מזון שנתרם על ידי רשת "יוחננוף" לפרויקט "משפחה אחת"
מזון שנתרם על ידי רשת "יוחננוף" לפרויקט "משפחה אחת"

מפעל התרומות הארצי של רחובות יצא לדרך: אלפי סלי מזון לפסח ייתרמו למשפחות מעוטות יכולת

רגע לפני חג הפסח המזוהה עם ארוחת החג המשפחתית, יצא לדרך ברחובות פרויקט "משפחה אחת" בשיתוף עם רשת יוחננוף התורמת 5,000 סלי מזון, חבר המועצה אמיתי כהן ומתנדבי הגרעין התורני "אורות חנן" ומכינת "שובו אחים"

פורסם בתאריך: 7.4.19 14:28

-->

רשת "יוחננוף" השיקה לרגל הפסח מפעל תרומות חדש של סלי מזון למשפחות – "קמחא דפסחא", בשם "משפחה אחת". במסגרת מפעל התרומות ייתרמו 5,000 סלי מזון למשפחות ברחבי הארץ בשיתוף פעולה עם מכינת "שובו אחים" המקדמת עשייה חברתית, שהוקמה לזכרם של שלושת הנערים: אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שער ז"ל. החלוקה תתבצע בשלוש נקודות שונות: בתאריכים 9-10.4 חלוקה בדרום, 11-12.4 חלוקה בצפון וב-14-15.4 חלוקה באזור רחובות מהמכינה הצבאית.

המצוקה המתחזקת בקרב מעמד הביניים המרחיבה את מעגל העוני ומתבטאת בנתוני דוח העוני השנתי של הביטוח הלאומי, מעידה על הצורך הגדל. המצב הקיים והצורך בעוד סלי מזון למשפחות המתקשות לעבור את עונת החגים הביא את איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלים של רשת "יוחננוף", ליזום את המפעל החדש למשפחות. הפעילות תגיע גם לצפון ולדרום בהן מתקשות רוב עמותות הסיוע לפעול. בנוסף, רשת "יוחננוף" מקדמת פעילות בסניפים המשלבת את כלל ציבור הקונים ברשת, כך שכל אחד יוכל לבחור להשתתף בתרומה בקו הקופות בסיום כל קניה, בכל סכום – החל משקל אחד בלבד.

המוצרים שייתרמו ייארזו באמצעות מתנדבים מקרב הגרעין התורני בקרית משה ברחובות והתלמידים במכינת שובו אחים בקרית משה, ומתנדבים נוספים שיגויסו על ידם. סלי המזון יחולקו על ידי מאות מתנדבים בכל רחבי ישראל, והם כוללים מוצרים מיוחדים לחג: מצות, יין קידוש, בשר, אורז, שימורים ועוד. מפעל התרומות "משפחה אחת" מושק בימים אלו אך צפוי להיות תחילתה של פעילות לטווח ארוך לתקופת החגים.

כבר היום בצהריים הגיעו לאירוע פתיחת הפרויקט והתחלת האריזות ראש העיר רחובות רחמים מלול, ממלא מקומו זהר בלום, יו"ר דירקטוריון חוויות וחבר המועצה אמיתי כהן, איתן יוחננוף ועשרות מתנדבים. כך או כך, דרושים מתנדבים ומתנדבות מקרב תושבי העיר לסיוע האריזה, ולפרטים ניתן לפנות לרב רובי בטל': 0525262622.

פרויקט "משפחה אחת"

ראש העיר, רחמים מלול: ״כשיש נתינה וחסד, המקבל והנותן הופכים לאחד. מפעל התרומות העצום הזה שיגיע לכל הארץ ולא רק ברחובות – הוא סמל לאחדות, בפרט לפני חג הפסח. אני מודה למשפחת יוחננוף היקרה ולמכינה הנפלאה ״שובו אחים״ על היוזמה הזו, וקורא לתושבי רחובות להגיע, לקחת חלק ולהשתתף באריזה לקראת החג״.

מרדכי יוחננוף, מייסד רשת יוחננוף: "לצערנו המציאות של קו העוני מתרחבת בחברה הישראלית. חשוב לנו כרשת לסייע למשפחות במצוקה. כל משפחה ראויה לארוחת חג וזוהי גאווה משפחתית ושל הרשת לתת חזרה לקהילה. זהו חג ראשון בו המפעל של "משפחה אחת" יוצא לדרך ואנו מאמינים שיימשך גם בחגים הבאים עם חלוקה ארצית של סלי מזון ברחבי הארץ למשפחות הזקוקות לכך. לכולם מגיע לחגוג את החג בכבוד".

איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת "יוחננוף": "כל משפחה ראויה לארוחת חג ולצערנו הרב המציאות של קו העוני מתרחבת ועמה הקושי להתפרנס ולחגוג את פסח עם ארוחת חג מכבדת למשפחה. אנו גאים לתת לקהילה בחזרה והמפעל "משפחה אחת!" רואה את הערבות ההדדית של ישראל כנכס. הדאגה לכלל חלקי החברה הישראלית היא שמוציאה את הצדדים היפים של עמנו. עם ישראל תמיד מוכיח ברגעי קושי שהוא מצליח להתאחד. אני מאמין שגם הפעם התוצאות יהיו מעל ומעבר ונסייע למשפחות רבות לקיים את חג הפסח בכבוד, כמו שמגיע לכל אחד".

יוחננוף הוסיף: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם המכינה הקדם צבאית "שובו אחים" ורואים בהם שותף לדרך של נתינה חזרה לקהילה ומודים על חלקם באריזת סלי המזון וחלוקתם למשפחות".

אמיתי כהן , יו"ר דירקטוריון חוויות וחבר מועצת רחובות: "מדובר במבצע "קמחא דפסחא" מהגדולים בארץ אליו נערכנו לאורך חודשים רבים עם רשת "יוחננוף" ומכינת "שובו אחים". זו הזדמנות גדולה להודות לכל מי שלוקח חלק, החל מעיריית רחובות והאגף לשירותים חברתיים וכלה במתנדבים ברחבי הארץ שנרתמו מכל הלב. זוהי זכות גדולה לסייע לכל מי שזקוק לכך בעת מצוקה בתקופת החגים. אני מודה לאיתן יוחננוף על היוזמה המבורכת ומאמין שזהו רק שלב ראשון בדרך ארוכה שעוד נלך יחד ותתרום לקהילה גם במקומות רחוקים יותר, בצפון ובדרום. ברצוני אף להודות לחברי המכינה הקדם צבאית "שובו אחים" והגרעין התורני "אורות חנן" בהובלתו של המנהל רונאל ביבי על כל העשייה הענפה להצלחת הפרויקט החשוב".

אמיתי כהן ורחמים מלול בפתיחת פרויקט "משפחה אחת"


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר