שכונת אושיות (צילום: ארז שרווינטר)
שכונת אושיות (צילום: ארז שרווינטר)

באושיות טוענים להזנחת המרכז הקהילתי של חוויות. נציג הוועד גיא גירחש: "נמאס מהדיבורים, עוברים למעשים"

נציג ועד הפעולה בשכונת אושיות, גיא גירחש, מבכה את העובדה כי מבנה של רשת חוויות שנסגר ברחוב מבצע ליטני צפוי לעבור לבעלות פרטית: "במקום לשמור ולתמוך ב-1,400 ילדים ובני נוער בשכונת אושיות גורמים להם לעזוב את השכונה". ברשת חוויות מגיבים: "על המפעיל לעמוד בתנאי מכרז קשיחים ביותר על מנת לוודא כי המעון יעמוד בכל התנאים המחמירים"

פורסם בתאריך: 19.6.19 08:08

-->

נציג ועד הפעולה בשכונת אושיות, גיא גירחש, טוען כי מבנה של רשת חוויות שנסגר ברחוב מבצע ליטני, שאמור לעבור לבעלות פרטית, מסמן את יחס העירייה והרשת לשכונה. כעת הוא קורא לנציגי רשת חוויות והעירייה להיפגש עם נציגי התושבים על מנת לייצר תוכניות מעשיות ומדגיש: "נמאס מהדיבורים, עוברים למעשים".

גירחש: "הנהלת רשת חוויות לא הסכימה לשפץ את המקום כך שיהיה ראוי לשימוש. זה מבנה ללא כיורים, יש שם צואה של בעלי חיים, הביאו מנהלת ברבע משרה, הסייעות לא עבדו כמו שצריך, אז איך תושבים ירשמו את ילדיהם למקום כזה? ניהלנו מאבק ולמרות התנאים הקשים נרשמו 12 תלמידים. נוצר מצב שבסופו של דבר רשת חוויות החליטה לסגור את המקום לאחר שנים רבות של הצלחה. עכשיו תושבי השכונה, שחלקם הגדול משפחות מעוטי יכולת, נאלצים לשלוח את ילדיהם אל מחוץ לשכונה".

גיא גרחיש

גיא גירחש

 

עוד מוסיף גירחש: "במקום לשמור ולתמוך ב-1,400 ילדים ובני נוער בשכונת אושיות גורמים להם לעזוב את השכונה. אם המקום יועבר לבעלות פרטית זה יכול לגרוע עוד יותר, כי התשלומים יהיו גבוהים ואף משפחה לא תרשה לעצמה להוציא סכומים כאלה. עשינו סקר שמטרתו לשקף את צרכי השכונה בצורה יותר ממוקדת ויעילה. מהנתונים שאספתי באופן אישי מצאתי שהמצב הסוציואקונומי הוא 5, זהה לשכונת קרית משה. מבחינת מצב הגירת משפחות לשכונה וחתך הגילאים אנחנו זהים לשאר השכונות. אי אפשר לבוא היום ולומר שאין אצלנו ילדים ונוער. יש נתונים והכל על פי הלמ"ס. למרות הנתונים אנחנו לא מקבלים את התנאים הנדרשים. אין לנו מנהלת מתנ"ס בפועל, אלא רק רכזת. אין רכז נוער ומרכז הנוער היה סגור שנתיים בגלל בנייה בסמוך".

מה אתה מציע?

"אני חושב שהנהלת עיריית רחובות צריכה להגיע לשכונה. שמנהלי האגפים יבואו להיפגש עם פעילי השכונה. יש לנו קבוצה מאוד פעילה ואכפתית, אבל הפעם צריך לעשות מעשים ולא להסתפק בדיבורים. אנחנו שמונה שנים רק מדברים והגיע הזמן למעשים".

מרשת חוויות נמסר: "מדובר במקור במעון של נעמ"ת, ששופץ על ידי רשת חוויות ועבד במשך כמה שנים. יו"ר הרשת בחן את המקום והוחלט לצאת במכרז לספק חיצוני. על המפעיל לעמוד בתנאי מכרז קשיחים ביותר על מנת לוודא כי המעון יעמוד בכל התנאים המחמירים. למרכז הקהילתי אושיות מונתה מנהלת זמנית במשרה מלאה. מעבר לכך, יו"ר רשת חוויות ביקש להיפגש עם נציג הוועד כדי לשמוע ולדון בדברים, אולם נציג הוועד דחה את הפגישה פעמיים. נשמח לפעול בשיתוף פעולה לטובת פיתוח מענה לצרכי התושבים ככל הנדרש".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר