ששת ניצולי השואה מדליקי נרות הזיכרון
ששת ניצולי השואה מדליקי נרות הזיכרון

רחמים מלול: ״ככל שפוחת דור שורדי השואה, כך גדלה האחריות המוטלת עלינו לזכור ולהזכיר, ללמד ולא לשכוח"

הטקס העירוני המרכזי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה נערך בהיכל התרבות ברחובות. שישה ניצולי שואה תושבי העיר הדליקו נרות זיכרון

פורסם בתאריך: 2.5.19 07:36

-->

הטקס העירוני המרכזי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה התקיים אמש (רביעי) בהיכל התרבות במעמד ראש העיר רחמים מלול, חברי מועצת העיר, חבר הכנסת גדי יברקן, תושבים ותלמידים.

הטקס נפתח בתפילת יזכור שהקריא חבר המועצה אמיתי כהן. חבר המועצה פנחס הומינר אמר ״קדיש״. שישה ניצולי שואה תושבי רחובות הדליקו נרות זיכרון, ובמקביל הקריאו חברי המועצה גיא צור, שאול צגהון, איטל בציר אלשיך, סגן ראש העיר עו״ד יניב מרקוביץ׳, קארין ברגינסקי וממלא מקום ראש העיר זהר בלום את הסיפורים העצובים והמרגשים על הישרדותם בשואה של כל אחד ממדליקי נרות הזיכרון.

החזן דב סלע קרא את תפילת אל מלא רחמים ובמהלך הטקס הוקראו קטעים מתוך ספרה של שרה וינשטיין, "אור בקצה היער", בהשתתפות שחקני תיאטרון רחובות וחניכי בימת הנוער רחובות, וכן מקהלת מיתר של הקונסרבטוריון העירוני בניצוחה של מיכל אוקון. הקהל הנרגש מחה דמעה לשמע סיפור הישרדותה של שרה, שעלתה בכבודה ועצמה לבמה בסיום הטקס.

שחקנית בימת הנוער מציגה את סיפורה של שרה וינשטיין

 

איתי אברמוביץ ליווה את הטקס בפסנתר והילה ימיני ליוותה בכינור. הטקס נערך בהנחיית שלמה טולדו, בוים על ידי ז׳ק זרביב, המנהל האומנותי של בימת הנוער, והופק על ידי אילן גרזי מנהל בימת הנוער. הטקס גם לווה במתורגמנית לשפת הסימנים.

ראש העיר רחמים מלול: ״לא מדובר היה רק בהישרדות פיזית אלא גם בהישרדות הרוח ומורשת העם היהודי. בשואה נמצאו סיפורי גבורה חרף הנסיבות הקשות והמצוקה, מעשים של חסד וגילויים של ערבות הדדית וסיפורים אנושיים שמאירים אומה ערכית ונצחית. ככל שפוחת דור השורדים, כך גדלה האחריות המוטלת עלינו לזכור ולהזכיר, ללמד ולא לשכוח. לצערנו גילויי האנטישמיות רק מתגברים בעולם. יהודי הוא לחיות, להאמין ולהגשים – וגם להיות למשענת לניצולי השואה שחיים בקרבנו״.

רחמים מלול


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שלומית

    הייתי מוסיפה שעלינו האחריות גם לדאוג בהווה למי ששרד את השואה ועוד מעט גם הוא ייעלם. לא רק לזכור את ההיסטוריה אלא לדאוג לאוכל קורת גג וביטחון כלכלי ונפשי. באופן ציני אגיד שמזל שיש את יום השואה להיזכר בניצולים למשך כמה שעות ואז שוב לשכוח לטפל בהם. עבודה טובה!!

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר