האנדרטה להנצחת נספי השואה
האנדרטה להנצחת נספי השואה

ניצול השואה צבי אבן בר בטקס העירוני ברחובות: "לא תהיה לנו עוד שואה. עם ישראל חי!"

באנדרטה להנצחת נספי השואה ברחובות נערך הטקס העירוני במעמד ראש העיר רחמים מלול, חברי מועצה ונציגים מכל בתי הספר בעיר שהניחו זרים

פורסם בתאריך: 2.5.19 11:41

-->

הבוקר (חמישי) התקיים טקס הזיכרון לשואה ולגבורה באנדרטה להנצחת נספי השואה ברחובות, הממוקמת ברחוב הרצל פינת קיבוץ גלויות. בטקס, שנפתח בצפירת הזיכרון בשעה 10:00, נכחו ראש העיר רחמים מלול, ממלאי מקומו בנצי שרעבי וזהר בלום, סגנו יניב מרקוביץ׳, חברי המועצה עודד עמרם וגיא צור, מנכ"ל העירייה דורון מילברג ובכירים נוספים.

טקס הזיכרון לשואה ולגבורה

 

במהלך הטקס שלמה אנגלמן נשא קדיש והחזן ליאור ניצן נשא את תפילת "אל מלא רחמים". תלמידי קרית החינוך למדעים הופיעו בטקס.

צבי אבן בר נשא דברים בשם ניצולי השואה תושבי העיר ואמר: ״אני עומד פה מאושר וגאה שאני יכול לשתף אתכם בסיפור חיי שהחל בייאוש ועצב והסתיים בתקומה בישראל. לא תהיה לנו עוד שואה. עם ישראל חי!"

צבי ריגש את הנוכחים כשסיפר על מסע הישרדותו עם משפחתו, שנמשך תשע שנים. המסע החל בפולין וכלל נדודים, מחלות ורעב, עד שהגיע לישראל ובנה בה את חייו ומשפחתו.

תלמידי קרית החינוך מדעים בטקס

תלמידי קרית החינוך למדעים בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה

ראש העיר רחמים מלול אמר בטקס: ״ביום הזה חשוב להכריז – לא עוד שואה ולא עוד שתיקה. זהו הפרק הטראגי ביותר בתולדות העם היהודי והפרק החשוך ביותר בתולדות האנושות. יש לזכור ולהזכיר, ללמוד וללמד, לא לשכוח ולא לסלוח. ככל אשר נזכיר ונספר את אימי השואה, את זוועותיה ומות מיליוניה – לא נשכח. אסור שהזמן הארוך יאטום את הזיכרון וישכיח את הכאב. עלינו ללמד את תלמידנו – לא עוד. לא עוד נובל כצאן לטבח. לא עוד עם בלי בית.

"ולמרות הכאב, חשוב לספר על מעשי גבורה וחסד שקרו בגיא התופת. מעשים אלו מעידים כי רוחו של עמינו נותרה איתנה, כי נשמר צלם אנוש והערכים ההיסטוריים שמייחדים אותו. לצערנו דור השואה הולך ומתמעט וחלק משורדי השואה חיים מתחת לקו העוני. אסור לזנוח אותם״.

רחמים מלול בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה

 

רחמים מלול בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר