סמ"ר י' על רקע המסוק
סמ"ר י' על רקע המסוק

"מכונאי מוטס זה לוחם אווירי, זה לקחת חלק בפעילות מבצעית ולהציל חיים"

סמ"ר י', בן 21 מרחובות, יסיים בשבוע הבא את קורס המכונאים המוטסים של חיל האוויר כאחד החניכים הראשונים שאותרו לתפקיד המובחר עוד לפני גיוסם לצבא

פורסם בתאריך: 4.7.19 07:26

-->

ביום רביעי בשבוע הבא (10.7) יגיע לסיומו קורס מכונאים מוטסים מספר 42 של חיל האוויר. הקורס, שאורך כשמונה חודשים, מחולק לשלושה שלבים וזוהי הפעם הראשונה שמסיימים אותו חניכים שאותרו לתפקיד המובחר עוד לפני גיוסם לצבא.

אחד מאותם חניכים הוא סמ"ר י', בן 21 מרחובות. י' נולד בבלארוס ועלה לארץ בגיל חצי שנה ביחד עם משפחתו. י' הוא הבכור במשפחה. אמו נינה היא אחות והוא אח לסימון בן ה-20, לירון בת ה-6 ורועי בן ה-5. הוא למד בבית הספר בתל נוף והרחיב מגמת חשמל, וכיום הוא בעל תעודת הנדסאי חשמל.

"מכונאי מוטס זה לוחם אווירי, זה לקחת חלק בפעילות מבצעית ולהציל חיים", הוא אומר. "הצלת חיים זה ערך עליון בתפקיד והקורס נותן העצמה אישית, יצירתיות וערכים. הקורס לקח אותי לקצה ובזכותו למדתי להכיר את עצמי מחדש".

מכונאי מוטס הינו חלק מצוות האוויר הנכלל במסוק לצד הקברניט וטייס המשנה, והוא מפקד תא המטען של מסוק הסע"ר. בין אחראיות התפקיד: הפעלת מערכות המשימה, תפעול תא המטען והמערכות בתא הטייס, זיהוי תקלות וסיווגן תוך כדי טיסה. בנוסף המכונאי אחראי על העמסת, הושבת והורדת לוחמים, נוסעים או פצועים אל המסוק וממנו, ומסייע לצוות בהכנת משטחי נחיתה. כמו כן, המכונאי המוטס הוא איש המערך הטכני המאומן בטיפול בתקלות המסוק, בביצוע סבב אחזקה ובדיקות כתנאי להמשך המשימה, כאשר המסוק מחוץ לבסיס האם.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד תותח. גאווה.
    בחור איכותי ומוכשר.
    ב ה צ ל ח ה.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר