גינת כלבים (צילום אילוסטרציה: דודו בכר)
גינת כלבים (צילום אילוסטרציה: דודו בכר)

בעלי כלבים ברחובות: "גינות הכלבים בעיר – מציאות כואבת"

בעלי כלבים ברחובות טוענים כי גינות הכלבים בעיר אינן מספיקות לכמות ההולכים על ארבע ומוסיפים כי גם הגינות הקיימות מוזנחות ולא מכילות את כל המתקנים על פי הסטנדרט המקובל: "גינות הכלבים ברחובות הן למעשה ארגזי חול מוזנחים". בעירייה מגיבים: "נושא גינות הכלבים נמצא כעת בתהליך רה ארגון"

פורסם בתאריך: 10.7.19 07:38

-->

בעלי כלבים ברחובות טוענים כי גינות הכלבים בעיר אינן מספיקות לכמות ההולכים על ארבע, ומוסיפים כי גם הגינות הקיימות מוזנחות ולא מכילות את כל המתקנים על פי הסטנדרט המקובל.

בפנייה שהגיעה למערכת "ערים" מסבירים בעלי הכלבים: "העיר רחובות מתפתחת וגדלה, משפחות רבות מצטרפות ואיתן מגיעות חיות המחמד וביניהם כלבים. על פי נתוני הווטרינר העירוני ברחובות כ-9,000 כלבים, אבל רק 7 גינות כלבים משרתות אותם. 1,285 כלבים לגינה. ברחבי הארץ ובעולם השכילו מזמן להבין שגינות כלבים הן חלק מהתכנון העירוני ותרומתן לקהילה רבה: הן מסייעות לשמור על הניקיון, מייצרות מפגש בין האנשים ותורמות לחיזוק הקהילה".

מבצע אכיפת צואת כלבים

צילום אילוסטרציה

 

לפני מספר חודשים, כחלק מ"קורס לשינוי חברתי" במרכז לצדק חברתי ברחובות, קמה קבוצת פעולה ששמה לה למטרה להעלות את הנושא לסדר היום.

שרון בן ארי קרני, ממובילות הקבוצה, אומרת: "כיום, לצערנו, העיר אינה נותנת מענה לבעלי הכלבים והרחובות והפארקים מלאים בצואת כלבים. אין מספיק פחים ברחבי העיר ולפעמים הולכים גם שני ק"מ עד שמוצאים פח. עשינו עבודת שטח, עברנו גינה גינה, בדקנו וצילמנו את המתקנים השונים שצריכים להיות בכל גינה על פי הסטנדרט המקובל וכפי שמפורסם גם באתר העירייה. גינות הכלבים ברחובות הן למעשה ארגזי חול מוזנחים, בהם מתקנים שבורים, ללא הצללה, ללא מספיק מקומות ישיבה, לא בכולן יש ברזיות תקינות לכלבים וחסרות ברזיות לבעלי הכלבים".

יעל עינהר, מנחה במרכז לצדק חברתי, מוסיפה: "במרבית הגינות ניכר שלא היה תכנון מוקדם, אלא זה נעשה כלאחר יד. מבחינתנו מצב גינות הכלבים בעיר הוא חלק מחוויה כללית של רבים מהתושבים, שאין מספיק השקעה במרחב הציבורי ובניקיון העיר".

בסקר שמופץ בימים אלו בקרב תושבי העיר, עליו ענו בינתיים מאות אנשים, עולה כי ל-60% מבעלי הכלבים בעיר אין גינת כלבים בקרבת ביתם והם יוצאים לטייל עם כלבם ברחוב או בגינות שאינן ייעודיות לכך. 88% השיבו כי לו הייתה גינת כלבים בקרבת ביתם, הם היו הולכים אליה. על הסקר ענו גם אנשים שאינם בעלי כלבים, ורובם תומכים בהקמת גינות כלבים, שכן גם להם יש אינטרס שהכלבים ישוחררו בגינה ייעודית ולא בגינה הציבורית.

לדברי שרון בן ארי קרני ויעל עינהר, ההשקעה בגינות אינה גבוהה במיוחד ודורשת השקעה ראשונית ותחזוקה שוטפת מינימלית. כמו כן, הן מציעות מודל על פיו לכל גינה יהיו נאמני ניקיון אשר ידאגו לגינה ביום יום, עם חסות של חברות מהתחום תמורת המתקנים ועוד.

בעלי הכלבים מזכירים כי לפני מספר חודשים נסגרה גינת הכלבים ברחוב גורדון בלחץ השכנים, ולפניה נסגרה הגינה בבני משה מאותה סיבה.

"העירייה הבטיחה למצוא פתרונות חלופיים, ואף מדברת על הוספת 4 גינות, אבל לא ציינה מתי. ישנה חשיבות רבה למציאת פתרונות המשלבים את צרכי כל התושבים, גם אלו שאינם בעלי כלבים. ברור לכל שהנביחות מפריעות וכך גם הלכלוך. לפיכך קבוצות המאבק השונות בעבר וכיום מדברות על הקמת גינות בשטחים שאינם בין בניינים, אלא בשולי השכונה, תוך הגבלת שעות פעילות הגינה, דאגה לתחזוקה אשר תמנע מפגעי ריח, ועוד".

בניין בגורדון המרוחק 5 מטרים בלבד מגינת הכלבים

בניין בגורדון המרוחק 5 מטרים בלבד מהשטח ששימש לגינת הכלבים

 

מיכל מזור, גם היא ממובילות הקבוצה, מסכמת: "בימים הקרובים נתחיל לסכם את נתוני הסקר, לאסוף את כל החומרים ולהכין לעירייה המלצות כיצד לשפר את המצב הקיים. לפני מספר שבועות נפגשנו עם נציגי בעלי כלבים מכל רחבי העיר כדי לשמוע ולהשמיע, ואנו מקווים לפגוש אוזן קשבת. חשוב לקחת בחשבון את התוכניות לפיתוח העיר ולהקצות מראש שטחים לגינות הכלבים".

תגובת עיריית רחובות: "כחלק מהעשייה בתחום הגינון, נושא גינות הכלבים נמצא כעת בתהליך רה ארגון. על הפרק הוספת 3 גינות כלבים בשנת 2020.
 גם לגינת הכלבים ברחוב גורדון שבוטלה נבחנות חלופות במרחק הליכה סביר, ובנושא זה מינה ראש העיר את סגנו, עו"ד יניב מרקוביץ', למציאת פתרון.
בימים אלה אנו מצויים בתהליך של איתור שטחים לגינות כלבים נוספות. בסיומו נפרסם מפה עם פריסה מדויקת של כל גינות הכלבים בעיר".

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עידן

    אני גר בשיכון סלע וצריך לסוע עם הכלב שלי עד רחובות החדשה כדי שהוא יהנה לשחק עם כלבים אחרים, פשוט בדיחה

  2. רחמיםלאידע

    מי שחושב שהעייריה עשתה/עושה משהו בנושא הגינות חי באשליות – כבר 10 שנים אנחנו שומעים שיש עשייה בתחום…

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר