עו"ד מתן דיל
עו"ד מתן דיל

פרסום ראשון: עו"ד מתן דיל תובע מיליון שקלים מחברת שירותי תקשורת בטענה כי הפיצה מסרונים שקריים בשמו ביום הבחירות המקומיות

חשיפה: יו"ר האופוזיציה ויו"ר סיעת רחובותי, עו"ד מתן דיל, תובע בשמו ובשם סיעתו מיליון שקלים מחברת שירותי תקשורת בטענה כי ביום הבחירות גרמה לפרסום מסרונים תוך מצג שווא מטעה ושקרי, כאילו מסרונים אלו שוגרו על ידי דיל באמצעות הטלפון הנייד שלו, ולפיהם הוא פורש מההתמודדות

פורסם בתאריך: 28.3.19 08:05

-->

לבית משפט השלום ברחובות הוגש כתב תביעה על סך מיליון שקלים מטעם יו"ר האופוזיציה ויו"ר סיעת רחובותי, עו"ד מתן דיל, ומטעם רשימת רחובותי למועצת רחובות, כנכד חברת שירותי תקשורת בינלאומיים וכנגד מנכ"ל החברה. זאת בגין נזיקין, לשון הרע, עוולת שקר מפגיע, רשלנות, פיצויים, ועוד.

בתביעה, שהוגשה על ידי עו"ד יצחק גולדברג, נטען בין היתר: "עניינה של תביעה זו הוא במקרה קשה ובוטה של פרסומים שקריים, מכפישים ומבזים, דברי הטעיה ורמיה ברורים, שפורסמו בתפוצה רחבה לאלפי אנשים, על ידי הנתבעים ו/או באמצעותם, תוך שבפרסומים אלו הובאו דברים אשר אין בינם ובין האמת דבר וחצי דבר, והכל במהלך יום הבחירות למועצה, שעות ספורות לפני סגירת הקלפיות והכל מתוך מטרה ברורה להטות את הבחירות שלא כדין, לפגוע בטוהר הבחירות, להטעות את ציבור המצביעים ולפגוע בתובעים. הפרסומים השקריים שהפיצו הנתבעים ו/או שהופצו באמצעותם על ידי מסרונים, שוגרו לאלפי אנשים בעלי זכות הצבעה תושבי העיר רחובות, שקיבלו את הפרסומים באמצעות מסרון, תוך הצגת מצג שווא מטעה ושקרי כאילו מסרונים אלו שוגרו על ידי התובע באמצעות הטלפון הנייד של התובע.

דוגמה למסרון שנשלח לכאורה על ידי מתן דיל ביום הבחירות

דוגמה למסרון שנשלח לכאורה על ידי מתן דיל ביום הבחירות

 

"מטרת הפרסומים השקריים שהפיצו הנתבעים ו/או שהופצו באמצעותם, תוך הצגת המסמנים כאילו שוגרו על ידי התובע באמצעות הטלפון הנייד של התובע, הייתה לנסות ולהציג מצג שקרי לפיו התובע והרשימה פרשו מההתמודדות בבחירות למועצה ובכך לגרום לאלפי מצביעים שקיבלו את המסרונים להצביע לרשימת מועמדים אחרת. הפרסומים נעשו מתוך מטרה לגרום נזק רב ככל שניתן לתובע, במהלך יום הבחירות ושעות ספורות בטרם נסגרו הקלפיות, כך שלא תהיה בידי התובע אפשרות לפנות לכל אותם אלפי אנשים, להודיע לכל אותם אלפי אנשים כי המסרון ששוגר הינו שקרי ומזויף ולא שוגר על ידי התובע או מהטלפון הנייד שלו ואין באמור בו שמץ של אמת.

"פעולות אסורות אלו של הנתבעים כלפי התובע עולות כדי עוולת הוצאת לשון הרע אסורה, ואף כדי עוולת שקר מפגיע, אשר הסבו לתובע נזק עצום, לשמו הטוב, למוניטין שלו ולמשלח ידו. מטרת ביצוע הפרסומים על ידי הנתבעים ו/או באמצעותם נועדה לפגוע בתובע, להשפילו, לבזותו, להשימו ללעג, לציירו כמי שפרש מהבחירות למועצה. לפיכך, יש לחייב את הנתבעים, יחד ולחוד לפצות את התובע בגין הנזקים שהסבו במעשיהם".

עוד נטען בתביעה: "במסגרת סקר שערך התובע, זכתה הרשימה ל 7 מקומות במועצה. לאחר הבחירות, ובשל הפרסום המכפיש, זכתה הרשימה רק ל-5 מושבים במועצה. שוויו של מקום במועצה, לצורך מימון בחירות, הינו 250 אלף שקלים. בהקשר זה יטענו התובעים כי נוכח מעשיהם הרעים של הנתבעים והפרסום המכפיש, הפסידה הרשימה שני מושבים המועצה, קרי סך של חצי מיליון שקלים. התובעים יעמידו את מכלול נזקיהם בגין הפרסום הדיבתי שהפיצו הנתבעים על סך של מיליון שקלים.

"לחילופין, יעתרו התובעים לחייב את הנתבעים בפיצויי ללא הוכחת נזק בהתאם לחוק, באופן בו יעמוד סכום התביעה ללא הוכחת נזק על סך מאה אלף שקלים בצירוף הפרשי הצמדה, ובסה"כ 138.899 שקלים בגין כל מסרון.

"כמו כן, מתבקש בית המשפט להוציא מלפניו צו עשה המופנה לנתבעים והמחייב אותם למסור לתובעים את פרטי המזמין, הלקוח עבורו ביצעו את הפרסום. יודגש כי הנתבעים ביצעו את הפרסום השקרי עבור גורם עלום, אשר ביקש באמצעות ביצוע הפרסום על ידי הנתבעים לפגוע בתובעים ולהזיק להם בדרך פסולה ובלתי ראויה, ותוך הונאה של ציבור המצביעים שקיבלו את המסרון המכפיש. מן הדין להורות לנתבעים למסור לתובעים את פרטיו של אותו גורם – הלקוח, עבורו ביצעו את הפרסום, וזאת על מנת למנוע הישנותם של מקרים כגון אלה בעתיד".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר