הפגנת מחאת הרב הספרדי (צילום: אנה גיא)
הפגנת מחאת הרב הספרדי (צילום: אנה גיא)

בכיר במשרד הדתות: "הסיכויים למנות עוד השנה רב ראשי ספרדי נוסף בעיר רחובות אפסיים"

נראה כי בעירייה ייאלצו לדחות את בחירת הרב הספרדי בכשנה וחצי. זאת מאחר ובשנת בחירות לרשויות המקומיות לא ניתן לפתוח בהליך שכזה

פורסם בתאריך: 10.8.17 07:00

-->

מבדיקה שערך עיתון "ערים" עולה כי אם בתוך שבועיים לא יחלו בהכנות ובפעולות המקדימות לבחירת רב ראשי לעיר רחובות, שמתוכנן להתווסף לרב הראשי האשכנזי בעיר, נראה כי בעירייה ייאלצו לדחות את בחירת הרב הספרדי בכשנה וחצי. זאת מאחר ובשנת בחירות לרשויות המקומיות לא ניתן לפתוח בהליך שכזה.

גורם ברבנות הראשית אישר השבוע את הדברים, וציין כי עד לתאריך ה-28 באוקטובר יש לסיים את הליך בחירת הרב הספרדי. הבעיה היא שהפעולות הנדרשות לבחירת הרב אורכות מינימום חודשיים, שבהם יש לאשר את הגוף הבוחר, המורכב מנציגים של כשמונה בתי כנסת וכן מנציגי ציבור ונציגים נוספים שנבחרים על ידי הרבנות הראשית.

האחראי על נושא הבחירות במשרד הדתות, חזקיהו סאמין, הסביר השבוע מדוע הסיכויים למנות עוד השנה רב ראשי ספרדי נוסף בעיר רחובות אפסיים: "לפי הנהלים המקובלים בחוק, בשנת בחירות לא פותחים בהליך שכזה. יש מניעה להתחיל בהליכים הללו בשנת בחירות. אם הבחירות המקומיות אמורות להתקיים בחודש נובמבר, אז לא נותר הרבה זמן, רק כשבועיים או שלושה, כי התהליך הזה לוקח זמן ולא נוכל לבצע אותו בצורה מהירה. יש תקנון שכולל פרסום במשך שלוש שבתות, יש הליך של בחירת הגוף הבוחר שמורכב מכל מיני נציגויות, זה לוקח זמן".

מי שבוודאי ישמחו לשמוע על הדחייה המסתמנת הם אנשי המחאה כנגד מינוי רב ראשי ספרדי בנוסף לרב האשכנזי ברחובות. הסוגיה המדוברת עוררה שיח ציבורי ומחאה שהלכה והתעצמה מאז שעבר האישור למינוי רב נוסף במועצת העיר. מובילות המחאה איטל בציר אלשיך ומרב פלברג הצליחו לרתום למאבק אלפי תושבים ובהם סלבס מקומיים, שקראו לראש העיר רחמים מלול לחזור בו מהחלטתו ולמנוע את הוצאת הכספים המיותרת, לטענתם, בסכומים של מאות אלפי שקלים מקופת העירייה. במסגרת המאבק אף נערכו מספר הפגנות והתקיימו פגישות עם נבחרי ציבור, אלא שכל הפעולות הללו לא הובילו לביטול המהלך. כעת ייתכן כי התהליך יידחה בשל קוצר הזמן שנותר עד לכניסה לשנת הבחירות לרשויות המקומיות.

הפגנת מחאת הרב הספרדי (צילום: אנה גיא)

הפגנת מחאת הרב הספרדי (צילום: אנה גיא)

 

יעל בק בהפגנה נגד הרב הספרדי. היחידה שהגיעה להפגנה מבין חברי המועצה

יעל בק בהפגנה נגד הרב הספרדי. היחידה שהגיעה להפגנה מבין חברי המועצה

 

מירב פלברג (צילום: יח"צ)

מירב פלברג (צילום: יח"צ)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר