מגרש הספורט החשוף בשכונת רחוב המדע
מגרש הספורט החשוף בשכונת רחוב המדע

תושבי רחובות המדע ורחובות החדשה דורשים הצללה במגרש הספורט השכונתי

תושבי שכונת המדע טוענים כי מגרש ספורט הממוקם בפינת רחוב צ׳חנובר נותר מיותם רוב שעות היום, מאחר ואין בו הצללה. גם ברחובות החדשה משוועים לצל במגרש שבפארק גבעת האהבה

פורסם בתאריך: 4.7.19 07:32

-->

תושבי שכונת המדע טוענים כי מגרש ספורט הממוקם ליד שבט הצופים בפינת רחוב צ׳חנובר נותר מיותם רוב שעות היום, מאחר ואין בו הצללה.

בוועד השכונה, שמנסה לטפל בנושא מול העירייה כבר כמעט שנה שלמה, מסבירים: "המגרש משמש את כלל תושבי שכונת המדע / אחוזת הנשיא ושכונת אזורי ויצמן. כמו כן המגרש משמש את פעילות הצופים. הבעיה היא שבימים חמים המגרש נותר ללא שימוש בגלל השמש הישירה והקרינה החזקה. פתחנו פנייה כבר בשנת 2018 בבקשה לדאוג להצללה, אבל לא קיבלנו מהעירייה תגובה רשמית, אפילו לא תגובה של סירוב".

כיצד פניתם לעירייה?

"נעשו עשרות פניות בווטסאפ ובטלפונים לגורמים שונים בעירייה. נאמר לנו שאין תקציב בסוף שנת 2018 וסיכמנו שננסה שנית ב-2019. בתחילת השנה נעשתה פנייה דרך חברת המועצה איטל בציר אלשיך, שסייעה לנו רבות בקידום הבקשה ואף דאגה שיגיע אדם מטעם העירייה לפגישה עם נציגת הוועד מירב פלברג. הוא הקשיב לבקשות הוועד, בדק, הביא צוות שמדד את המגרש והעביר בקשה להצעת מחיר להצללה. להבנתנו הצעת המחיר הועברה לראש העיר אבל מעולם לא התקבלה תגובה רשמית שלו לבקשה הזו".

יש אלטרנטיבות אחרות לתושבי האזור?

"יש עוד מגרש אחד בלבד בשכונה שפתוח, בבית הספר פרחי המדע. בדה שליט עמוס מאוד, בבכור לוי גם כן המגרש לא מוצלל, בניצני המדע סגור רוב הזמן עקב ונדליזם שהיה שם כשהמקום נפתח מעבר לשעות הלימודים".

בוועד השכונה מסכמים: "המגרש בפינת צ'חנובר קיים לפחות 6 שנים והוא מטופל היטב, עם החלפת סלים, ניקיון השטח והטיפול בשעון התאורה, אבל ממש מאכזב שהוא לא נותן מענה בימי הקיץ, במיוחד כשבני הנוער נמצאים בחופשה".

בעיית היעדר ההצללה במגרשים היא לא נחלת הבלעדית של תושבי שכונת המדע וגם בשכונות אחרות בעיר סובלים התושבים מהשמש הקופחת בשעות היום. כך למשל, בשכונת רחובות החדשה פארק גבעת האהבה הינו שטח רחב ידיים הכולל מדשאות עם עצים ומתקנים שמעליהם מתקני הצללה, בעוד מגרש הספורט חשוף כולו לשמש.

תושבת רחובות החדשה אומרת ל"ערים": "הפארק הזה שוקק חיים, עם משפחות וילדים מכל הגילאים, אבל הילדים ובני הנוער שמשחקים כדורגל או כדורסל במגרש הספורט הצמוד פשוט נשרפים בשמש. אני כבר לא מאשרת לילדים שלי לשחק במגרש בשעות היום".

תושב אחר מהשכונה מוסיף: "עשו כאן בפארק המון דברים טובים – יש פה מדשאות, מתקני משחקים וכושר, בריכת דגים ואפילו גינת כלבים. הצללה של מגרש הספורט תהפוך את החוויה פה למושלמת. נכון לעכשיו בחודשי הקיץ השימוש במגרש בשעות היום פשוט הופך לסיוט".

מגרש הספורט ברחובות החדשה

מגרש הספורט ברחובות החדשה

 

מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "כחלק מתוכנית מתקני הספורט בעיר, העירייה דואגת להצללת המגרשים. מגרשי הספורט אשר משויכים לבתי ספר זוכים לקדימות מבחינת הצללה, כיוון שבמגרשים הבית ספריים יש פעילות כל היום, ולא רק בשעות הערב או בחופשות. בשנתיים האחרונות שלושה מגרשים באזור רחובות המדע קורו בקירוי מלא להצללה: מגרש ביה"ס דה שליט ומגרש פרחי המדע, המגרש של ביה"ס ניצני המדע הוקם כולל קירוי.

"המגרש בגבעת האהבה עבר ציפוי מחדש, הותקנו בו שני סלים ושני שערים והוא פעיל מאוד ונותן מענה לתושבי השכונה.

"ישנם מספר מגרשים בבתי ספר שעלינו להשלים את הקירוי בהם, ולאחר מכן נדאג לקרות גם את מגרשי הספורט הציבוריים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר