כוחות הכיבוי וההצלה בזירה בגדרה (צילום: דוברות מד"א)
כוחות הכיבוי וההצלה בזירה בגדרה (צילום: דוברות מד"א)

בעלי צרכים מיוחדים חולצו מהוסטל שעלה באש בגדרה. הראשונים להגיע אל הילדים היו השכנים

בהוסטל לילדים עם אוטיזם ברחוב פינס שבגדרה פרצה שריפה בשל קצר חשמלי. אחד השכנים ל"ערים": "המטפלת הייתה במצוקה וצעקה. נכנסנו דרך הדלת האחורית, פתחנו אותה והתחלנו להוציא את הילדים"

פורסם בתאריך: 30.5.19 02:50

-->

סמוך לשעה 22:30 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב איילון על שריפה בהוסטל לילדים עם אוטיזם ברחוב פינס בגדרה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים קפלן 14 נפגעים בגילאי 15-30 במצב קל בהכרה מלאה לאחר ששאפו עשן.

פראמדיק מד"א אלישע ארזואן: "כשהגעתי למקום חברתי לצוות הכבאים הראשון שהגיע לזירה. עשן סמיך עלה מתוך המבנה והכבאים מיד נכנסו פנימה על מנת לחלץ את הלכודים. בשלב הראשון העברנו מספר צעירים מעל הגדר ובהמשך, כשהתאפשר והחומה של המבנה נפרצה, חילצנו נפגעים נוספים. 4 צעירים שהיו לכודים בקומה השנייה חולצו גם כן לאחר סריקה במבנה כשהם סובלים משאיפת עשן. הכוחות הגדולים של מד"א שהגיעו למקום בדקו את כל הנפגעים שהיו בהכרה מלאה וסבלו משאיפת עשן ופינו אותם לבית החולים קפלן כשמצבם יציב".

ארי שמש, חובש באיחוד הצלה שטיפל בנפגעים בזירה, הוסיף: "עקב העשן ואופי האירוע נכנסנו מספר רב של חובשים לסייע לכוחות הכיבוי להוציא את כלל החוסים מהמבנה כשהם בהכרה וסובלים מבעיות נשימה קלות עקב שאיפת עשן".

השרפה פרצה ככל הנראה בגלל קצר חשמלי שהיה בהוסטל, וחברת החשמל הגיעה לטפל באירוע ולברר כיצד נגרם.

אנשי חברת החשמל מבררים מה גרם לשריפה

 

ל"ערים" נודע כי הראשון להגיע ולחלץ את הלכודים בהוסטל היה מאור קוגמן, שכן שראה את הלהבות. הוא ושכנים נוספים נכנסו מיד לבית בדלת האחורית, שהיה ידוע להם מהיכרות עם המקום כי היא פתוחה, וחילצו את הילדים. במקביל שכנים הזעיקו את המשטרה והכבאים שהגיעו תוך פחות מארבע דקות השלימו את מלאכת החילוץ.

השכן שחילץ את הילדים מספר: "ראינו להבות בכניסה לבית, מחוץ לדלת, והעשן נכנס פנימה. המטפלת הייתה במצוקה וצעקה. נכנסנו דרך הדלת האחורית, פתחנו אותה והתחלנו להוציא את הילדים. כולם ישנו וכשהרמנו אותם הם התחילו להרביץ. פינינו אותם לחצר של שכן והכבאי אלדד נכנס והתחיל לשבור שם את הדלתות וחיפש את הילדים במקצועיות מדהימה ובנחישות מטורפת. אביה, שוטרת שקטנה יותר מהילדים, הרימה אותם ועשתה עבודה מדהימה".

כוחות הכיבוי בפעולה (צילום: דוברות איחוד הצלה)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל כך שמחה שהם חולצו. יש לי אח אוטיסט וכולי דמעות שקראתי מהתרגשות שהם חולצו וכל הכבוד לשכן לשוטרת לכבאים ולכל מי שעזר לחלץ אותם!!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש עדיין חוסה אחד מהשריפה בהוסטל בגדרה מאושפז בקפלן מורדם ומונשם… תתפללו למענו לרפואה שלמה

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר