הפנינג תושווים
הפנינג תושווים

מרגש: מאות מבקרים הגיעו להפנינג 'תושוווים' שנערך ברחובות להעלאת המודעות לשוויון זכויות לאנשים עם מגבלה

צפו בווידאו ובתמונות המרגשות: הפנינג 'תושוובים' להעלאת המודעות לאנשים עם צרכים מיוחדים נערך בחוויות שוויץ המדע ונחל הצלחה ענקים עם מעל ל-600 מבקרים שנהנו משפע פעילויות ודוכנים, הופעת ריקודים על כסאות גלגלים, משחק כדורסל עם זוכי ה"ספיישל אולימפיקס" באבו דאבי, ועוד

פורסם בתאריך: 29.5.19 10:58

-->

בחוויות שוויץ המדע נערך אתמול (שלישי) הפנינג 'תושוובים', הפנינג חוויתי לכל המשפחה שמטרתו לקדם את המודעות לשוויון זכויות לאנשים עם מגבלה. הקהל הרחב שהגיע בהמוניו פגש, חווה, ראה וטעם ממיטב התוצרת של אנשים שונים עם מגבלה, באמצעות דוכני הפעלה חווייתיים המדגימים את אתגרי היום יום של אנשים עם מגבלה, דוכני יצירה, הכנת כדורי שוקולד, למידת שפת הסימנים, הופעת ריקודים על כסאות גלגלים, משחק כדורסל עם זוכי התחרות הבין לאומית "ספיישל אולימפיקס" באבו דאבי, ועוד.

ההפנינג, שנערך זו השנה השנייה, מאורגן על ידי 'קהילה נגישה' רחובות בשותפות שולחן עגול של כלל הארגונים העוסקים בצרכים מיוחדים בעיר. באירוע הושקעה כמעט שנה של עבודת הכנה בהובלת צופית גולן, יו"ר ועד ההורים העירוני, חברת המועצה אורית שרגאי, מחזיקת תיק האוכלוסיות המיוחדות, עו"ס סלי טוביאק מאגף הרווחה, אסנת לוי מנהלת מרכז חוויות שוויץ המדע, ורכזת האוכלוסיות המיוחדות ברשת חוויות, גלית אלבג.

במקום נכחו כ-600 מבקרים, ילדים והורים, וביניהם חברי המועצה אורית שרגאי, אוה גור, שמואל בר-דאנזאן, יו"ר רשת חוויות וחבר המועצה אמיתי כהן, ממלא מקום מנכ"ל רשת חוויות צביקה מדהלה, יו"ר אקי"ם רחובות, אבי לנצמן, רייזי קירשנשטיין מנהלת מכון 'חיוך שלו', ואחרים.

אבי לנצמן, שמוליק בר דאנזאן, אוה גור, צופית גולן, אסנת לוי, אורית שרגאי, גלית אלבג

אבי לנצמן, שמוליק בר דאנזאן, אוה גור, צופית גולן, אסנת לוי, אורית שרגאי, גלית אלבג

 

אמיתי כהן, צביקה מדהלה ואסנת לוי

 

בין הדוכנים היה אפשר למצוא את מרים כהן הרחובותית, נערה אוטיסטית בת 17 שאינה מדברת, אך מתקשרת על ידי כתיבה. מרים אף כתבה את הספר 'ממלכת האוטיסטים'. לשאלה על מה הספר ענתה מרים באייפד: "על ממלכה של אוטיסטים. אני מתאמצת להשתלב בחברה הרגילה".

היית רוצה שתהיה ממלכה של אוטיסטים במציאות?

"לא, הייתי מעדיפה להיות רגילה".

תשובתה של מרים כהן

 

אילנה, נפגעת נפש מהדוכן של עמותת עמיתים, אמרה: "אני מקבלת סיוע מהעמותה והסיוע שניתן לי הוא נהדר, למשל הסבסוד של הופעות משלב אותי עם אנשים בלי בעיות על רקע נפשי. אני לומדת לנגן על אקורדיון בסיוע העמותה".

בהפנינג היו כאמור גם דוכני הפעלה חווייתיים להמחשת האתגרים עמם מתמודדים יום יום בעלי הצרכים המיוחדים. בין הדוכנים ניתן היה לראות דוכן להשחלת חרוזים בכיסוי עיניים, דוכן לקיפול בגדים עם יד אחת, ועוד.

זופן וחיות בנות התשע, מספרות מה למדו מההפנינג על אנשים עם מוגבלויות: "קשה להם. מאוד קשה להתמודד עם מה שהם עוברים. אתה רוצה להיות כמו בן אדם רגיל".

מופע ריקוד על גלגלים

 

אורית שרגאי עם הנבחרת שזכתה בספיישל אולימפיקס

 

רייזי קירשנשטיין מנהלת מכון 'חיוך שלו'

 

ההפנינג הוא שיאו של חודש שלם שהוקדש ברחובות להעלאת המודעות לבעלי צרכים מיוחדים, והוא מהווה סיכום של שנת עבודה משותפת של הגופים שמשתייכים לפורום שולחן עגול עירוני לקידום אוכלוסיות עם מגבלה ברחובות.

כמו כל הנוכחים, גם יו"ר ועד ההורים העירוני, צופית גולן, התרגשה במהלך האירוע ואמרה ל"ערים": "האמת שזו הצלחה אדירה עם מעל 600 איש".

אורית שרגאי, מחזיקת תיק האוכלוסיות המיוחדות: "זהו אירוע מרגש מאוד שמסכם שנה שלמה של פורום שעוסק בהרבה מאוד תחומים שנועדו להנגיש את נושא האוכלוסיות המיוחדות כחלק מהקהילה".

שמואל בר-דאנזאן, מחזיק תיק הרווחה: "מרגש לראות כמה אנשים הגיעו והשקיעו. אגף הרווחה ימשיך לעשות הכל בכדי שהפנינג כמו זה שהיה כאן היום ייערך מדי שנה ושרחובות תמשיך להיות עיר שמחבקת את האוכלוסיות המיוחדות".

דיירים ממעון נווה אדיר שבשכונת מרמורק, למבוגרים עם צרכים מיוחדים

 

סיגל מהוסטל גפן

 

אסנת לוי, מנהלת חוויות שוויץ המדע, סיפרה על היחס לבעלי צרכים מיוחדים ברחובות: "יש כאן את הרצון והמודעות לתת את המענה הכי טוב שאפשר. אני חושבת שאנחנו מובילים בתחום ועכשיו נכנסנו לפיילוט ארצי של קהילה נגישה וזה לא סתם, אלא בגלל שידוע ברמה הארצית שיש פה עבודה שיטתית, מסודרת, עם שיתופי פעולה מדהימים בין רשת חוויות, עיריית רחובות ומחלקת החינוך. זו באמת גאווה גדולה להוביל מהלך חברתי כזה משמעותי".

אבי לנצמן, יו"ר אקים רחובות: "זה אירוע שנותן תחושה של חברה חזקה יותר ומכילה. כיף לראות כאן את האנשים מסתובבים בין הדוכנים. זה פשוט מרגש, אין מילים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר