יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ברחובות
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ברחובות

נזכור את כולם: רחובות מתייחדת עם חללי מערכות ישראל

כ-5,000 תושבי רחובות השתתפו בטקס העירוני המרכזי לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, במעמד ראש העיר רחמים מלול וחבר הקבינט השר יואב גלנט. 11 טקסי זיכרון נוספים נערכו במקביל בשכונות ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 7.5.19 21:47

-->

הטקס העירוני המרכזי לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה שנערך הערב (שלישי) בגן המגינים היה מלא מפה לפה והשתתפו בו כ-5,000 תושבים. האירוע נערך במעמד משפחות שכולות, ראש העיר רחמים מלול, השר יואב גלנט, מנכ״ל עיריית רחובות דורון מילברג, מ״מ מנכ״ל החברה העירונית איציק עובדיה, מפקד תחנת המשטרה ומפקד התחנה האזורית לכיבוי אש והצלה, חברי מועצה, שופטים ומכובדים רבים.

העצרת נפתחה בצפירת הזיכרון והורדת הדגל לחצי התורן. במהלך הערב נשאו דברים רחמים מלול, ראש עיריית רחובות, נציג ממשלת ישראל, השר וחבר הקבינט האלוף (במיל') יואב גלנט, ונציגת המשפחות השכולות מזל דהן, אחותו של סגן עובד גרניץ ז"ל שנהרג בלבנון.

ראש העיר רחמים מלול: ״כולנו מתייחדים ומתאחדים סביב השכול שפקד אתכם, משפחות יקרות. אנו חוגגים את עצמאותנו על רקע ההפגזות על יישובי עוטף עזה – עדיין לא הגענו אל המנוחה. הארץ לא שקטה וכולה הפכה לחזית, אולם צה״ל יידע כיצד להגן עלינו. ביום הזה נשאל את עצמנו האם לא אכזבנו אותם? האם דבקים אנו בערכיהם? האם מנחילים אנו את מורשתם? האם הקמנו חברה ראויה לתכונותיהם – מסירות, הקרבה, נאמנות, אחריות, ערבות הדדית. חייבים אנו ביום הזה ובמשך כל ימות השנה לומר לנופלים ולבני משפחותיהם – קורבנכם לא היה לשווא. הבה נרבה חסד וצדקה בתוכנו, הבה נחיה באהבה ובאחווה כשותפים זה לזה הן בעת כאב והן בעת שמחה, בעת סער ובעת שלווה, בעת חירום ובעת שלום".

רחמים מלול לאחר הנחת הזר, מתייחד עם זכר הנופלים

 

השר וחבר הקבינט, אלוף במילואים יואב גלנט: "מדינת ישראל של היום היא התגשמות חלום הדורות, מימוש חזון הנביאים ומשאת נפשם של מיליוני יהודים לאורך 2,000 שנות גלות – מדינה יהודית, ריבונית, עצמאית, דמוקרטית וברשותה כלי המגן המקנה לה חיים – צה"ל וכוחות הביטחון. ביום הקדוש הזה, מתוך אווירת אחדות לאומית ייחודית, אנו שבים ומבהירים לידידנו ולאויבנו: עם שוחר שלום אנו, אך חרבנו אחוזה בידנו ואנו נכונים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, בכל חזית ובכל עת. הרוצים בשלום ייענו בחיוב ובלחיצת יד איתנה, המבקשים את רעתנו יתקלו בעוצמתה הבטחונית של מדינת ישראל״.

השר יואב גלנט

 

במהלך הטקס המרגש קרא גדי לוי, אחיו של רב"ט אליעזר ישי ז"ל, שנפל באסון הנ״ד בשנת 1973, את תפילת יזכור.

משואת הזיכרון הודלקה באמצעות לפיד שעשה את דרכו עם נציגי כל תנועות הנוער בעיר מבית דרור, הבית להנצחת השואה בעיר. לילי ויוסקה וורבר, הוריו של סגן חנן וורבר ז"ל, הדליקו את המשואה.

מזל דהן, שאחיה נפל בלבנון לפני 36 שנים, נשאה את דבר המשפחות השכולות: ״זכרם של יקירינו אינו תלוי באנדרטאות וטקסים – אנו מתמודדים מדי יום עם האובדן הנורא של בני משפחה, שמלווה אותנו. הם נלקחו מאיתנו ללא מימוש של ההבטחה הגלומה בחייהם. גבורתם היא ביכולתם לשים את הכלל לפני האני. גבורת העם הזה וההקרבה שבמותם של יקירינו אינם מובנים מאליהם".

בועז אבדר, אחיו של טוראי אריה אבדר ז"ל, קרא את תפילת הקדיש. רס"ב יצחק הרטמן נשא את תפילת אל מלא רחמים.

הצד האומנותי של הטקס כלל שירה של נעמה הלוי, שחף גילן וחניכי בימת הנוער.

העצרת נערכה בבימויה של רינת אלון, בניהולו המוזיקלי של מוישלה יוסף ובהנחייתו של חנניה קורש.

הטקס המרכזי ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ברחובות

בדקות אלו נערך ערב שירי לוחמים, זיכרון ומורשת "שרים וזוכרים" בגן המייסדים, בהשתתפות שלומית אהרון, יהודה אליאס, אנסמבל קלאסיקה רחובות וחניכי בימת הנוער רחובות. הערב ילווה בקטעי קריאה על ידי חני בלום, מיכאל יוסיפאן, איתי עברון, פלג צנחני ושלמה טולדו.

האירוע בבימויו של ז'ק זרביב ובניהול מוזיקלי וניצוח של אופיר שמעוני.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר