדים על זה כבר שנה וחצי חזק מאוד. הקמתי את ועדת הגיל הרך, שמובילות אותה אפרת צוקרמן מנהלת אגף החינוך בעירייה, ואיילת הראל מנהלת מרכז הורים וילדים לגיל הרך. שותפים לה כמובן גם אגף הרווחה. כבר העברנו הרבה משפחתונים תחת אחריותנו ואנו מקיימים קורסים לסייעות ומטפלות בכדי לדאוג למקצועיות שלהן".

בוא נדבר על הסערה השנייה שמעסיקה את תושבי העיר ואת תושבי המדינה בכלל. לנוכח מחאת האתיופים, עד כמה אגף החינוך פועל למען ילדי העדה ברחובות?

"הנושא הזה בדמי ואני פועל למענו כל הזמן כבר 13 שנים. אני עומד בראש ועדות לקידום בני העדה האתיופית, עשינו הרבה במשך השנים, יש עוד הרבה מה לעשות ונעשה. נכון להיום יש עשרות פרויקטים ותכניות ייחודיות ואנו כל הזמן בתהליך של שיפור ושיח עם נציגי העדה. אפשר לקחת כדוגמה את תכנית 'ספייס' שבמסגרתה מלווים ילדים בני העדה מכיתה ז' עד לבגרות. התכנית הזו הצליחה מאוד ואחוז הילדים שנגשו מתוכה לבגרות גבוה מהממוצע העירוני.

מחאת האתיופים ברחובות

מחאת האתיופים ברחובות

 

"מעבר לזה, לכל ילד וילדה מהעדה יש חוג בחינם, ב-23 גנים שבהם קיים רוב גדול של ילדי העדה יש יום לימודים ארוך עד השעה 16:00, כולל ארוחת צהריים, בתשלום של 400 שקלים לשנה. נלחמתי על זה שנים. הקמנו בקרית משה את מרכז ההורים וילדים לגיל הרך, שהוא מרכז טיפולי התפתחותי של העירייה. נעשית בו עבודה מדהימה בניהולה של איילת הראל. במרכז אנו מטפלים בכל ההיבטים התרפויטיים בילד, כך שכשהוא מגיע לכיתה א' הוא כבר קיבל את הסיוע שמתאים לו. הקמנו מרכזי למידה שאליהם גייסנו מנהלים מבני העדה במטרה להעצים מנהיגות מקומית, ורק עכשיו סיימנו את הקמתו של מגרש ספורט חדש. מה שהזכרתי זה רק חלק מהפרויקטים שבהם עמלנו למענם".

זהר בלום

זהר בלום באירוע שתילה

 

יחסי חילוניים ודתיים ברחובות נחשבים למוצלחים, עם שמירת הסטטוס קוו. מה החלק של אגף החינוך בכך?

"זו תכונה מאוד מיוחדת לעיר רחובות, הרוגע ושיתוף הפעולה שמתקיימים בעיר בין דתיים לחילוניים. הלוואי שהיו מגיעים מכל המדינה ללמוד מאיתנו. אני תמיד קורא לכל חברי המועצה לשמור את המצב הזה, כי קל מאוד לנפץ אותו. ברחובות מתקיים חיה ותן לחיות ומתקיים שוויון בין התושבים, וכך גם אני פועל בתחום החינוך. הילדים שווים וכולם מקבלים באופן שווה את המגיע להם. רחובות, למשל, היא מהערים הראשונות בארץ שבהן בנות החינוך החרדי נגשו לבחינות הבגרות ואף הצליחו עם ציוניים גבוהים".

הזכרת את חברי המועצה. בקדנציה הנוכחית יש גם אופוזיציה שמשמיעה את קולה. מה דעתך על כך?

"הם עושים את עבודתם ואנו את עבודתנו. בסופו של דבר הציבור יבחן מי עושה ומי מדבר".

הסיעה שלך קיבלה את רוב הקולות בבחירות האחרונות. מה אתם עושים כדי להביא לצמיחת העיר במישורים נוספים מלבד תחום החינוך?

"העיר נמצאת בתהליך פיתוח מואץ וכל אחד מחברי הסיעה שלנו פועל בתחומו לקידומה ולמען מתן מענה לצרכים של התושבים. אבי קינד עובד במרץ בנושא התחבורה, עו"ד שמואל בר-דאנזאן בתחום הרווחה, אורית שרגאי בתחום הצרכים המיוחדים ואוה גור פועלת לקידום מעמד האישה. זו השנה הראשונה לקדנציה ואני בטוח שכולנו בסיעה נמשיך לפתח ולעשות. רוב האוכלוסייה החדשה שמגיעה לרחובות מגיעה בזכות החינוך. אני רואה את זה במספר גני הילדים שאנו צריכים לפתוח כל שנה. הייתי רוצה לראות את העיר ממשיכה להשקיע בחינוך ושבכל שנה ההשקעה תגדל יותר ויותר. ראש העיר באמת נותן לי את כל הגב והתמיכה בנושא הזה וזה לא מובן מאליו. זה לא המצב בכל עיר".

יאיר לפיד וחברי סיעתו של בלום

יאיר לפיד וחברי סיעתו של בלום

 

מפלגות ארציות פונות אליך בהצעות. לקראת הבחירות הארציות שוב עולה השאלה האם תצטרף לאחת מהן ותעבור לזירה הארצית.

"זה ממש לא מעניין אותי. אני עובד שנים במגזר המוניציפאלי ואני באמת בא לעבוד ולעזור לאזרח".

אתה רואה את עצמך כראש העיר הבא?

"אני אהיה ראש העיר הבא אחרי שראש העיר, שיזכה לעד 120, יבחר לפרוש".

רחמים מלול וזהר בלום

רחמים מלול וזהר בלום

 

במישור האישי, איך זה להיות בן 53?

"האמת, אני לא מרגיש אחרת. אני מרגיש צעיר בנפש, ממשיך בפעילות וקם כל יום עם מרץ חדש".

זהר בלום ומשפחתו ביום הגיוס של בתו

זהר בלום ומשפחתו ביום הגיוס של בתו

 

לסיום, מה אתה מאחל לעצמך?

"הכי חשוב – בריאות. עם כל השאר אני מסתדר בעצמי".

זהר בלום חוגג יום הולדת בבניין העירייה

זהר בלום חוגג יום הולדת בבניין העירייה


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דורית לוי

    אין ספק שאין ראוי ממך להיות ראש העיר הבא של רחובות.
    למרות חילוקי הדיעות המקצועיים ביננו, אני מאמינה שאתה הוא זה שיוכל ליצור המשכיות לתהליכי העשייה שנקבעו בשתי הקדנציות של רחמים.היית שם אז, ואתה שותף גם היום לעשיה משמעותית בתחומי החינוך,רווחה והבניה המתרחשים בשכונתי קרית משה.
    מנסיוני האישי כפעילה חברתית לא פעם התנגדת לרעיונות שהצגתי, אך מרגע שהשכלת ללמוד את החומר, ידעת גם לחזור מעצמך לטובת רווחתם ושלומם של אנשי השכונה. עלה והצלח!

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר