אחד השלטים השנויים במחלוקת ברחוב חיש אחרי שנתלש והושחת

תמה הסובלנות: הושחת אחד השלטים שהוצבו ברחוב חיש ובו בקשה לנסוע בדרכים חלופיות בשבתות ובחגים

יומיים בלבד לאחר חשיפת "ערים" על הצבת שני שלטים שנועדו למזער חילול שבת וחגים ברחוב חיש, אלמונים הסירו את אחד השלטים ושברו אותו

פורסם בתאריך: 31.5.19 06:58

-->

לפני יומיים (רביעי) נחשף ב"ערים" כי תושבי רחוב חיש ברחובות הופתעו לגלות כי בתחילת הרחוב הוצבו שני שלטים ובהם נכתב: "נהג/ת נכבד/ה, בשבתות ובמועדי ישראל השתדל לנסוע בדרכים חלופיות". השלט, שאינו חתום על ידי אף גורם רשמי בעירייה, כולל בפינה את הביטוי בס"ד, אך גם בלעדיו ברור כי מי שעומדים מאחוריו הם גורמים דתיים אשר מבקשים למנוע או לפחות למזער חילול שבת וחגים בשטח הציבורי שבאזור.

תושבי השכונה מספרים כי מאז הפרסום הפכו השלטים לנושא השיחה המרכזי, וגם בשאר חלקי העיר העניין עורר דיונים ערים ומחלוקות: האם מדובר בהדתה או בבקשה לגיטימית שבסך הכל דורשת התחשבות מצד השכנים החילוניים.

עוד לפני הפרסום, אחד השכנים שנחשף לשלט אמר ל"ערים" בכעס: "רחוב חיש הוא לא רחוב פרטי והוא לא שייך לקהילה זו או אחרת. חסידות קרעטשניף, עם כל הכבוד לה, לא יכולה לכפות על התושבים את זמני הנסיעה או להציע לנו מתי ואיך לנסוע, ובטח שהם לא יכולים לייעץ לנו להשתמש בדרכים חלופיות. זו חוצפה מצדם שהם תלו שלט כזה. מעניין איך בעירייה אישרו להם להתקין את השלטים האלה. אנחנו ברחובות, לא בבני ברק. אם הם רוצים לשנות חוקים שיעשו זאת בתוך בתיהם ולא ברחוב ציבורי".

מהעירייה נמסר כי "בעיריית רחובות נתקבלה פניה מסודרת מתושבי רחוב חיש עם שלושה סעיפים: הפיכת הסדרי התנועה ברחוב, הצבת מחסום בשבת והצבת שילוט המורה לציבור להתחשב. שני הסעיפים הראשונים נדחו ואושר הסעיף השלישי להצבת שילוט לא מחייב. נציין כי ברחוב חיש קיים כולל עם ריבוי תלמידים בשבת ומדובר בשילוט לא מחייב".

חברת המועצה מטעם רחובות חופשית – מרצ, איטל בציר אלשיך, שבין היתר הייתה ממובילות המאבק נגד שני רבנים לעיר אחת, התייחסה לנושא בסובלנות ואמרה ל"ערים": "ראשית, השלט אינו מחייב. מי שרוצה לכבד את תושבי האזור במקטע של אזור חרדי – שבו כולל ובתי כנסת של ישיבת קרעטשניף, יוכל במקום לנסוע ישר אל תוך האזור החרדי לפנות פשוט ימינה לרחוב הנוטר ומיד ימינה לרחוב הפלמ"ח. מדובר בסיבוב שאורך 2 דקות ולכן איני רואה בכך כל בעיה".

כך או כך, יש מי שלא קיבלו את השלט בשוויון נפש והלילה אחד השלטים נתלש מהעמוד עליו הוא נתלה והושחת על ידי אלמונים.

רחוב חיש אחרי שאחד השלטים השנויים במחלוקת נתלש והושחת

 

רחוב חיש והשלטים שהוצבו בו

כך נראה רחוב חיש לפני יומיים, בטרם השחתת אחד השלטים

אחד השלטים שהוצבו ברחוב חיש

אחד השלטים שהוצבו ברחוב חיש


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

3 תגובות
  1. לא ליוזמות חסימה, שכל אחד ישמור שבת עצמאית

    כך מתחילים לקבוע עובדות בשטח

  2. אמת

    למה ברחוב של ראש העיר זה בסדר לסגור את הכביש ובאזורים שברור שהרוב המוחלט שם שומרי תורה ומצוות לא סוגרים. זה לא ציר מרכזי ולא כלום ניתן להשתמש בדרך חלופית . כל העיניין הזה של החילונים זה סתם להכעיס ולחשוב שהם שולטים בכול. אז זהו שלא ובע"ה עוד רחובות יסגרו בשבת באזורים בהם הרוב המוחלט הוא שומר תורה ומצוות כמו שבהרצל הם כופים עצמם על הכלל ופותחים מסעדות ופאבים . ואם יש באזור הזה שומר תורה שזה מפריע לו זה יעניין מישהו ודאי שלא . אז אותו הדבר באזורים שהרוב שומר תורה ומצוות

  3. חילול שבת בידי אחרים אינו כפייה על שומרי שבת

    יש אנשים שלא מבינים את משמעות המילה כפיה. כפיה זה כשמכריחים אותך לעשות משהו בניגוד לרצונך. להכריח אותך לסגור בשבת זו כפיה. לאפשר לך לפתוח בשבת זו לא כפייה כי לא מכריחים אותך. ולגבי השומר תורה שמפריע לו שברים ומסעדות בהרצל בפתוחות בשבת אין בכך שום כפייה. מפריע לך? תלך במסלול אחר וגם לראות עסק פתוח בשבת לא כופה עליך לחלל שבת, לשמוע אוטו עובר ברחוב לא כופה עליך לחלל שבת. וגם מה בעצם ההבדל בין לראות מסעדות פתוחות בהרצל בשבת לבין מכוניות שנוסעות בהרצל בשבת…אחד מפריע ואחד לא? הרי שניהם חילול שבת.
    הבעתיות בלסגור רחוב שרוב מוחלט של הדיירים שלו שומרי שבת הוא בכך שיש כאן כפייה על המיעוט החילוני של הרחוב. מספיק שיש דייר חילוני אחד ברחוב אם הוא רוצה ליסוע לאיזה מקום בשבת אז הוא לא יכול כי הרחוב סגור, אם הוא עובד במשמרת לילה בשישי ומנסה לחזור הביתה בשבת בבוקר כדי לישון, הוא לא יכול כי הרחוב שלו חסום. כאן מדובר בכפייה ובפגיעה בזכות חופש התנועה.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר