גינת כלבים (צילום אילוסטרציה: דודו בכר)
גינת כלבים (צילום אילוסטרציה: דודו בכר)

העירייה התחשבה בדיירי גורדון וסגרה את גינת הכלבים ברחוב. כעת מגיעה מחאת בעלי הכלבים

כ-150 תושבי גורדון שסבלו מגינת כלבים המהווה לדבריהם מפגע סביבתי חמור פנו לעירייה בבקשה לסגור את המקום. העירייה נענתה לבקשותיהם וכעת קמה מחאה מהצד השני. בעלי הכלבים: "אנחנו קוראים לעירייה לפתוח את הגינה בגורדון עד מציאת פתרון אחר, גם אם בשעות מצומצמות יותר"

פורסם בתאריך: 19.12.18 08:06

-->

כפי שנחשף ב"ערים", לעיריית רחובות הגיעו באחרונה עשרות מכתבים ופניות מתושבי רחוב גורדון בעיר, בטענה לגינת כלבים המהווה לדבריהם מפגע סביבתי חמור. מדובר בגינת כלבים עירונית הממוקמת ברחוב גורדון 43 – במרכז העיר המאופיין הן באוכלוסייה צפופה והן בריכוז גבוה של בעלי כלבים.

במכתבים שנשלחו לראש העירייה רחמים מלול, למנהל אגף הגינון ועיצוב הסביבה יוסי כפיר, הווטרינר העירוני אבי צרפתי ומבקר העירייה נפטלי אקרמן, נטען בין היתר: "בשנה האחרונה חל גידול משמעותי במספר הכלבים וכן בתופעות הלוואי הקשות הנגזרות מכך: ריחות צחנה קשים מנשוא, זבובים ומזיקים אחרים, בשל הפרשות הכלבים. בנוסף התושבים סובלים מרעשים בלתי פוסקים בשעות המנוחה הקבועות בחוק. שגרת חיי התושבים באזור הפכה לבלתי נסבלת – דבר המחייב את טיפולה המיידי של עיריית רחובות".

גורם בעירייה אישר כי הגיעו אליהם עצומה עם חתימות של יותר מ-150 דיירים ועשרות מכתבים הכוללים תלונות מפורטות על מטרדי רעש, לכלוך, ריח ומזיקים. בעקבות הפניות מנהל אגף הגנים ועיצוב הסביבה, יוסי כפיר, נפגש עם נציגי התושבים, היה קשוב לדברים והעביר את המסרים שלהם באופן אישי לראש העיר רחמים מלול. גם מלול עצמו הבין כי גינת הכלבים במיקומה הנוכחי גורמת לעגמת נפש, והחליט להיענות לבקשות. השבוע נסגרה גינת הכלבים.

יוזמי המחאה, המאושרים מהיענות העירייה לטענותיהם, אמרו השבוע ל"ערים": "קשה להסביר איזה עוול תוקן פה. העירייה פשוט עשתה חסד עם 151 מתושבי השכונה".

בניין בגורדון המרוחק 5 מטרים בלבד מגינת הכלבים

בניין בגורדון המרוחק 5 מטרים בלבד מגינת הכלבים

 

מנגד, תגובת בעלי הכלבים לא איחרה לבוא ומאז סגירת גינת הכלבים ישנה סערה בשכונת היקב. איתי, תושב השכונה, מסביר: "בעירייה אמרו לפני כשבועיים שהם מחפשים מקום חלופי לגינה ולא יסגרו את הגינה בגורדון לפני שימצאו מקום שכזה. ביום שני האחרון הגיע עובד עירייה עם מנעולים וסגר את שערי הגינה, ללא מציאת גינה חלופית, ללא התראה, והותיר יותר מ-80 בעלי כלבים מיותמים מגינה ומפתרון אלטרנטיבי, ביניהם אנשים מבוגרים שהגינות הבודדות האחרות מאוד רחוקות להם".

הגינה במיקומה הנוכחי מאוד הפריעה לחלק מתושבי השכונה, כולל לבעלי כלבים.

"אנחנו קוראים לעירייה לפתוח את הגינה בגורדון עד מציאת פתרון אחר, גם אם בשעות מצומצמות יותר. פתחנו עצומה וביקשנו כ-200 חתימות כנגד העצומה של הדיירים לסגירת הגינה, שכללה 150 חתימות. בתוך חצי יום עברנו את רף ה-200 חתימות ואנחנו ממשיכים לספור".

בעצומה המדוברת נטען כי בעלי הכלבים מתחשבים בדיירי האזור. בין היתר נכתב בה כי "באי הגינה מאוד מבינים את דיירי הבניינים ולכן מקפידים לשמן בעצמם את השערים של הגינה על מנת שלא יחרקו, לנקות באופן יזום גללים מהגינה, וכן להקפיד על שעות הכניסה הנקובות. באזור שמאוכלס בצפיפות כמו באזור שכונת היקב, חשוב שיהיה מקום לטיול עם הכלבים, על מנת שלא יפריעו לעוברים ושבים ויוכלו לשחק בחופשיות".

הנושא כבר הגיע לפתחם של חברי המועצה איטל בציר אלשיך ופנחס הומינר, שצפויים להגיע לשכונת היקב ב-26.12, להיפגש עם בעלי הכלבים ועם הדיירים הסמוכים, לסייר בשכונה ולנסות למצוא פתרון שיניח את דעת כולם.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר