חביות המכילות חומר החשוד כמתנול במעבדה לייצור אלכוהול מזויף בקרית עקרון (צילום: דוברות המשטרה)
חביות המכילות חומר החשוד כמתנול במעבדה לייצור אלכוהול מזויף (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

חשיפה: עשרות בקבוקי אלכוהול מזויפים ותרופות אסורות למכירה נתפסו בעסקים ברחובות

בלעדי: בעקבות שורה של מקרי מוות ועיוורון שנגרמו בשל הרעלת מתאנול חמורה, נערך בקרב עסקים ברחובות חיפוש משותף של האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות, משטרת רחובות והשיטור העירוני. הממצאים מדאיגים

פורסם בתאריך: 25.3.19 11:17

-->

ל"ערים" נודע כי בעקבות מידע מודיעיני של המשטרה ומידע כללי אודות מקרי הרעלות מתנול אשר התקבלו מבתי החולים בארץ, לפני כעשרה ימים נערך ברחובות סיור משותף של האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות עם משטרת רחובות והשיטור העירוני בעיריית רחובות. הסיור נועד לסייע במניעת מכירת אלכוהול ללא רישיון יצרן, או אלכוהול החשוד כמכיל מתנול, ולסייע במניעת ממכר תרופות שלא כדין בחנויות ברחובות.

במהלך הסיור בוצע חיפוש במספר חנויות בשטח העיר רחובות, ובכמה מהן נמצא כי יש סכנה לבריאות הציבור. בחיפוש שבוצע בעסק ברחוב סעדיה גאון נתפסו עשרות רבות של תרופות אסורות בשיווק ללא מרשם וללא הנפקה על ידי רוקח. עוד נתפס בקבוקון פתוח החשוד כשמן קנאביס. לדברי בעל העסק מדובר בבקבוק לשימוש אישי לצורך הקלה על כאב. בעסק ברחוב משה יתום עלה חשד כי בחנות 65 בקבוקי אלכוהול החשודים כמזויפים. בעסק ברחוב קלמן גבריאלוב נמצאו תרופות ללא רישיון, וכך גם בעסק ברחוב הגלגל.

אחד המוצרים האסורים שנתפסו בעסקים ברחובות

אחד המוצרים האסורים שנתפסו בעסקים ברחובות

 

במשרד הבריאות מבהירים כי ממכר תרופות לא רשויות במרכולים בניגוד לחוק רישוי העסקים ובניגוד לפקודת הרוקחות, מהווה הפרה בוטה של תנאי לרישיון העסק מסוג זה ומסכנת את בריאות הציבור באופן ממשי. בנוסף, משקאות אלכוהוליים אשר חשודים כמזויפים עלולים להכיל רמות גבוהות בהרבה מעל התקן המותר של הרעל מתאנול.

מתאנול הינו חומר רעיל במיוחד למערכת העצבים. הרעלת מתאנול קלה אינה שונה מזו של אלכוהול רגיל וכוללת בחילות, הקאות ואיבוד הכרה. יחד עם זאת, הרעלת מתאנול חמורה עשויה לגרום לעיוורון ואף למוות. מתחילת שנת 2018 דווחו 9 מקרי מוות ו-3 מקרי עיוורון, ואלה רק מקרים שדווחו במעבדה. ההערכה במשרד הבריאות היא כי בפועל מספר המקרים גדול משמעותית.

בעקבות הממצאים, פנה מנהל תחום מניעת עישון ואלכוהול במשרד הבריאות למנהל השיטור העירוני בעיריית רחובות, והתריע כי העסקים שנתפסו מהווים סכנה ממשית לבריאות הציבור וכי יש לפעול להסרת החשש לבריאות הציבור.

בעלי העסקים המדוברים יזומנו לשימוע בהקדם.

ממשטרת רחובות נמסר בתגובה: "במהלך פעילות משותפת למשטרת ישראל ומשרד הבריאות נבדקו מספר עסקים שעל פי החשד מכרו אלכוהול מזויף ותכשירים רפואיים המסוכנים לבריאות הציבור. המוצרים נתפסו על ידי משרד הבריאות ולבעלי העסקים ייערך שימוע".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוסיי הגלילי

    המשטרה גוררת חקירות של עברינים קודמים בתחום שנתפשו עם משקאות רעילים
    כמו מר סיבוני
    אז עברינים חדשים חוגגים וילדים תפרנים שותים ומתים

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר